Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD-vanhempi ja tukitoimet

TarKas66
09.12.2021 |

Tyttärelläni on ADHD ja kaksi alle 4-vuotiasta lasta. Hänellä on vaikeuksia rahankäytön hallinnassa ja myös muita ADHD:n aiheuttamia ongelmia. Hän on yksinhuoltaja ja harkitsemattomana hän syöksyy suhteesta toiseen. Hän myös muuttaa monta kertaa vuodessa. Hän vaatisi rajoittamista ja tiukkia sääntöjä. Olen yrittänyt saada hänelle apua lastensuojelusta ja olen pyytänyt kodinhoitajan ja perhetyöntekijän apua. Hänen luonaan käy kerran viikossa sosiaalityöntekijä vain toteamassa, onko asiat hyvin vai huonosti.

Pelkään, että tyttäreni uupuu ja menettää lopulta lapsensa. Tällä hetkellä hän suoriutuu äitinä hienosti, on huolehtiva ja rakastava äiti, mutta ADHD aiheuttaa sen, että kaikki on hänelle kaksin verroin vaikeampaa. Pelkään, että harkintakyvyn sekä rahanhallintataitojen puute sekoittavat hänen elämänsä pian lopullisesti. Äitinä olen liian lähellä ja hän suuttuu, jos yritän yhtään auttaa tai puuttua hänen asioihinsa. Olen neuvoton, huolissani ja stressaantunut. Oma jaksamisenikin on koetuksella. Tietääkö kukaan, onko mitään lakia, jonka nojalla minulla on oikeus vaatia apua tyttärelleni?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelusta ei kantsi välittää. Anna sitä apuasi. Osta talouteen kuivamuonaa, vessapaperia ja muuta pakollista käyttötavaraa samalla kun käyt itse kaupassa.

"Kun nää oli nyt tarjouksessa ja samalla kyydillä sain haettua".

Sulla on aikuinen. Ei lapsi. Hän tekee omat valintansa.

Monilla on rahat loppu. Nalkutus ja kauhistele ei taida auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan