Mitä teitte lapsenne kanssa ekalla, kun hän pääsi koulusta jo klo 12?
Kommentit (39)
Olin töissä, hän iltapäiväkerhossa. Sai olla kavereiden kanssa ja tehdä siellä mieleisiä asioita. Illat oli rauhoitettu perheen kanssa yhdessäoloon ja tekemiseen, ei enää kaverirumbaa kotiin tulon jälkeen.
Entä läksyt, kun lapsi oli ip-kerhossa? On tärkeää, että aikuinen tukee läksyissä.
Ip-kerhossa. Tehdään läksyt kun tullaan kotiin. Tai siis lapsi tekee. Autan vain jos oikeasti tarvitsee apua.
Vierailija kirjoitti:
Entä läksyt, kun lapsi oli ip-kerhossa? On tärkeää, että aikuinen tukee läksyissä.
Kyllä sen ekaluokkalaisenkin oletetaan tekevän ne läksyt itse. Ei se "tukeminen" tarkoita sitä, että heti koulun jälkeen aikuinen istuu vieressä neljä tuntia.
Meillä oli pienempi sisarus vielä kotihoidossa, joten koulun jälkeen yhteistä ulkoilua, leikkiä, ruuanlaittoa, ruokailut ja läksyt.
Oli ip kerhossa. Siellä sai tehdä myös läksyt.
Vierailija kirjoitti:
Hän oli koulunsa iltapäiväkerhossa kello 16 asti - se oli todella tärkeää vapaan leikin kannalta.
Minkä vapaan leikin? meillä ei lapsen ip-kerhossa ole mitään leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Iltapäiväkerhossa tehdään läksyt ja siellä on ohjaaja tulemassa.
t. Ip-kerhon ohjaaja
Lapsi menee kotiin, mummi on siellä ja ovat iltapäivän yhdessä, ehkä käyvät auttamassa isää töissä tms. Kahdesti viikossa mummi vie klo 15 pianotunnille.
Oli ip kerhossa. Mä olin töissä silloin.
Hän tuli kotiin, jossa annoin syötävää. Katsottiin koulutehtäviä, leikittiin. Vietettiin laatuaikaa. En tietenkään mennyt takaisin töihin ennen kuin lapsi siirtyi kolmannelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän oli koulunsa iltapäiväkerhossa kello 16 asti - se oli todella tärkeää vapaan leikin kannalta.
Minkä vapaan leikin? meillä ei lapsen ip-kerhossa ole mitään leikkiä.
No meillä oli. aattele. Lapsemme ei ehkä ole samassa iltiksessä. uskomatonta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Ip-kerhon ohjaaja
Ohjaaja, joka ei osaa kirjoittaa?
Onpa teillä ruusuinen kuva ip-kerhoista. Onneksi ei tarvinnut sinne omia laittaa.
t. Monissa vieraillut
Vierailija kirjoitti:
Lapsi meni iltapäiväkerhoon.
Ja isi meni päiväkahville (kaljalle) kahville (kaljalle) kahville (kaljalle) AAaaaAAAaa......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Ip-kerhon ohjaajaOhjaaja, joka ei osaa kirjoittaa?
Ei, vaan ohjaaja, jolla on nakkisormet ja pienet näppäimet. Kun nuo k ja l ovat ihan vierekkäin. Piti siis olla ohjaaja tukemassa.
Itsellä ei vielä kokemusta mutta ajattelin, että ekaluokkalainen saa tulla kotiin ja tehdä vaikka läksyt ja välipalaa itselleen.
Nyt eskarilaisen kanssa jo harjoitellaan yksinoloa ja lapsi tykkää olla itsekseen kotona.
Samoin kun itse aikoinani tein.