Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistossa opiskeleva/opiskellut!

Vierailija
13.03.2015 |

Kysely sinulle :)

Missä opiskelet/opiskelit?

Mitä opiskelet?

Kuinka kauan opintosi kestää/kesti?

Millainen on perus arkipäiväsi?

Millaisia luennot ovat (kesto, tyyli ym.)?

Minkälaisia töitä teet ja kuinka usein(esim. esseet)?

Millaisia tentit ovat?

Vapaa kenttä:

Kiitos vastanneille :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä opiskelet/opiskelit? Tampere, Helsinki ja Manchester (kahdessa jälkimmäisessä sivuaineita),

Mitä opiskelet? Historiaa, filosofiaa, kansantaloustiedettä, uskontotiedettä.

Kuinka kauan opintosi kestää/kesti? 6 vuotta (joista yksi vuosi vaihdossa, tutkinto käytännössä kaksinkertainen minimivaatimukseen nähden)

Millainen on perus arkipäiväsi? noin 3-4 päivää viikossa näin: Heräsin kuuden aikaan, menin töihin.  Sieltä noin kymmeneksi yliopistolle luennolle tai kirjastoon ja kahden maissa takaisin töihin. Töissä noin 18 asti ja sen jälkeen kotiin jossa joko tenttiinlukua esseenkirjoitusta tms kymmeneen ja sitten nukkumaan. Loput 3-4 päivää vietetään kotona toisella paikkakunnalla miehen kanssa ihan muissa puuhissa. Gradunvuonna mulla oli sillain helpompaa, että gradu oli tilaustyö ja sitä siis tehtiin työaikana.

Millaisia luennot ovat (kesto, tyyli ym.)? Nämä luennot on yleensä 90 min paketteja, johin sisältyy suoraa luennointia ja harjoituksia, joissa joukoko jaetaan pienryhmiin keskustelemaan jostain matskusta tai laatimaan joku selitys asiasta x. jotkut luennoitsijat käyttää harjoituksia enemmän kuin toiset. Jotkut teettää kaikki harkat kotitöinä ja pitää luennot pelkkäänä luentona.

Minkälaisia töitä teet ja kuinka usein(esim. esseet)? Erilaisia esseitä ja oppimispäiväkiroja on lähes joka kurssilla. Miten niin millaisia? HYviä?

Millaisia tentit ovat? Yleensä kokoavia, ei kysytä mitään yksityiskohtia, vaan suuria linjoja ja vertailuja. On sekä luentotenttejä että kirjatenttejä. Kirjatenteissä on usein joku kysymys, joka koskee vain yhtä paketin kirjaa (tai sen osaa) ja toinen, jossa pitää koota ja vertailla tietoja useammasta tenttikirjasta. Joskus on myös materiaalitenttejä (eli on esim joku asiakirjalähde, jota pitää tulkita tenttiin opiskellun kirjallisuuden pohjalta).

Vierailija
2/6 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittääkö Sanoma Oy oppia paremmin tuntemaan asiakaskuntansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi 2 :) Ja siis minkälaisella tarkoitin enemmänkin juuri tuota että esseitä vai esim. powerpoint-tyylisiä, miten pitkiä jne, huonosti muotoiltu kysymys..

Ja ei yritä 3, kiinnostaa vaan :)

Muita? ap

Vierailija
4/6 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäns

tämä on mun mielestä hyvä kysymys, että esim Hesarissaon viime uosina tasaisin väliajoin arvosteltu suomalaisten ylopiojen opetuksen tasoa ilmeisesti siltä pohjalta, mitä se on ollut joskus ylinelikymppisten toimittajien nuoruudessa, ja tultu sitten sihen tulokseen, että on vähän vanhanaikaista verrattuna siihen, mitä nyt kuulee maailmalta. Eli kritiikki on myös melko vanhentunutta. Vois tehdä Sanomallekin hyvää ottaa selvää asiosta - tai ehkä panna ne toimittajansa suorittamaan opintonsa loppuun...

Vierailija
5/6 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 10:57"]

Kysely sinulle :)

Missä opiskelet/opiskelit? HELSINGIN YLIOPISTO

Mitä opiskelet? VIESTINTÄ

Kuinka kauan opintosi kestää/kesti? ALOITIN VIIME VUONNA

Millainen on perus arkipäiväsi? HERÄÄN. PUEN PÄÄLLE. SYÖN. LUEN, KIRJOITAN ESSEITÄ, EHKÄ ISTUN LUENNOLLA. SYÖN. URHEILEN. KATSON TELKKARIA TAI SURFFAAN NETISSÄ.

Millaisia luennot ovat (kesto, tyyli ym.)? TAPPAVAN TYLSIÄ. KESTO PARISTA KOLMEEN TUNTIA PER LUENTO.

Minkälaisia töitä teet ja kuinka usein(esim. esseet)? VAIHDELLEN. VÄLILLÄ PARIIN KUUKAUTEEN EN JUURI MITÄÄN, NYT PITÄISI LUKEA JA KIRJOITTAA OPISKELUJUTTUJA AAMUSTA ILTAAN.

Millaisia tentit ovat? VAIKEITA, JOS EI OLE LUKENUT. HELPPOJA, JOS ON EHTINYT LUKEA.

Vapaa kenttä:

EN OLISI JAKSANUT VASTATA TÄHÄN KYSELYYN, MUTTA RAKASTAN KYSELYJÄ.

Kiitos vastanneille :)

[/quote]

Vierailija
6/6 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin Turussa yhteiskuntatieteitä, valmistuin valtiotieteiden maisteriksi 2012. Opintoni kestivät noin kymmenen vuotta yhteensä, niistä aktiivista/kokopäiväistä opiskelua 5,5 vuotta. Opintojen aikana peruspäiväni olivat sellaisia, että heräsin 8-9 aikoihin, menin kymmeneksi luennolle. Päivän aikana oli luentoja 2-6 tuntia. Jossain välissä syömään. Illalla kotiin ja sitten mitä milloinkin, bileitä, harrastuksia, opiskelua ja tenttiin lukua. Perjantaisin ei ollut luentoja, eli ne olivat yleensä vapaita, paitsi silloin kun oli tentti. Maanantaiaamutkin oli yleensä vapaita.

Opintojen neljäntenä vuonna olin vaihdossa. Viidennen vuoden keväällä menin harjoitteluun, ja sen jälkeen jäin työelämään. Tein opintoja tämän jälkeen hyvin sivutoimisesti, kunnes 2012 olin neljä kuukautta opintovapaalla, tein gradun loppuun ja valmistuin.

Luennot oli 90 min pituisia, aika perinteisiä luennoitsija puhuu, opiskelijat kuuntelee -tyyppisiä tilaisuuksia. Mä kyllä nautin niistä. Jonkin verran oli tietysti myös pienempiä seminaareja. Koska aktiivisesta opiskelustani on jo 10 vuotta aikaa, ei meillä ainakaan ollut kovin paljon kirjallisia töitä. Useimmiten oli siis luennot + tentti, luennot + kirjallisuus + tentti tai pelkkä kirjallisuus + tentti. Joillain kursseilla saattoi olla oppimispäiväkirjoja tai esseitä, mutta aika vähäisessä määrin kuitenkin. Luulen että tilanne on tältä osin muuttunut ja vaikka itse olin opintoihin tyytyväinen, uskon että nykyään halutaan opiskelijan kirjoittavan enemmän ja olemaan opiskeluissa aktiivisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi