Rakastan Etelä-Eurooppaa. Jääkö minulta jotain väliin jos en lähde kaukomaihin?
Enkä todellakaan kutsu itseäni kokeneeksi matkailijaksi, olen matkustanut pääasiassa vain Välimeren kohteissa, Turkin Side, Mallorca, Rodos, Kreeta, Sisilia, Aurinkorannikko, Kroatian Split, Venetsia ja Ateena on nähty. Rakastan kaikkia noita kohteita, ja en siksi olekaan kokenut tarpeelliseksi lähteä kauemmaksi katsomaan jos ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella.
Jääkö minulta jotain oleellista kokematta ellen lähde kauemmaksi? Minne suosittelisit minulle seuraavaa matkaa? Pitkä lento ei kauheasti houkuta, ei myöskään kovin turvaton kohde.
Kommentit (13)
Eihän ne sulje toisiaan pois. Me matkustamme vuosittain 4 vkoa etelä-Euroopassa ja talvisin pari viikkoa kaukomailla. Euroopassa riittää katsomista loppuelämäksi vaikka joka vuosi kävisi eri paikoissa!!
Onhan se ekologisempaakin, joten jos ei ole kaukokaipuuta, miksi mennä merta edemmäs kalaan? Tuohon kohdelistaukseesi luonnollinen jatke olisi Portugali :)
Portugali (olen käynyt vain Madeiralla) tai Malta. Madrid.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:14"]
Uusi Seelanti, Australia.
[/quote]
Miksi nämä? Tarvitsisin todella hyvät perustelut lähteäkseni toiselle puolelle maapalloa.
Malta ja Portugali pitää ehdottomasti nähdä vielä!
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:18"]
[/quote]
Miksi nämä? Tarvitsisin todella hyvät perustelut lähteäkseni toiselle puolelle maapalloa.
[/quote]
Minulla on sama tilanne kuin sinulla ja heitin vain maat, joihin itse päädyin, jos lähden pidemmälle matkalle (olen lentopelkoinen ja myös mukavuudenhaluinen). En ole itse käynyt, mutta maat ovat turvallisia ja niissä on todella paljon nähtävää.
Kyllähän tuolla paratiisirannoilla (Thaimaa, Karibia, etelä-Amerikka) maisemat on välillä niin upeita, että ei sellasia etelä-Euroopassa ole. Mutta hienoja paikkojahan on toi Eurooppakin täynnä, en mä sitä lainkaan. Erilaista vaan, toisinaan. Ja Euroopassa siis kulttuuri on paljon lähempänä meidän omaa, jos kaipaa ihan kunnon kulttuurieroja niin siinä mielessä pitemmällä näkee uutta.
Mutta mä kyllä kanssa eläkepaikan otan etelä-Espanjasta.
Että jos rahasta ja ajasta ei tee tiukkaa, niin kandee käydä kattoo jotain muutakin välillä, mutta jos rahaa ja aikaa on vaan vähän, niin sittenhän tuttu ja turvallinen on varma ratkasu. Riippuu juuri vähän siitä että onko yhtään tutkimusmatkailijan vikaa ja seikkailunhalua.
Kyllä minullekin Eurooppa kelpaisi vallan hyvin, mutta jos keskellä ankeinta ja pimeintä talvea haluaa jonnekin missä on lämmintä, ihania rantoja ja saa lepäillä auringossa, on vaan pakko lähteä kauemmaksi.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:18"]
[/quote]
[/quote]
En ole henkilö jolle esitit kysymyksen mutta totean vaan että kyllä Australian ja Uuden Seelannin luonto on vaan niin ainutkertainen että vastaavaa ei muualta löydy.
Jaa-a. Kaikilla on omat matkailusuosikkinsa ja mieltymyksensä. Minä olen matkustanut lävitse kokonaan Japanin, Australian ja Uuden-Seelannin. Osan autolla roadtripin merkeissä ja osan reppu selässä bussilla. Kaikki maat jotain niin upeaa, mutta erityisesti rakastan Japania ja US:a. Uusi-Seelanti on siitä eeppinen että kahden saaren halki matkustaessa näet KAIKEN. On aavikoita, hiekkadyynejä, kuumia lähteitä, sademetsiä, saaristoja, unelmarantoja, tulivuoria, jäätiköitä, laaksoja, jokia, järviä, kraatereita, kukkuloita, kaupunkeja, kyliä - Ihan mitä vain. Uusi-Seelanti on sellainen ettei toista samanlaista. Japanin erilainen kulttuuri kiehtoo, rakastan sitä perinteisyyden ja modernin kulttuurin sekoitusta. Mutta eräs muodikas ja mukavuudenhaluinen ystäväni vihasi Japania, oli liian kallista, liian omituista, ei ymmärretty jne. Jos lähdet kauemmaksi niin varaa enemmän aikaa ja ota matkakohteesta kunnolla selvää, että saat kaiken hyödyn irti.
En osaa sanoa, menetätkö jotain, koska olen kaltaisesi :)
Ei houkuta New York eikä rantaloma Malediiveilla. Voisin kyllä käydä niissä ja vaikka missä muuallakin, kunhan saisin ensin koluta Euroopan. Olen asunutkin Espanjassa ja sydän on jäänyt sinne. Se, että tutut matkailevat Thaimaassa ja Dubaissa ym., niin ei painosta minua matkustamaan etelä- Eurooppaa pidemmälle. Siellä on kaikkea, mikä riittää minulle hyvään lomaan. Miksi siis lähtisin kauemmas? Vaihteluakin riittää eurooppailaissa kohteissa.
Espanjasta suosittelen ainakin Cadizia (vaikka siellä tuuleekin kamalasti) ja Huelvan rannikkoa. Cadiz on ihanan aito espanjalainen kaupunki, jossa pääsee myös rantalomailun makuun. Huelvassa on rauhallisempaa ja avaria hiekkarantoja. Ei tule suomalaisia vastaan.
Mukavia matkoja!