Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

valkuaista pissassa?

14.09.2006 |

Eilen olin neuvolassa ja siellä tekivät löydöksen.Tänään vien labraan uuden pissa näytteen, jossa he tutkivat onko tulehdusta. Mutta nyt olen lukenut että se on oire raskausmyrkytyksessä.Pystyykö sitä tutkimaan mitenkään?

Kamala panikoitua näin, mutta ekassa raskaudessa ei tälläistä vaivaa ollut. rv on 36.

Kiitos vastanneillle

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä kuinka paljon sitä valkuaista on ollut, esim. meillä ei reagoida jos on +, eikä muita oireita, otetaan tylehdusnäyte, mutta jos on ++ ja verenpainekoholla silloin voidaan alkaa seuraamaan useammin tilannetta.

Vierailija
2/4 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö proteiini ja valkuainen ole eri asia? En ole ikinä tuota miettinyt tarkemmin, mutta itse olin juuri neuvolassa, minulla verta ja valkuaista pissassa, lähetti näytteen labraan, epäili että on joko tulehdus tai limatulppaa. Raskausmyrkytyksestä ei puhunut mitään, yleensäkin puhuu raskausmyrkytyksen yhteydessä proteiineista pissassa. Onko ne nyt sitten sama asia vai eri, siis valkuainen ja proteiinit?

Hinpu 36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pelkkä valkuaisen plussalla olo ei ole mikään varma merkki raskausmyrkytyksestä,yleensä kuuluu muitakin oireita joukkoon mutta ei välttämättä aina. Täällä onneksi hyvin seurataan tilannetta. Raskauden aikana munuaiset joutuvat koville (kuten muutkin sisäelimet) ja alkavat jostain syystä valskaamaan sen verran että valkuaista pääse tulemaan virtsan sekaan. Ja teillä oli oli oikein hyvät viikot menossa vauvankin kannalta jo :) Raskausmyrkytykseenhän ei oikeastaan oo muuta hoitoa kun lepo ja synnytyksen käynnistys jos pahaksi menee.

Vierailija
4/4 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun neuvolakorttiin on proteiinin kohdalle merkitty viiva niinkuin aina aiemminkin.

Tuo oli kyllä yllättävä tieto, että sama asia on, aina olen luullut, että eri juttuja ovat :) Jo silläkin yllättyin, että mulla on HUIMAT turvotukset ja verenpaine aina neuvolan mittauksessa tähtilukemissa, kotona hyvä, jännitän nääs, ja nyt ei puhunut sanallakaan raskausmyrkytyksen mahdollisuudesta, kun sanoi valkuaista olevan. No, en itsekkään usko myrkytykseen, kun olo on hyvä ja verenpaineet kotona hyvät edelleen. Ja turvotus on yhtä kamalaa ollut joka raskaudessa. Että jos se vain sitä limatulppaa olisi, mitä neuvolan täti ehdottikin :)

Toivottavasti alkuperäisellä kysyjälläkään ei ole kyse raskausmyrkytyksestä!

Hinpu