~~~TOUKOTAAPERTAJIEN TORSTAI-TURINAT~~~
Kommentit (31)
Nyt on sitten paha olo iskenyt oikein tosissaan... Vielä muutama päivä sitten valitin oireettomuutta, mutta nyt on sitten koko ajan huono olo. Eipä auta oikein syöminenkään. Tosin nälän tunne on usein ja sitä se vie pois, mutta kuvotus on koko ajan päällä.
Pahoitteluni pikku-tyypille erosta ja kovasti jaksamista sulle! On varmasti rankkaa erota vauvan odotus vaiheessa, mutta eipä se ero aina valitettavasti aikaa ja paikkaa katso. Toivottavasti jaksat iloita kuitenkin uuden tulokkaan odotuksesta sitten, kun pahin tilanne hellittää.
Kiva, kun meitä on täällä toukokuisissa jo näin iso porukka. On mukavaa lukea teidän ajatuksianne!
Nyt valmistautumaan ulos lähtöön muksun kanssa, mukavaa torstaita!
Tänne ei olon suhteen mitään uutta, huonovointisuus jatkuu.... Selkä särky tullut uutena vaivana, johtunee tuosta taaksepäin kallellaan olevasta kohdusta. Masua nippaili taas aamulla oikein kunnolla, mutta on rauhoittunut.
Pikku-Tyypille paljon voimia eron keskellä!
Ajattelin tänään lähteä kaupungilla käymään, jos löytäis tuolle pikku miehelle välikausihaalarin. Eilisessä sää-kartassa oli nimittäin räntää ihan pohjosessa, vai oliko Ruotsin lapissa. Kyllä se syksy sieltä tulee, toivottavasti suht kuivana ( turha toivo, koko kesä oli jo niin kuiva...)
Isäni kävi eilen ja olihan mun sillekkin kerrottava raskaudesta. Innostu jo suunnitteleen synnytykseen lähtöä. Isäni muuttaa tuohon naapuriin ja on varmasti suuri apu, kun pitää synnärille lähteä/ hoitaa esikkoa.
Varjokas kysyi mitä aikoo tehdä ennen vauvan syntymää.
Me lähdetään varmaan ulkomaan mummua katsoon ja saatetaan jättää poika sinne hoitoon muutamaksi päiväksi, jos kävis vaikka Italiassa...
Toki reissaus onnistuu vauvankin kanssa, mutta sitten ei voi haaveillakkaan kahden keskisestä ajasta ukon kanssa...
Tekis mieli vaihtaa asuntoakin isompaan nyt kolmio, mutta en halua lähteä tältä asuinalueelta mihinkään :) Ja hinnat täällä on ihan pilvissä, minähän en maksa 180 000 euroa mistään rivari neliöstä :(
eipä tässä kummempia, laittakaahan taas kuulumisianne niitä on niin kiva lukea :)
onnipapunen rv 6+2
Neiti leikkii lattialla, ainakin toistaiseksi vielä kiltisti...
Pikku-tyypille minultakin paljon jaksamisia! Koitathan silti nauttia odotus-ajastasi ja tietenkin sitten tulevaisuudessa myös vauva-ajasta vaikka rankkaa varmasti välillä tulee olemaan! ja meille saa tulla purkamaan tunteitaan tänne toukotaapertajiin! Sitä vartenhan täällä ollaan että toisiamme tuetaan niin hyvässä kuin pahassakin! =)
Varjokas: Tulethan kertomaan ultra-kuulumisia. Jos nyt oikein muistan niin sulla oli se tänään!!! =)
Itsellä ei ole vieläkään pahoinvointia tullut, ainut että kaikkea ei niin tee mieli vaikka nälkä olisikin.. Kylmät ja raikkaat menee paremmin alas kuin joku lämmin ruoka. Eli hedelmät, pirtelöt ym...
Ja onhan sitä vähän tullut herkuteltuakin! Vaikka ei kyllä sais! Kesän aikana lihoin 3kg(joo tiedän, eihän tuo nyt paljoa ole) mutta olo on kuin olisi enemmänkin lihonut! Ja nyt jo odottaa että koska pääsee laihduttamaan kaiken ylimääräisen pois! Vuoshan tässä taitaa melkein mennä ennen kuin kunnolla voi alkaa laihduttamaan! Kun imetysaikanakaan ei vissiin niin hyvä olis kovasti laihdutella! =(
Mutta joo, koitetaan olla miettimättä kiloja.. Nyt nautitaan vaan odotuksesta ja kauniista pyöristyvästä masusta!!!
onnipapuselle vielä, että mistä ajattelit ostaa tuon välikausihaalarin? Ja jos oot sen jo ostanut kun tän luet niin mitä maksoi? Mekään kun ei olla vielä ostettu ja tuo ilma saattaa äkkiäkin viilentyä! =)
Mekin lähdetään tästä neidin kanssa ulkoilemaan. Nauttimaan auringonpaisteesta nyt kun sitä vielä on! =)
-Alpukka 6+3 &" Pinsku" viikonpäästä 1v!
Pikku-tyypille jaksamista täältä minultakin.
Onko kellään ideoita mikä auttaa väsymykseen, paitsi tietenkin nukkuminen. Itselläni pari yövuoroa edessä ja jotenkin pitäisi yrittää jaksaa pysyä hereillä. Yleensä juon yövuorossa kahvia säännöllisesti, mutta nyt se ei taida olla hyväksi. Jostain olin katsovinani että kahvia ei pitäisi paljon yli 1.5dl vrk juoda kun siinä sitä kofeiinia. Jokin rajoitus oli ilmeisesti myös colajuomiin kun niissäkin sitä kofeiinia on. Täytyy varmaan puuhailla kokoa ajan kaikenlaista että pysyisi hereillä. Lisäksi rakastan salmiakkia ja nyt sitäkään ei niin mielettömästi pitäisi syödä, mutta luovun mielelläni kaikista näistä paheista vaikka kokonaan, olen niin onnellinen tästä raskaudesta, vaikka se epätodelliselta vielä tuntuukin. Ehkä yritän näin päivällä nukkua varastoon. Jostain syystä herään aamulla aina aivan virkeänä ja hyvävointisena, mutta iltäpäivällä alkaa väsyttämään aivan mielettömästi, että on hyvä jos pysyy hereillä. Päiviä nyt kasassa 6+2 ja pahoinvointi pysynyt poissa.
Nyt aloitan katsomaan geishan muistelmia, palaan luultavasti myöhemmin vielä uudelleen
Mukava, kun aktiivisia kirjottelijoita on paljon - pinoja on kiva lukea.
ON: Naama kukkii kuin teinillä, hiukset on rasvaiset, vaikka eilen illalla pesin ne. Mahaa turvottaa, väsyttää koko ajan ja ruokahalu on vallaton. Pahaa oloa ei juurikaan. Ihan erilaista kuin esikoisen kanssa. Voisiko olla tyttö tulossa? Esikoinen on poika. Ja eikös se niin ole, kuten joku jo aiemmassa pinossa mietti, että tyttö vie äidin kauneuden. Esikoisraskaudessa olin kyllä sellainen ihana, säteilevä, odottava äiti - nyt on olo kaikkea muuta. ;)
Haluatteko muuten saada vauvan sukupuolen etukäteen tietää, jos se on mahdollista? Me ollaan nyt ajateltu, ettei vartavasten kysytä. Esikoisen sukupuoli oli selvillä jo rv 15 paikkeilla. Toisaalta oli helppo esim. miettiä vaan pojan nimiä ja ostella tavaroita tai vaatteita.
Alpukalle; ajattelin kiertää ensin Tampereen keskustan kirpparit, jos ei niistä löydy niin tarvii käydä ostaan jostain uus. Citymarketista en ainakaan löytänyt, Prismasta vois vielä käydä katsomassa. Mutta ilmottelen vielä tänään mitä löysin ja mistä....
Tuutupii?? Meniköhän oikein ;) kyseli sukupuolesta, ei kysytä, ei kysytty esikoisestakaan. Käytiin esikoisesta viimeisessä ultrassa olikohan viikolla 36+ ja sieltä saadusta kuvasta näkyi kotona ihan selvästi pienet pallit ;)
Mulla oli esikosta tosi vahva tukka ja naama oli ihan huippukunnossa, samoin pahoinvointia ei ollu juuri nimeksikään. Nyt naama kukkii kun Amsterdamin tulppaanipelto ja tukka on kun voipaketilla sivelty :(
Ukkokin tokas toissa iltana, et oho sun naamahan on ihan täynnä finnejä!!!
Kiitos rakas, tuon halusinkin kuulla!!! :) Tyttö siis tulossa????
Onko muilla kamala väsy, mutta uni ei tule??
Mikä ihme mua vaivaa, nytkin olis saanut nukkua yli tunnin, mut ei! Meni sängyssä pyörimiseksi :(
Täälläkin odotellaan innolla muiden ultra-kuulumisia, itse pääsen vasta maanantaina....
Nyt odottelen pikku-miehen heräämistä ja sit lähdetään ihmistenilmoille!
onnipapunen
Jaksamista tarviikin. Eilen kerroin äidilleni ja meni aika sanattomaksi, tarvii varmasti aikaa sulatella että ero ja viel raskaus. Mut kyl silmistä näki sen huolen ja myötätunnon..
Ja luulen että hän on vielä rauhallisin tiedon ottaja.
Eilen sattu selkään aika paljon ja tuol vasemmal puolella tuntuu painoa. Ja ihan kuin ois tennispallo tuolla " jenkkakahvojen" alla..
Etovaa oloa välillä, aamut ei niin pahoja kun heti herättyä ulos koiran kaa..
Aijon varmaankin kysyä sukupuolen.
Ekal neuvola kerral rv 7+jotain ni voiko pyytää kuuntelee sydänäänet? Kuulusko ne... Kun ei nyt ois rahaa yksityiseen ultraan..
Tyyppi ja rv 5+2
Jaksamista tarviikin. Eilen kerroin äidilleni ja meni aika sanattomaksi, tarvii varmasti aikaa sulatella että ero ja viel raskaus. Mut kyl silmistä näki sen huolen ja myötätunnon..
Ja luulen että hän on vielä rauhallisin tiedon ottaja.
Eilen sattu selkään aika paljon ja tuol vasemmal puolella tuntuu painoa. Ja ihan kuin ois tennispallo tuolla " jenkkakahvojen" alla..
Etovaa oloa välillä, aamut ei niin pahoja kun heti herättyä ulos koiran kaa..
Aijon varmaankin kysyä sukupuolen.
Ekal neuvola kerral rv 7+jotain ni voiko pyytää kuuntelee sydänäänet? Kuulusko ne... Kun ei nyt ois rahaa yksityiseen ultraan..
Tyyppi ja rv 5+2
Vajaan viikon maltoin vain lueskella teidän juttuja, ja nyt piti sitten itsekin tulla mukaan. Eli sunnuntaina (todella huonosti nukutun yön jälkeen) plussasin ja eka neuvola olisi 28.9
Vähän..tai aika paljonkin pelottaa kun yksi tuulimuna oli noin vuosi sitten viikolla 6+6 ja nyt sitten jännittää ihan kamalasti kun vain kaikki menisi hyvin.. Oon yrittäny psyykata itteäni että mahdollisuus toiseen peräkkäiseen on pieni, eikä nyt ole mitään järkevää syytä ettei vauvan kannattaisi tulla. (vuosi sitten elämäntilanne oli vähän toinen)
Väsymys on kamala ja etoo jonkin verran..toisaalta se on ihanaakin että tuntee jotain tapahtuvan:) Pohditaan juuri kannattaisiko alkuraskauden ultraan mennä..rahaahan se vie, mutta mun mielenrauhaan se vaikuttaisi paljon, ettei tarvitsisi sitä tuulimunaa pelätä.. Neuvolan th sanoi että ensi viikon lopulla voisi jo mennä..
iloista torstaita toukomasuille;) Mirage 5+5
Eilen kävi kaveri kylässä ja arvasi raskauden:0:0:0 Kuulemma ensi sijassa MAHASTA!!! Että kyllä se taitaa turvottaa...
PIKKU-TYYPILLE halaus!!
SUKUPUOLESTA: Mulla meni just toiste päin, eli tyttöä odottaessa olo oikein hehkeä ja mainio, kun taas poikaa odottaessa kaikki oli jotenkin vaikeampaa ja olo kaukana hehkeästä...
Aiotaan varmastikin kysyä sukupuolta rakenneultrassa, koska edellisilläkin kerroilla on kysytty. Tuntuis vähän muuten hassulta -> oisko muka edellisillä kerroilla sillä ollut jotain erityistä merkitystä, jos tällä kerralla " ei väliä" tms? Ymmärrän siis täysin niitä, jotka eivät kysy, mutta nyt jotenkin hankala muuttaa " systeemiä" . Ei olla kyllä ulkopuolelle kerrottu.
KAHVISTA: Se on mun pahe. Yritän vähentää, mutta se on ainoa asia, joka auttaa heräämään tästä tokkurasta!! Viime kerroilta muistelen, että pari kuppia olis ok. Normaalisti mulla menee n.8dl/vrk, joten vähentämistä ois...
Nyt SYÖMÄÄN!! OnnellinenMamma rv 5+0
Tällästä tää kotiäidin elämä on..=) Koko ajan netissä kyttäämässä! =D =D
Sukupuolesta: Aiotaan kysyä. Kysyttiin esikoisestakin, muttei saatu tietää, kun vasta synnytystapa-ultrassa vai mikä lie...
Paheista: Ei mun mielestä kannata liian tarkaan kaikkia " sääntöjä" ottaa eli mitä saa syödä ja mitä ei.. Kyllä sitä salmiakkia ja kahviakin saa juoda kunhan muistaa kohtuudella nautiskella.. jossain oli että salmiakkia ei pitäisi päivässä syödä kun max. oliko 150g. Mä ainakin esikoista odottaessa jos mieli teki niin saatoin syödä 300g putkeen.. kun eihän sitä nyt joka päivä tule tuollaista määrää vedeltyä! =)
Tälläistä tälläkertaa...Palailen taas myöhemmin lukemaan...=)
:VAROITUS: omanapaista löpinää..
Huoh.. aamu on ollut kuin painajainen, kissa vetelee pitkin kämppää ja koira vinkuu ja itkee kun ei saa tarpeeksi huomiota..miks noi elukat just nyt alottaa ton hirveen vipellyksen kun itellä ei olis yhtään energiaa siihen??!
Oireista:Rinnat on aivan JÄRKYTTÄVÄN kipeet..ja tuntuu että vaan pahenee päivä päivältä..paha olo voimistuu ja tulee useammin :/
Sitten tän kaiken keskellä pitäs vielä tehdä 6 laajaa etätehtävää!
ja ihan kun se ei vielä riittäis niin tänään pitäs siivota ja leipoa kun lauantaina on tulossa hirvee kasa vieraita tupaantuliaisiin..
Tunnetilat menee kun suuressa vuoristoradassa, eikä niitä meinaa pystyä tasoittamaan millään..aaaapuuuuvaah!
Mutta kai se on vaan nyt ryhdistäydyttävä ja ruvettava hommiin...että sais jotain aikaseks..
tuun sitten illemmalla kattelemaan jos vaikka olis vähän jaksavammalla tuulella..heips!
Sussu 5+?
Viimeistä sairasloma päivää vietellessä...
Onneksi ei ole enään pahemmin kurkku eikä pää kipeä! Vain tätä pahaa oloa ja kuvotusta 24/7...
En todella muista, että olisin aiemmissa raskauksissa voinut koko ajan huonosti. Oksentamassa ei ole onneksi tarvinnut käydä, mutta ei pahemmin toi syöminenkään auta! Sori nyt taas tää vali vali!
Jotenkin on niin epätodellinen olo...onko tuolla masussa edes ketään...tai siis ettei kyse ole mistään kohdun ulkopuolisesta tai tuulimunasta!
Pikku-tyypille voimia!!!!!!
See ya!
2xx rv 7+1
Tulen illemmalla kertomaan kuulumiset, jahka sieltä ultrasta päästään. Nyt vaan pikaisesti pyörähdän ja ehdotan että aletaan linkittää edellisen päivän ketju pinoon, niin voi käydä vähän lunttaamassa. :)
Eli tässä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8336665&p=3&tmode=1&smode…
-v- 7+0
Täällä voidaan hyvin, eilen sain tietää että myös serkkuni odottaa toukovauvaa, ihanaa!!
Itkin eilen illalla, onnesta serkkuni puolesta.
Hormonit vähän sekaisin kun kaikki iloinen itkettää.
Pahoinvointi helpotti tänään, mutta mitenkähän huomenna?
Olen juonut AB piimää, ja se on helpottanut tosi paljon.
Onko muilla ollut mielitekoja??
Viikonloppu lähestyy...
mami ja asukki " jeje" 6+6
en näköjään tajua että päivät menee ettenpäin...
Eli siis tänään ostamaan multitabseja apteekista =)
Taidan tässä varovasti vielä taustailla. Eka terveydenhoitajan tapaaminen on vasta 26.9. Kovasti pelottaa että jos tää ei ookaan totta... Mutta liityn mukaan sitten terkkarin jälkeen =)
Kuutti rv 6+
pikku-tyypille jaksamista ja halit !!!
Työkaveri sanoi mulle että näytän ihan hassulta kun samaan aikaan kun voin huonosti niin hymyilen kuin naantalin aurinko.
Huono olo on 24/7 ja jostain syystä pahenee ulkona ollessa.
Mutta en valita jokainen hetki on silti niin ihana. Tietää että nyt vauvaan on oikea mahdollisuus.
Maailma on pieni tai ainakin vauvan palstat. Mami1801 on serkkuni ja laskettujen aikojen välissä on vain muutama viikko. Mukavaa kun on tuttujakin ennestään =).
Töissä kerroin jo vaikka raskaus on todella alussa. Johtaja oli todella onnellinen puolestani ja tiesi jo hoidoista. Työsopimus päättyy kuukauden lasketun ajan jälkeen joten ei ollut maailman loppu. Eikä sitä olisi muutenkaan jatkettu kesäajalle. Ja nyt saan heti sairaslomaa jos jollain tulee parvorokkoa. Eli en nyt kauhean huonona pitänyt ajatusta kertoa. Riskit on suuret mutta ymmärtäähän miksi olen sairaslomalla jos kaikki ei menekkään hyvin. Niin ja saa töissä huilii ihan rauhassa ilman että katsoisi pahasti.
Ruokakin tulee " odottajalle" eli ei maksaa ynm...
Enpä keksi yhtään huonoa syytä miksi ei olisi kannattanut kertoa.
Sukupuolesta: Aion ysyä, en tiiä nyt vaan tuntuu siltä. Saa nähdä mikä on mielipide kun sinne asti joskus päästään.
Musta nää viikot menee ihan sairaan hitaasti. Päiväkin tuntuu hitaalta. Haluaisin niin olla jo vaarallisten viikkojen toisella puolella.
Ultra: Olen käynyt jo kerran ultrassa kun oli nin kovia kipuja, mutta ei siellä kauheesti näkynyt. Kaikki mitä näkyi oli hyvin. Sydän ääniä odotellaan. Seuraava ultra oli joskus lokakuun puolessa välissä...
Kivut johtuivat viime kiertoon tehtyyn hssg tutkimuksen nesteistä ja viitteitä keskenmenoon ei ollut minkäänlaisia.
Vitamiineista: Mulle ravitsemusterapeutti suositteli Multivita 2+ tabletteja 2tbl/pv vaikka syön monipuolisesti.
[color=red] Mukavaa ja Ihanaa odotusta kaikille [/color]
ki-ra rv 4 kai tai sit rv 5.. tota pitää ihan tarkista kuinka ne lasketaan...
Itku tuli täälläkin onnesta. Pelkäsin niin soittaa ja sitten kuulinkin näin ihania uutisia =)
Pikku-neiti heräs joten muuta ei nyt ehdi! =D
Myöhemmin sitten taas...