Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoshuoltajan työ ja opiskelu

Vierailija
09.12.2021 |

Hei. Onko täällä laikkareita( saako niin sanoa?) Mitä tykkäät työstäsi? Tukeeko palkalla toimeen? Itse olen kouluttautunut suurtalouskokiksi sekä lastenohjaajaksi.

Työskentelen lastenhoitajana, mutta olen miettinyt opiskelua laikkariksi. Saankohan noista olemassa olevista koulutuksista jotain hyväksilukua sekää työvuosista, olen esim siivonnut ja pyörittänyt päiväkodin keittiötä tuolla suurtalouskokin tutkinnolla. Jonkun verran osaan siivota oikeaoppisesti.

Täällä meidän kaupungissa löytyis oppilaitos ja etsitään sairaaloihin ja palvelutaloihin tekijöitä. Haluuako joku kertoa työstään?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh! Miksi haluat vaihtaa vieläkin raskaampaan ja pieni palkkaisempaan työhön?

Vierailija
2/7 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, "laikkareiden" töitä varmasti löytyy. Rohkeasti vaan vaihtamaan niihin, kun kiinnostusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka noin 2200€ kuussa. Tosi vähän ja raskas työ ja nyt vielä korona.

Vierailija
4/7 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esim väsynyt tekemään töitä ihmisten parissa, niin onhan laikkarin työ siltä osin kevyempää -- > ei jatkuvaa kontaktia asiakkaisiin. Saa olla omissa ajatuksissa, kunhan työ ei kärsi.

Myös vähemmän aikataulutettua kuin keittiötyö, luulisin.

Koulutus on maltillisen pituinen saadaksesi pätevyyden.

Vierailija
5/7 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloissa tai esim uimahallissa on vuoro-työtä, mikä toki näkyy palkassa.

Sopii huolelliselle ja rutiineista tykkäävälle. Itse tykkään siivoustyöstä, työn mitoitus vaikuttaa paljon millaista työ on, samoin kohteen likaisuus.

Sairaala lienee omanlaisensa paikka siivota. Itse en sinne halua.

Vierailija
6/7 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on peruspalkka 1965, naapurikaupungissa 1997, 50 kilsan päässä 2015. Teen vain aamua, myös viikonloppuja (la +20%, su +100%). Ei todella ole kiire eikä tule hiki, olen viimeisessä vanhanajan suojatyötaskussa eli tupsuttelen posliinikissoja ja kuuntelen oopperaa vanhainkodissa, missä meille ei kuulu kuin siivoustyö (olin sairaalassa 17 v, ihan eri meininki).

KVTESin metkut tiedätkin jo. Peruspalkan päälle tulee vuoro-, henkilökohtaiset ja kokemusvuosilisät (5 ja 10 vuodesta). Monella muulla ei kannata edes tehdä. Kouluttamattomalle saa maksaa pienempää palkkaa, eikä sote-sopimus kerrytä uusille enää 38 lomapäivää. Käteen jää pari tonnia, tosin mulla on pienet verot, en tee koko vuotta töitä. Julkisellahan ei voi vääntää palkkaruuvia, mutta voi sanella, koska on käytettävissä.

Niin ja se sairaala....sairaanhoitopiirillä on ilmeisesti tavoite tappaa ihmiset työllä. Ovi käy, pääasiassa yhteen suuntaan, ja jäljelle jäävät saavat halutessaan tehdä kuusikin 14-tuntista vuoroa peräkkäin. Täällä shp:n palkka on pienempi, työhön kuuluu sairaalahygienia, osastokeittiö tarjoiluineen ja tiskeineen, vuodehuolto, toisin paikoin pienimuotoinen välinehuolto jne. Valitse paikkasi tarkoin, niissä on eroja aivan valtavasti. 

Vierailija
7/7 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lisää vielä sen verran, että ainakin KVTES tunnistaa aiemman työkokemuksesi sekä lisiin että lomiin. Mulla oli vuosia kollegana entinen tarjoilija, joka tullessaan sai täydet kantturalisät ja lomat, oltuaan 25 v baarissa tarjoilijana. Muista työehtosopimuksista en tiedä, näissä hommissa julkiselta ei juuri kannata poistua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän