Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte kaamean pesuainelöyhkän vaatteista pois?

Vierailija
16.03.2015 |

Ostan joskus lapsilleni hyväkuntoisia käytettyjä vaatteita. Ongelmana on se, kun jotkut pesevät edelleen vaatteet omoilla tai muilla "hajustetuilla" pesuaineilla. Se löyhkä ei lähde vaatteesta, vaikka pesisi parikin kertaa hajusteettomalla pesuaineella. Saako tätä löyhkää millään pois?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin lähtenyt haju pois vaikka hajuttomalla pesenkin. :)

Vierailija
2/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ettet käytä kuukauteen dödöä, etkä pese kainaloita tai sheivaa. Sitten hierot vaatteita kainaloihisi, niin ei enää tuoksu pesuaine.

-Hikikainalomies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee, mutta tarvitsee monta pesua. Meilläkin käytetään hajustamatonta, kun on atoopikoita perheessä.

Vierailija
4/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:46"]Suosittelen ettet käytä kuukauteen dödöä, etkä pese kainaloita tai sheivaa. Sitten hierot vaatteita kainaloihisi, niin ei enää tuoksu pesuaine.

-Hikikainalomies
[/quote]
O_o

Vierailija
5/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko etikka huuhteluaineen tilalla? Ensin siis normaali pesu ja huuhteluun tilkka etikkaa?

Vierailija
6/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pestä monta kertaa kunnon huuhteluilla ja tuulettaa pesukertojen välillä, pahimmillaan viikkoja. Vähän riippuu materiaalista miten äkkiä hajun saa pois, joistakin ei ikävä kyllä ikinä. En ymmärrä miksi joku tuollaisia hajukkeita käyttää :(.

Vierailija
7/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kkokemuksen mukaan huuhteluaineen haju on vielä vaikeampi saada vaatteesta pois. Joskus kirpparivaate jää ostamatta tosi väkevän huuhteluainehajun takia, vaatii useamman pesukerran ja tuuletusta.

Vierailija
8/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:53"]

Pitää pestä monta kertaa kunnon huuhteluilla ja tuulettaa pesukertojen välillä, pahimmillaan viikkoja. Vähän riippuu materiaalista miten äkkiä hajun saa pois, joistakin ei ikävä kyllä ikinä. En ymmärrä miksi joku tuollaisia hajukkeita käyttää :(.

[/quote]

Tästähän oli juuri pitkä keskutelu, miksi niitä käytetän. Monet, minä mukaan lukien, tykkää pesuaineitten tuoksusta.

Vierailija
9/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hajusteettomia te käytätte? Minä käytän omo sensitiveä eikä siitä mielestäni jää mitään hajua. Sen sijaan Arielia joskus sain ja haisi aivan järkyttävälle ja ihottumaakin tuli kaupan päälle.

Jos siis olen tottunut tuohon omon hajuun niin sen tilalle tuleminen (minusta hajuttomuus) vaatii monesti viisi pesukertaa. Pesen käytetyt 90 asteessa jos mahdollista. Pesen siinä puuvillavaatteet vaikka pesulapussa olisikin 60 astetta.

Vierailija
10/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:53"]Pitää pestä monta kertaa kunnon huuhteluilla ja tuulettaa pesukertojen välillä, pahimmillaan viikkoja. Vähän riippuu materiaalista miten äkkiä hajun saa pois, joistakin ei ikävä kyllä ikinä. En ymmärrä miksi joku tuollaisia hajukkeita käyttää :(.
[/quote]
En minäkään. Se haju on kauhea. Tuleekohan se pesuaiheesta vai huuhteluaineesta? Olen pessyt vaatteet vuosia hajusteettomalla pesuaineella enkä ole käyttänyt huuhteluainetta.

Vierailija
11/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:56"]Mun kkokemuksen mukaan huuhteluaineen haju on vielä vaikeampi saada vaatteesta pois. Joskus kirpparivaate jää ostamatta tosi väkevän huuhteluainehajun takia, vaatii useamman pesukerran ja tuuletusta.
[/quote]
Oliskohan se sitten huuhteluaine, mikä haisee. Olen nyt pessyt ostamani vaatteet kahteen kertaan ja silti haisee voimakkaasti.
Ap

Vierailija
12/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:56"]Mitä hajusteettomia te käytätte? Minä käytän omo sensitiveä eikä siitä mielestäni jää mitään hajua. Sen sijaan Arielia joskus sain ja haisi aivan järkyttävälle ja ihottumaakin tuli kaupan päälle.

Jos siis olen tottunut tuohon omon hajuun niin sen tilalle tuleminen (minusta hajuttomuus) vaatii monesti viisi pesukertaa. Pesen käytetyt 90 asteessa jos mahdollista. Pesen siinä puuvillavaatteet vaikka pesulapussa olisikin 60 astetta.
[/quote]
Erisan

Vierailija
13/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostin työkaverilta vaatteita. Voimakas pesuaineen haju. Liotin yön yli vahvassa etikkavedessä ja sen jälkeen pesin koneessa,. Muistaakseni auttoi.

Vierailija
14/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekover, sisältää vähän hajustetta, mutta tuksu on hyvin heikko ja miellyttävä.

Vierailija
15/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esipesu etikalla, joko koneen esipesu tai jos todella rankka löyhkä niin pitkä esiliotus etikkavedessä. Kuivausrumpukuivatus ja tuuletus päälle auttavat vähän lisäksi.

Vierailija
16/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kokeilla etikkaa.
Ap

Vierailija
17/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ohjelmaa, jossa on mahdollisimman paljon vettä ja niin kuumaa lämpötilaa, kuin tekstiili kestää. Huuhteluun reilusti etikkaa ja mielellään ulos kuivumaan.

Onneksi voin käyttää omaa pesukonetta. Taloyhtiön pesutuvissa saisi hyvin olla kielto vahvimmin hajustettujen pesuaineiden käytöstä. Kamalaa, kun se haju jäi koneisiinkin.

Vierailija
18/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi aika nolo käry vieraissa käynnistä. Pokasin baarista naisen, sekstailtiin. Nuollessa huomasin että ei hitto, sen p***u (ja koko naisen iho) haisee jollekin pyykinpesuaineelle. Juovuksissa en moisesta pikkuseikasta piitannut, vaikka vähän kyllä etoi. Kotimatkalla kävin töissä suihkussa ja peseydyin omilla pesuaineilla. Sitte kotiin. Aamulla muija alko nuuhkiin mikä täällä makkarissa haisee. Aikansa nuuhkittuaan päätteli, että sama pyykinpesuaine kun sen kaverilla. Loput voitte arvata, mutta muijan  kaveri kyllä on syytön.

Naisen hikisestä ihosta haju tarttu mun nahkaan ja pysyy kun tauti. Kyllä vituttaa...

Vierailija
19/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:56"]

[/quote]

Tästähän oli juuri pitkä keskutelu, miksi niitä käytetän. Monet, minä mukaan lukien, tykkää pesuaineitten tuoksusta.

[/quote]

Mutta vielä useammat taitaa pitää niitä pahanhajuisina. En minä viitsisi hajustaa itseäni hajuilla, joita tiedän useimpien inhoavan. Eilenkin jumpassa haistoin metrien päästä miten joku oli kyllästänyt itsensä näillä hajukkeilla, iyh. Kannattaisi välttää etenkin jos meinaa joskus vaatteitaan myydä.

Vierailija
20/24 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:56"]

[/quote]

[/quote]

Mutta vielä useammat taitaa pitää niitä pahanhajuisina. En minä viitsisi hajustaa itseäni hajuilla, joita tiedän useimpien inhoavan. Eilenkin jumpassa haistoin metrien päästä miten joku oli kyllästänyt itsensä näillä hajukkeilla, iyh. Kannattaisi välttää etenkin jos meinaa joskus vaatteitaan myydä.

[/quote]

Meillä töissä yks pomo, nainen, olevinaan nin hieno ja tyylitietoinen että. Käyttää kalliita parfyymejä. Mutta kaiken peittää kauhea huoneen täyttävä pesuaineen löyhkä. Yleinen naurunaihe töissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme