AI- lomailu siten, että vietetään koko loma hotellialueella.
Myöntääkö kukaan lomailevansa em. tavalla? Mitä saat tällaisesta lomasta? Etkö halua tutustua eri kulttuureihin, nähdä eri maisemia/luontoa/historiaa/kulttuuria?
Katsoin tutun lomakuvat Thaimaasta ja kaikki kuvat oli hotellialueelta. Mitä järkeä?
Kommentit (7)
No jos jotain ei kiinnosta tutkia (juuri sillä lomalla) kulttuuria tai maisemia vaan haluaa maata altaalla/rannalla nollat taulussa koko rahan edestä? Miten se on muilta pois, jos toinen tykkää muusta?
T. Eräs, joka ei käy ulkomailla lainkaan koska ei löydy kiinnostusta ja tätäkö vasta kauhistellaan.
Seuraavalla lomalla en kauheasti liiku allasta ja hotellin rantaa pidemmälle, koska olen raskaana ja en vain jaksa. Lapsille riittää vielä uiminen, joten viikko sujuu ihan mukavasti.
AI hotellialueella lasten kanssa on ihan ykköstä, viikossa riittää 1-2 retkeä jonnekin lähelle. Lomakohteissa se "paikallinen kulttuuri" on jossakin syvällä tai kaukana, hakemiseen ei riitä aika eikä oikein mielenkiintokaan.
Kaipa se on rentouttavaa ja ehkä ei huvita nousta ja mennä tutkimaan ku on nii lamaantunut rento fiilis? Vähän hassulta tuntuu, ite reissaan koko ajan ja ainoa rantalomakokemus oli muksuna kun Rion jälkeen mentiin Brasiliassa pikkukylään rantalomailemaan. Ei se ollu kovin jännää, ranta oli aivan hotellin takana mutta kaikki olivat altaalla ja menut oli suomeksi joissain ravintoloissa. Luoja.
Viime lomallani AI-hotellissa näin useita tällaisia pariskuntia. Itsellämme ei ollut AI. Mutta siis altaalla tai kylpylässä olivat koko päivän ja kaikki ateriat siinä samassa ravintolassa. Illat istuivat lounge baarissa kuuntelemassa hissimusaa.
Jos haluaa lomaltaan vain uimista, auringonottoa ja stepperin polkemista, eikä niin välitä kullinaarisista nautinnoista, niin voihan niin tehdä, ei siinä mitään. Emme ole kaikki samanlaisia eikä ole samat tarpeet. Eikä jossain turistimestoissa ole paljon nähtävääkään: hotelleja ja baareja sekä krääsäkauppoja.
Toisille aurinko ja lämpö on se juttu etenkin näin talvella. .
Olen itse matkustanut niin paljon että olen jotenkin kyllästynyt shoppailuun , museoihin ja kirkkoihin. . Toki niitä ihailen mutta ymmärrän sen että niihin ei mene.
jos vietät viikon tai kaksi jossain niin toi kulttuuriin tutustuminen on nyt vähän yliampuvaa.. pitäs oikeasti olla pitkä aika ja elää muutakin kuin lomaa että siihen nyt oikeesti voisi tutustua. Kaikilla turistipaikoilla nyt ei ole vaan historiaa ja luontoa tarjottavaksi.
mulle loma voi merkata vaan hyvää ruokaa, lämpöä, uimista jne. Jos tahdon nähdä luontoa ja historiaa niin valitsen paikan sen mukaan.
Monet eivät halua lomalta muuta kuin auringon, uima-altaan ja helppoa ruokailua.