Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähetättekö joulukortteja?

Vierailija
08.12.2021 |

Olen tänä vuonna ostanut nipun kortteja ja kaivanut osoitekirjan esiin. Aion lähettää parikymmentä joulukorttia. Mietin vaan, tunteeko saaja velvollisuudekseen lähettää myös kortin minulle? Se ei ole tarkoitus. Tosin olen joskus itsekin lähettänyt uudenvuodentoivotuksen, kun en ole joulukorttia lähettänyt.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa lähettää ennen 14.12, niin lähtevät liikkeelle sillä halvemmalla ikipostimerkillä!

Vierailija
22/42 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut tapana lähettää kuin yhdelle kaverille joka lähetti minulle. Jossain vaiheessa tapa jäi. Kortti oli ihan kiva ele, mutta sen lähettäminen oli ainakin minusta vaivalloista. Kerran vuodessa havahtuu että ainiin pitää laittaa se kortti, sitten menee postiin eri puolelle kaupunkia missä yleensä on, postissa on aina hervoton jono, ja sieltä kortti ja postimerkkejä. Sitten se piti muistaa lähettää ajoissa. Sama juttu jos ulkomailla lähetti kortin. Aina piti etsiä paikallinen posti, ja käytännöt sen suhteen, mikä ei ollut ollenkaan helppoa ja vei aikaa ja hermoja reissun päällä. Nämä tavat vaan pikkuhiljaa jäi. Olen 30v, ja kyllä sähköisesti mieluiten hoidan nuo asiat.

Oisko ennakointi mitään? :D Joulukortteja (tai mitä tahansa muutakin) voi ostaa vaikka monen vuoden tarpeisiin ennakkoon. Postimerkkejäkin voi ostaa vaikka ja mistä (myös netistä), joten ei tosiaankaan tarvi lähteä mihinkään Postin toimipisteeseen jonottelemaan ruuhka-aikaan. Pudottaa kortin vaan kirjelaatikkoon ja siinäpä se.

En siis tarkoita, että kenenkään tarttis mitään joulukortteja tai muita muistamisia tehdä jos ei halua, mutta ihmetyttää vaan tämä ihme uhriutuminen kaikesta nykyään. Että kun kaikki on niiiiin vaikeaa, huh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähetä. Postimaksu on niin kallis. Posti kusi omille kintuille tuolla hintojennostolla.

Joulutervehdyksen merkki vain 1,3 euroa!?

Ihan kohtuullinen hinta kortin lähettämisestä.

No ei todellakaan ole kohtuullista!

Joo ja se normi postimerkki 1,85 €, 50 g jälkeen jo 3,7 €.

Vierailija
24/42 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on tappanut tämän ilon ainakin minulta. Laitoin ennen aina mutta kun itselle tulee vain pari hassua niin alkoi  vähän tympiä. Kortti on minusta ihana tapa ja arvostan sitä paljon enemmän kuin jotain typerää kännykkä viestiä.

Vierailija
25/42 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä korttia laitoin postiin. Jos joltakin kortti tulee, jolle en ole laittanut, niin voi laittaa vastakortin vielä. Toivottavasti punaiset kuoret laitettaisiin jakoon niin, etteivät kortit ole päivää ennen aattoa perillä! Laitoin kuoren toissapäivänä postilaatikkoon.

Vierailija
26/42 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin 32 kpl.

Vierailija
27/42 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näillä postimaksuilla.

Minä ajattelen joulukortin lahjana. En ehkä kehtaisi antaa kahden euron lahjaa, mutta kortin ja postimerkin muodossa se on ihan ok. 

Ymmärrän, jos oikeasti rahat on tiukassa, mutta jos ei ole, ja ajattelee, ettei voi antaa ystävälle paria euroa, niin... miksi edes pitää lähipiirissään ihmistä, jota ei arvosta kahden euron edestä?

Vierailija
28/42 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortit ovat ainoa "joululahja" mitä ostan ja lähetän muille. En ole ostanut lahjoja enää vuosiin. Mielestäni joulutervehdys on kiva tapa muistaa ystäviä ja tuttavia ja onhan se myös ikiaikainen jouluperinne. Siitä olen samaa mieltä, että postimaksut ovat nykyisin turhan kalliit. Kortit maksavat vähemmän kuin postimerkki. Ennen oli päin vastoin.

Vierailija
29/42 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin muistaa viedä kortit postiin!

Vierailija
30/42 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva saada kortteja ja siksi lähetän itsekin. Kyse on ajatuksesta, että muistan sinua tai olet tärkeä. Minusta on mukava ilahduttaa, ja vaikka köyhä olenkin, niin kyllä sen verran rahaa löytyy, että joulukortit lähetän :) Vierastan nykypäivän tekstareita. Kyllä ystävää voi edes kerran vuodessa muistaa. Vaikka olisi kuinka kiireinen, merkit ja kortit voi hankkia ajoissa.

Vierailija
31/42 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirjeitä ( 🤭) ja kortteja ei tuu muuten lähetettyä, niin Joulukortti perinne on ihana !

Ostan aina paljon joulukortteja ja tykkään kirjoittaa niitä monille. Eilen vein Postiin 41 Joulukorttia 🌟

Aina en ole saanut kaikilta saanut korttia, mutta lähetän kuitenkin niillekin parina Jouluna peräkkäin.

Vierailija
32/42 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähetä. Postimaksu on niin kallis. Posti kusi omille kintuille tuolla hintojennostolla.

Joulutervehdyksen merkki vain 1,3 euroa!?

Ihan kohtuullinen hinta kortin lähettämisestä.

8 mk? Ohhoh.

Viisas olisi ostanut markka-ajan ikimerkkejä, jotka toimivat ykkösluokan merkkinä, millä voi lähettää myöskin kortin.

Vierailija
33/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WTF? Vieläkö noita joku lähettelee? Jostain lapsuudesta muistan tuollaiset lapsellisuudet.

Just se on joulussa ihanaa kun saa ihan luvalla olla lapsellinen. "Hyvä, lämmin, hellä on mieli jokaisen."

Lähettelen kortteja kaukana asuville sukulaisilleni. Sen lisäksi laitan myös tekstiviestein muutaman joulutervehdyksen.

Vierailija
34/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä korttia laitoin postiin. Jos joltakin kortti tulee, jolle en ole laittanut, niin voi laittaa vastakortin vielä. Toivottavasti punaiset kuoret laitettaisiin jakoon niin, etteivät kortit ole päivää ennen aattoa perillä! Laitoin kuoren toissapäivänä postilaatikkoon.

sain jo ekan kortin 

Vierailija
35/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut tapana lähettää kuin yhdelle kaverille joka lähetti minulle. Jossain vaiheessa tapa jäi. Kortti oli ihan kiva ele, mutta sen lähettäminen oli ainakin minusta vaivalloista. Kerran vuodessa havahtuu että ainiin pitää laittaa se kortti, sitten menee postiin eri puolelle kaupunkia missä yleensä on, postissa on aina hervoton jono, ja sieltä kortti ja postimerkkejä. Sitten se piti muistaa lähettää ajoissa. Sama juttu jos ulkomailla lähetti kortin. Aina piti etsiä paikallinen posti, ja käytännöt sen suhteen, mikä ei ollut ollenkaan helppoa ja vei aikaa ja hermoja reissun päällä. Nämä tavat vaan pikkuhiljaa jäi. Olen 30v, ja kyllä sähköisesti mieluiten hoidan nuo asiat.

niin havahtuu kerranvuodessa että ai niin joulu... ja postimerkkejä saa kaupan tiskiltä

Vierailija
36/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän 2 korttia iäkkäämmille sukulaisille ja yhden kortin laitan veljen lapsille menevään lahjapakettiin. Laitan siis lapsille lahjat postissa ja kortti siinä samalla koko perheelle.

Muuten laitan ystäville ja sukulaisille viestinä hyvän joulun toivotukset.

Vierailija
37/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähetä. Ja tänä vuonna aion vielä kertoa siitä somessa ja ilmoittaa samalla, että käytetään ne rahat itseemme :D 

Vierailija
38/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on tappanut tämän ilon ainakin minulta. Laitoin ennen aina mutta kun itselle tulee vain pari hassua niin alkoi  vähän tympiä. Kortti on minusta ihana tapa ja arvostan sitä paljon enemmän kuin jotain typerää kännykkä viestiä.

Miten korona tähän liittyy?

39/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan joulukortteja, tiedän olen höpsö (48 vuotias). Joulukortteja ei korvaa mikään ja ihan rehellisesti sanottuna itseäni enempi ärsyttää ne jouluntervehdys tekstiviestit ..... varsinkin aattona. Lähetän enää itse 10 joulukorttia, vielä muutama vuosi sitten 20-30 kpl. Suvun vanhimmat henkilöt 2kpl (95v ja 88v) nukkuivat pois ja He rakastivat kortteja.

Vierailija
40/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähetä. Kallista ja epävarmaa postinkulku nykyään.