Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko olla kansanedustaja?

Vierailija
09.12.2021 |

Olisiko just susta edustajaksi? Itse haluaisin olla kansanedustaja mutta kun ei ole sopivaa puoluetta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että jatkuvan arvostelun kohde noin niinku laillisesti.

Vierailija
2/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua. Mölyän mieluumin täällä kansan keskellä kansalaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi edustajaksi mutta en halua. Some ja ilmapiiri liian vihamielinen.

Vierailija
4/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla anonyymi kansanedustaja. Se työ kiinostaa mutta sen tuoma julkisuus ei kiinosta yhtään.

Vierailija
5/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisitko oikeasti?

Vierailija
6/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä palkka ja avustaja tekee työt, kyllä kelpaisi.

Vierailija
7/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan.

Vierailija
8/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä palkka ja avustaja tekee työt, kyllä kelpaisi.

Hyvä palkka ja töitä ei tarvitse tehdä ollenkaan jos ei halua. Lomia tosin vain neljä ja puoli kuukautta vuodesta.

Vierailija
9/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aina joku vinkuisi, tekisin sitten niin tai näin.

Vierailija
10/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikäs en? Ei tarvitsisi kertaakaan käydä hommillaan, palkka juoksisi ja saat vielä takuueläkkeen.

Vierailija
11/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen toki hyvinkin kiinnostunut politiikasta ja luen valtavasti minua kiinnostavista asioista, mutta luulenpa, että useammallakin ensimmäisen kauden kansanedustajalla on motivaatiota heikentänyt se, että tosiasiassa ei voi itse vaikuttaa mihinkään.

Kaikilla puolueilla on vahva puoluekuri, eli puolueen pieni sisäpiiri vaikuttaa siihen, miten kansanedustaja äänestää.  Mikäli uusi edustaja kuitenkin toimii oman näkemyksensä mukaan, tarkoittaa se, että hän ei tule koskaan saamaan mitään tehtävää missään valiokunnassa. Eikä tule valituksi uudelleen, jos ei saa näkyvyyttä jossain.

Eikä kiinnosta olla sylkykuppina.

Itse politiikkakin on muuttunut kansan ja valtion edun ajamisesta puolueiden lähipiirien etujen ajamiseksi.

Vierailija
12/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo puhelahjoja eikä muutenkaan.

Vierailija
13/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olen toki hyvinkin kiinnostunut politiikasta ja luen valtavasti minua kiinnostavista asioista, mutta luulenpa, että useammallakin ensimmäisen kauden kansanedustajalla on motivaatiota heikentänyt se, että tosiasiassa ei voi itse vaikuttaa mihinkään.

Kaikilla puolueilla on vahva puoluekuri, eli puolueen pieni sisäpiiri vaikuttaa siihen, miten kansanedustaja äänestää.  Mikäli uusi edustaja kuitenkin toimii oman näkemyksensä mukaan, tarkoittaa se, että hän ei tule koskaan saamaan mitään tehtävää missään valiokunnassa. Eikä tule valituksi uudelleen, jos ei saa näkyvyyttä jossain.

Eikä kiinnosta olla sylkykuppina.

Itse politiikkakin on muuttunut kansan ja valtion edun ajamisesta puolueiden lähipiirien etujen ajamiseksi.

Niinpä se menee järjestyksessä. Oma etu, kavereiden etu, puolueen etu ja kansalle jää maksajan rooli.

Vierailija
14/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta olla valtakunnan kusitolppana ja ottaa paskaa niskaan muidenkin edustajien töppäilyistä. Kansanedustajat ovat itse syyllisiä itse ajettuine etuoikeuksineen ja yksittäisine väärinkäytöksineen siihen, että työ lienee niiden vähiten arvostetuimpien hommien joukossa maailman vanhimman ammatin ja ammattirikollisen rinnalla.

Vierailija
15/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustaja tekee, mitä maailman laajuinen rahan valta käskee.

Vierailija
16/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
17/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne tarvitse puoluetta.

18/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käsitys että kansanedustajana ja ylipäätään politiikassa joutuu tekemään paljon kompromisseja. Olisin todennäköisesti liian periaatteellinen. 

En myöskään ikinä voisi / uskaltaisi mennä A-studioon tms. keskustelemaan, koska jännitän niin paljon esiintymistä.

Eduskunnan istuntosalissa varmaan kyllä uskaltaisin nousta puhumaan, esittämään välikysymyksiä yms. En tiedä miksi se ei tunnu niin pelottavalta ajatukselta. Ehkä siksi, että siellä olisi niin korostetusti pelkkä edustaja (puolueen, eduskuntaryhmän, äänestäjien) eikä ensisijaisesti oma itsensä.

Vierailija
19/19 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi olemaan minkään sortin sellainen henkilö, joka on julkisuudessa, siispä en myöskään kansanedustaja.