Miksi et auta kaikkia ihmisiä, jotka tarvitsevat apua??
Kommentit (7)
Näytä minulle yksikin henkilö, joka täyttää kysymyksesi kriteerit. Hölmö olettama kysymyksessäsi. :-)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 11:03"]
ap, autatko itse?
[/quote]
Yritän jos näen jonkun olevan pulassa tai avun tarpeessa.
Ystävien ja perheen eteen teen mitä tahansa, ja autan myös niitä joiden näen tarvitsevan apua; pihalla kaatunutta mummoa, äitiä lastenvaunujen kanssa ovesta kulkiessa ja pappaa jonka ostoskassi on levinnyt maahan. Otan kiinni karanneet koirat jos sellaisia näen, viime viikolla pelastin liian aikaisin heränneen siilin joka harhaili lumihangen päällä ja vähän aikaa sitten vein kurjan näköisen kissan eläinsuojaan. Kaikki omat lemmikkini on pelastettuja. Eli lähelläni selkeästi ja konkreettisesti apua tarvitsevia autan aina ja riippumatta mistään, mutta maailma on täynnä apua tarvitsevia ja kaikkia ei pysty/ehdi auttamaan ja oma mielenterveyshän siinä menee jos päivät pitkät miettii sitä. Yritän tehdä maailmasta mahdollisimman hyvän paikan itselle, läheisille ja kaikelle ympärilläni - se saa riittää.
Syyt miksi en aina auta: En viitsi puuttua, en ehdi, oletan (ehkä virheellisesti) että joku muu auttaa, en halua auttaa rahallisesti kuin harvoja ja valittuja.
Yritän auttaa, jos joku on eksynyt, kaatunut, kysyy tietä, on loukannut itsensä ym., mutta en koe olevani mikään Äiti Teresa, jonka elämäntehtävänä on auttaa kaikkia tuntemattomia ihmisiä. Tuttuja pyrin auttamaan, jos pyytävät apuani.
Kyllähän melkein jokainen ihminen pystyisi auttamaan melkein jokaista toista ihmistä edes jossain asiassa, joten autettavia on se reilut 7 miljardia. En mä ainakaan kykene kaikkia niitä auttamaan. Eikä liene järkeä edes kokopäiväisenä apurina toimia yhdelle tai muutamalle. Autan siis niitä, jotka vastaavasti auttavat mua, tai ovat valmiit siitä maksamaan. Poikkeuksiakin teen, jos on vaikka joku hätä kyseessä tai vastaavaa. Kavereita autan, kun pyytävät, koska hyväksikäyttäjät eivät kavereiksini pääse.
Ei kiinnosta. Riittää kun autan itseäni ja perhettäni.