Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ONKO MULLA AIVOKASVAIN?

Vierailija
13.03.2015 |

Mua on särkenny ainakii useita päiviä päätä. Välillä tunnen takaraivossa pientä painon tunnetta. Mutta eniten särky tuntuu oikealla sivulla koko alueella. Välillä särky on vihlovaa ja tuikkivaa hetken kestävää ja välillä taas normaalia tasaista särkyää. Välillä tuntuu myös Sama särky myös vasemmalla. Mulla särky alkaa yleensä aamulla, kun herään ja viime yönä heräsin puol neljän aikaa ja särki kauheasti päätä. Pelkään siis, että mulla on aivokasvain. Ovatko nämä aivokasvaimen oireita? Jos EI niin sanokaa vain EI mutta älkää alkako kertomaan sen oireita nimittäin kohta mulla on niitä. Mulla oli just "imusolmukesyöpä" siis pelkäsin olevan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin aivokasvaimen ensioire on epilepsiakohtaus, sitten tulevat kuulo-, näkö-, puhe- tai toiminnalliset häiriöt. Päänsärky ei yleensä ole aivokasvaimen ensioire.

Vierailija
2/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tiedän sen, koska olen aivotohtori ja opintoni olen suorittanut Greyn Anatomiassa. Näen suoraan aivosi ja pystyn diagnosoimaan kaiken. Olemmehan AV:llä.

Vierailija
4/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitysniska sulla on. Itse sain saman diagnoosin vastaavilla oireilla. Eikä mulla ollu edes omasta mielestäni niskat jumissa tai kipeät. Hieronta autto.

Vierailija
5/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisempää on, että ei ole aivokasvain. Kannattaa kuitenkin oman mielenrauhan takia ottaa lääkäriin yhteyttä.

Vierailija
6/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
7/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskajumi aiheuttaa todella omituisia oireita, mm repivää, pistävää, kiristävää, jyskyttävää päänsärkyä. Mulla niskajumi auheuttaa jopa migreenin. Kaksi päivää mennyt nyt pääkipuisena. Nyt alkaa helpottaa.

Vierailija
8/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota särkylääkettä ja käy hierojalla.

Vierailija
9/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin minäkin että niskasta johtuvaa tuo on. Mulla oli vähän samanlaisia oireita.

Vierailija
10/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota toki tohtoriin yhteyttä, mutta ihan eri syistä. sulla on niskan kans ongelmia.

Vierailija
11/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tutkimuksiin. Aivokasvaimet ovat harvinaisia. Yöpäänsäryt eivät ole hyvä asia, mutta toisaalta onko esim. kotisi kunnossa? Hometoksiinit voivat aiheuttaa jatkuvaa ympäri vuorokauden, välillä voimakkuus vaihdellen, tuntuvaa päänsärkyä.
Olen itse ollut päänsärkyjen takia tutkimuksissa ja pääni on kuvattu. Itse myös pelkäsin silloin, koska serkkuni on kuollut aivokasvaimeen. Serkullani päänsäryt olivat niin kovia, että hänet kuljetettiin ambulanssilla sairaalaan. Tosin hänelle tuli muitakin oireita kasvaimesta. Yhtäkkinen tajunnan menettäminen esim.
Tsemppiä! Mene siis tutkimuksiin. Todennäköisesti päänsäryt johtivat jostain muusta.

Vierailija
12/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Recurrent headache as the main symptom of acquired cerebral toxoplasmosis in nonhuman immunodeficiency virus-infected subjects with no lymphadenopathy: the parasite may be responsible for the neurogenic inflammation postulated as a cause of different types of headaches.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17303977

Is Toxoplasma gondii a causal agent in migraine?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19564786

Recurrent headaches may be caused by cerebral toxoplasmosis.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25254186

Vierailija
13/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin, siihen tarvitsisi olla ne aivot.

Vierailija
14/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:37"]Tuskin, siihen tarvitsisi olla ne aivot.
[/quote]

Nii :DD

Vierailija
15/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kävin saunassa ja ku olin ollut jonkun aikaa sielä särky helpottui ja nyt kun lähdin pois saunasta tuntuu, että särky taas alkaa.t. Ap

Vierailija
16/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni äidillä oli kov päänsärky ainoa oire, mutt a luulen, että yleensä on muunlaisia oireita. Tajunta, epilepsia, ja muut kummat oireet. Naapurilla oli jotain outoja käytöshäiriöitä. Lääkäri oassittu vaan kotiin. Parin ivän päästä se haettiin ambulanssilla ja eli sitten sairaalassa vähän aikaa.

Vierailija
17/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla oli aivokasvain. Sille tuli muistihäiriöitä, sitten luonnemuutoksia ( tuli oudon kiihtyneeksi ja suorapuheiseksi, möläytteli kaikenlaista, aiemmin oli hyvin hienotunteinen). Sitten tuli näköhäiriöitä, ja sen tukimuksen yhteydessä pakjastui aivokasvain. Hänellä ei ollu päänsärkyä lain ennenkuin kasvain löydettiin.

Vierailija
18/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, saunan lämpö auttoi sinua. Sitten sinun kannattaa kokeilla yhtä juttua, joka on ihan vaaraton, mutta saattaa tepsiäkin sinulle. Pistä pipo päähän, mieluiten villapipo, mutta jos sellaista ei ole, muukin pipo käy.

Tämä perustuu siihen yksinkertaiseen seikkaan, että pipo lämmittää ja samalla rentouttaa päätä. 

Vierailija
19/19 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnemuutoksia saattaa tosiaan aivokasvaimeen liittyä.