Mitä maksaa hampaan juurihoito yksityisellä?
Tuskinpa saan kiireesti aikaa kunnalliselle puolelle, joten edessä on reissu yksityiselle hammaslääkärille juurihoitoon. Paljonko tuollainen mahtaa maksaa?
Kommentit (19)
Kyllä kunnalliselle voi saada kiireaikoja, etenkin jos on hammassärkyä. Tosin kokemus voi olla miellyttävämpi yksityisellä.
Kävin kiireajalla kunnallisella puolella hammassäryn vuoksi. Poisti vanhan paikan ja laittoi uuden. Tuumasi, että mikäli kipu ei hellitä, on edessä juurihoito.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 06:47"]
Olis kannattanut pestä niitä leekoja.
[/quote]
Sattuu tätä valitettavasti niillekin, jotka hoitavat hampansa hyvin.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 06:47"]
Olis kannattanut pestä niitä leekoja.
[/quote]
Sattuu tätä valitettavasti niillekin, jotka hoitavat hampansa hyvin.
[/quote]Miksi sattuisi
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 23:52"]
Sain kunnalliselta etusetelin juurihoitoon jonka arvo on 380e.. ja siis se on se erotus, joudun maksaa hinnan minkä maksas kunnallisella ja se on noin 150-200e ton hinnaston mukaan minkä sain postissa. Riippuu montako juurikanavaa pitää hoitaa, mulla on 3 kanavaa.
[/quote]
Siis 580 € hampaalta. Säästöpossuni ei kestäisi kuin pari juurihoitoa yksityisellä.
Jos 3 kanavaa, joudut käymään hammaslääkärissä luultavasti ainakin kolme kertaa. Ensin avataan kaikki kanavat ja lääkitään, seuraavalla käynnillä kanavien täyttö ja viimeisellä käynnillä lopullinen paikkaus. Hinta tulee olemaan 500 eurosta ylöspäin.
Kymmenen vuotta sitten maksoi 500 euroa. Lopulta jouduttiin poistamaan. En kyllä ymmärtänyt höykäsen pöläystä mitä tuo ysi selitti.
Minä kävin yksityisellä erikoishammaslääkärillä pari vuotta sitten, tehtiin juurihoito yhteen takahampaaseen, kolme kertaa taisin käydä ja joka lasku vajaa pari sataa. Mutta ei se paljon halvempaa ole kunnallisellakaan jos sellaiseen yleensä edes pääsee. Rei´istäkin sanoivat vaan että jos ei särje niin on vain esteettinen ongelma!!! Hampaan pitää ensin mädäntyä ennenkuin tekevät jotain...
Kannattaa laskea juurihoidon hintaan mukaan myös kruunu, jos haluaa hampaan kestävän pidempään. Jos kyseessä on takahammas niin zirkoniumoksidista valmistettu kruunu tulee varsin huokeaksi. Etuhampaiden kruunut pitäisi tehdä kalliimmasta materiaalista kun ne näkyvät.
Itselläni maksoi 600euroa yksityisellä, kolme kertaa kävin alle kuukauden sisällä. Seuraavalla kerralla käytän julkista, vähän turhan kallista lystiä eikä omasta mielestä lääkäri ollut erityisen pätevä, vasta koulusta valmistunut.
Sain kunnalliselta etusetelin juurihoitoon jonka arvo on 380e.. ja siis se on se erotus, joudun maksaa hinnan minkä maksas kunnallisella ja se on noin 150-200e ton hinnaston mukaan minkä sain postissa.
Riippuu montako juurikanavaa pitää hoitaa, mulla on 3 kanavaa.
Juurihoito yksikanavaisella hampaalla on yksityisellä noin 1000 eur (ajankohta oli 6/2018). Vaatii 3-4 1/2-1 tunnin käntiä ja 250-300 EUR per käynti.
Pyydä poistamaan koko hammas. Mun juurihoidetussa hampaassa oli jätetty milli täyttämättä niin se ajan kanssa keräs mätää jota jota sitten jouduttiin poisteleen .
Tosta tulee vaan harmia siihen asti kunnes väsyt ja poistatat hampaan.
Etelä-Euroopassa hoidettu:
-Juurihoito yksityisellä erikoishammaslääkärillä 270€ = poskihammas, 3 juurta (periaatteessa 2 käyntiä, minul tuli 3 käyntiä, kun väliaik. lääkepaikka irtosi)
-Lopullinen paikka tavan hlääkärillä 60€
-Metallokeraaminen kruunu hampaaseen 300€
Yht. 630€, josta Kela korvaa jotain. En tiedä, paljonko, kun laitoin vasta hakemuksen sisään.
Olen aiemminkin paikkauttanut täällähampaita ja Kela myönsi korvausta sekä kiireellisestä että kiireettömästä (?) hoidosta.
Käyttämäni hammaslääkärit ovat taitavia ammattilaisia, hinnat maan vakiotasoa.
Hammaslääkäreitä on täällä paljon, mutta taso on keskimäärin heikko. Tuttu suositteli omaansa, joka paljastuikin huolelliseksi ja luotettavaksi.
200 eurosta ylöspäin