Kertokaas miten tämä nyt menee? (Kaupan ala)
Tasotusjakso käytössä. Olen tuntipalkalla, keskimääräinen työaika 37,5 h/vk. Tasoitusjakso loppuu vuodenvaihteessa. Minulta näyttäisi jäävän jakson tunnit vajaaksi yhden työpäivän verran. Voiko näin olla? Eli yhden työpäivän verran liian vähän töitä (jää 7,5 h palkka saamatta)?
Kommentit (13)
Sehän riippuu mitä sun työsopimuksessa lukee? Mikä siinä on sovittu tuntimäärä?
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu mitä sun työsopimuksessa lukee? Mikä siinä on sovittu tuntimäärä?
No siis keskimäärin 37,5 h/vk. Tasoitusjaksossa 600 h.
Kyllä sun tunnit pitäisi tasoittua sinne tasurin loppuun.
Eli sun tunnit on tasurilla 592,5 h ja -1 työpäivä? Vai onko tunnit täynnä ja oot vaan tehnyt pidempiä päiviä niin työpäiväsaldo on siksi -1?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sun tunnit pitäisi tasoittua sinne tasurin loppuun.
Eli sun tunnit on tasurilla 592,5 h ja -1 työpäivä? Vai onko tunnit täynnä ja oot vaan tehnyt pidempiä päiviä niin työpäiväsaldo on siksi -1?
En ole tehnyt pidempiä päiviä. Jaksoin kaikilla viikoilla on ollu 37,5 h, paitsi yhdellä viikolla 30 h. Jäin nyt miettimään että onkohan tälle yhdelle viikolle tullut vahingossa yksi ylimääräinen vp, muutenhan minulla pitäisi olla yksi 45 h viikko. Eihän minulle tietääkseni voi kuitenkaan laittaa vähemmän tunteja vaikka tuntipalkalla olenkin?
30h samalla viikolla kuin itsenäisyyspäivä eli arkipyhä?
No jos sun työaika on 37,5 h/vko ja tasoitusjakso käytössä, niin kyllä silloin tuo sun 30 h vko olisi pitänyt tasoittaa 45 h viikolla. Onko sulla ollut vuosivapaa tuolla 30 h viikolla? Sehän on arvoltaan 7,5h.
Vierailija kirjoitti:
No jos sun työaika on 37,5 h/vko ja tasoitusjakso käytössä, niin kyllä silloin tuo sun 30 h vko olisi pitänyt tasoittaa 45 h viikolla. Onko sulla ollut vuosivapaa tuolla 30 h viikolla? Sehän on arvoltaan 7,5h.
Ei ollut vuosivapaata ko viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi ollut tuolla 30 h viikolla 37,5 h niin silloinhan tunnit olisi tullut täyteen. Nyt puuttuu se yksi päivä.
Arkipyhä = 1 ylimääräinen vapaapäivä.
Nyt minulla on jakson viimeisen viikon listassa 7h 30 min siinä kohtaa missä on jakson jäljellä olevat tunnit. Siinähän pitäisi olla nyt 0. Ap
.