Yritänkö saada eksän takaisin? Päättäkää te, en osaa.
Olen havahtunut tilanteeseen, että nykyinen mieheni on ihan kauhea. Erotessani exästäni näin hänessä joitain virheitä, mutta nyt ne eivät edes näytä virheiltä, koska olen kokenut paljon pahempaa. En haluaisi erota, koska en haluaisi taas "epäonnistua". Mutta tällä hetkellä minut pitää järjissäni vain se, että tiedän, että eksäni rakastaa minua vilpittömästi ja olen siis arvokas. Tässä lista, missä eksäni on parempi kuin nykyiseni:
- Eksäni oli komeampi ja pidempi ja treenatumpi
- Eksäni oli huolehtivainen. Jos sain haavan tai kaaduin, eksäni riensi auttamaan ja laastaroimaan. Nykyiseni ei kiinnitä paljoakaan huomiota. Sanoo vaan, että kannattaa varmaan laittaa laastari ja jättää minut laastaroimaan itse. En ole mikään vauva, mutta mielestäni vastavuoroinen huolehtiminen tuntuu hyvältä.
- Eksäni oli raitis, nykyiseni juo noin joka toinen päivä, eikä kuuntele, vaikka yritän estää.
- Eksäni osaa huolehtia laskuistaan ym. Nykyisellä maksuhäiriöitä ym.
- Eksäni hieroi ja keksi pieniä yllätyksiä. Laukustani löytyi suklaapatukka, naistenpäivänä ruhtinaallinen aamiainen sänkyyn. Nykyiseni ei huomioinut minua naistenpäivänä eikä milloinkaan muulloin.
- Eksäni sai minut nauramaan. Nykyiseni saa minut itkemään.
- Eksäni rakasti minua, nykyisestä en ole varma. Luulen, että hän vihaa minua.
- Eksäni ei ikinä kiristänyt, uhkaillut tai lyönyt, nykyiseni on väkivaltainen ja arvaamaton.
- Eksäni kanssa pystyi riitelemään rakentavasti, nykyiseni ottaa pienestäkin kritiikistä itseensä ja saa raivarit. Tästä syystä emme koskaan puhu asioista. Nykyiseni ei osaa pyytää anteeksi.
- Eksäni ei ollut koskaan mykkäkoulussa, nykyiseni kostaa tällä tavoin.
- Eksäni pystyi kompromisseihin, nykyiseni ei kestä, jos asiat eivät mene täsmälleen niin kuin hän haluaa.
- Meillä oli eksän kanssa paljon yhteisiä harrastuksia, nykyisen kanssa ei yhtään. Kerran yritettiin käydä lenkillä, mutta nykyinen jätti minut jälkeen, koska olin liian hidas. Eksä juoksi aina minun tahtiini, koska tajusi, että nyt on kysymys yhteisestä ajasta, ei verenmaku suussa treenaamisesta.
- Eksä heräsi normaaliin aikaan. Nykyinen nukkuu kahteen tai kolmeen asti ja sitten päivä onkin ohi. Nykyinen on työtön, eksä ja minä töissä.
- Eksäni lähetti minulle päivän mittaan ihania viestejä, nykyiseni lähettää "vitun paskapää" viestejä, jos haluaa purkaa esim pettymystään siitä, etten suostu ottamaan asuntoomme klo 6 jatkovieraita, kun itselläni alkaa klo 9 työpäivä.
Mitään näistä asioista en ole sanonut ääneen. Olen yrittänyt kannustaa nykyistäni parempaan käytökseen, mutta tulos on ollut laiha. En vaadi häntä olemaan samanlainen romanttinen sankari kuin eksäni, mutta toivoisin, että minua edes koskettaisiin joskus. Pitäisikö vaan luovuttaa?
Kommentit (25)
Kaipaat exää koska nykyinen suhde on paska. Jätä nykyinen, anna exän olla rauhassa ja ole yksin sen aikaa että saat pääsi kuntoon.
Liikkis ap! Mutta näinhän se on, jokainen oivaltaa nämä pitkän liiton salaisuudet ajallaan ja oman kokemuksen pohjalta.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 18:07"]
Kaipaat exää koska nykyinen suhde on paska. Jätä nykyinen, anna exän olla rauhassa ja ole yksin sen aikaa että saat pääsi kuntoon.
[/quote]
Ap kuulostaa ennemmin sen lajin naiselta, että sillä on aina oltava joku. Hyvä jos saa itse laitettua laastarin haavaan...
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 18:07"]
[/quote]
Ap kuulostaa ennemmin sen lajin naiselta, että sillä on aina oltava joku. Hyvä jos saa itse laitettua laastarin haavaan...
[/quote]
lisäksi jonkinlainen omahyväisyys paistaa hänen koppavasta otsikostaan jo. Ihan kuin joku aatelisneito miettimässä ottaisinko vielä yhden kermapullan, en jaksaisi itse päättää, päättäkää te, alaiset. Kyse sentään toisesta ihmisestä, ja vieläpä ilmeisesti tosi mukavasta sellaisesta, jonka "ottamisesta" tässä nyt pähkäillään
Etköhän ole jo päättänyt. Tuohan on jo ihan selvä juttu, eli exäsi voittaa kuus nolla!!
Minulle on käynyt vähän samalla tavalla. Tosin en jättänyt exääni, vaan erosimme yhteisymmärryksessä koska asuimme silloin eri paikkakunnilla ja välillä eri maissakin. Olimme ja olemme edelleen parhaat ystävät, ja juuri tuo taisi olla ongelma kun parisuhteeseen kuuluva kipinä ja kemia puuttui. Myöhemmin oli mahdollisuus palata yhteen erottuamme molemmat hyvin ikävistä suhteista (joista molemmilla lapset), mutta emme ole palanneet vaikka voimme varmasti todeta rakastavamme toisiamme.
Neuvon sinua, että ehdottomasti jätä nyksä ja kauhea suhteesi. Ole hetki itseksesi, ja katso mihin se vie. Vaikka exäsi on todella hyvä mies, ei hän välttämättä ole oikea elämänkumppani sinulle. Olet oppinut paljon. Rakastumisen tunne hälvenee aina ajan kanssa, ja on tärkeä katsoa mitä yhteistä sinulla on toisen kanssa, ja pystytettekö kunnioittamaan toisianne.
Sen hyvän rakastavan suhteenkin olen lopulta löytänyt, ja molemmat vaalimme sitä tietoisena siitä kuinka arvokasta tämä on.
En jaksanu lukee loppuun, mutta minkä takia olet edes ton jälkimmäisen ottanu?! Etkö voisi olla yksin?
Hyvä kysymys. Oon vähän suunnitellut, että voisin olla vaikka mieluummin yksin koko loppuelämäni kuin tässä suhteessa.
No voi veljet, mistä aarreaitasta sä ton nyksäsi oikein olet löytänyt? Pidä toki kiinni tuollaisesta helmestä.
En lukenut kuin otsikon ja vastaus on selvä: ei eksiä kannata uudelleen viritellä. Ei tule onnistumaan, se on uudelleenlämmitettyä vanhaa keittoa, ei kannata. Ja toisekseen: et ole edes aidosti ja syvästi häneen rakastunut, kun "et osaa päättää" ja kysyt asiaa AV:lta.
Jos vaikka ensin jätät sen mulkun ja katsot pikkuhiljaa miten lämpenisi ex ;)
2
Olet sä kyllä naisparka iskenyt kätesi kyynäspäätä myöten paskaan. Otan osaa.
oletko ihan varma, että se exä haluaa sut takaisin?
Tee eksälle palvelus ja jätä hänet rauhaan! kerta olet jättänyt ja nyt itket kun valitsit "huonomman", niin olet sen ansainnut.
Luuletko, että eksästäsi oli mukavaa tulla jätetyksi pikkujuttujen takia, jotta voit mennä nussimaan jotain elukkaa? Olet ansainnut nykyisen miehesi etkä ansaitse eksääsi, joka ilmeisesti hyvyyttään vieläkin välittää sinusta temppusi jälkeen.
-Mies29v-
Mitäs jos olisit yksin ainakin niin kauan että tiedät mitä haluat.
Tee nyksästä eksä. Jätä kuitenkin eksäeksä rauhaan, jotain vikaa siinä on ollut jos sen olet lempannut.
Joo, oot varmaan oikeessa mies 29. Mutta en mä eksääni jättänyt tämän nykyisen takia. Kuvittelin vaan, että siinä suhteessa oli muka jotain vikaa, kun olimme olleet pitkään yhdessä ja alkuhuuma tietenkin poissa. Olin pitkään yksin, kun sitten menin rakastumaan tähän paskaan. Olin elänyt pumpulissa, enkä tiennyt edes, että näin paskoja ihmisiä on olemassa. Nyt olen tajunnut kantapään kautta, miten hyvä suhde minulla ja eksällä oli. En tiedä, saanko häntä koskaan takaisin enkä tiedä, ansaitsenko edes häntä.
Ap
Miks te ootte niin julmia? Eikö ihminen saa tehdä virheitä ja oppia niistä?
Ap
Mitkä ovat eron syyt? Jos ne on korjattavissa, anna mennä! Ehkä tällä kertaa osaatte arvostaa toisianne enemmän :)