Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilppariarvot

Vierailija
12.03.2015 |

Te, jotka olette jotenkin perehtyneet asiaan? Kertooko seuraavat kilppariarvot mitään? TSH 0,52 ja T4V 12,6. Kysymys ihan perustutkimuksesta, ei seurannasta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, muutama vuosi sitten se on ollut jonkun verran korkeampi tosissaan... kävin nyt kokeissa, kun mulla on jatkuvasti matala ruumiinlämpö, hiukset ja kynnet menneet huonoksi, muisti pätkii ja iho kuivuu. Paino noussut, eikä halua millään laskea. Ja nukuttaa koko ajan. Elämäntavat ovat muuten terveet, kolesterolit, verenpaine, maksa-arvot ja sokerit tosi hyviä.

Lääkäri meinasi, että noi mun kilppariarvot kuitenkin ok... onhan ne tosiaan viitearvojen sisällä. Pitäsköhän mun pyytää seurantakoe esim. vuoden kuluttua?

T: ap

Vierailija
2/4 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSH on aivan normaali, eli riittää seurata esim. juuri vuoden kuluttua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSH on hyvä, mutta itselleni noin alhainen T4-taso olisi huono. Oireina mm. väsymys ja lihominen. Pienellä tyroksiinilääkityksellä ja muutamalla lisäravinteella (jodi, seleeni ja magnesium) saan pidettyä T4 tason noin 16 ja olo on paljon parempi.

Jos et saa lääkitystä (tuskin saat), niin suosittelen kokeilemaan kilpirauhasentoimintaa tukevia lisäravinteita.

Vierailija
4/4 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäkkimmäinen laskenu. Pitäis olla lähellä 20. Ite sain lääkityksen kun oli 11,4.