DIY marimekko, mitä mieltä?
Otsikossa kysymys.
Oon siis nähnyt somessa paljon itsetehtyjä "marimekko" sisustusjuttuja ja mietin että mikäs se idea niissä on? Olis kiva kuulla ehkä muiden mielipiteitä, tai jos tykkäät tehdä?
Tuntuu itselle oudolta, että esim painaa kangasväreillä huppariin ison unikkokuvan, kun en mä ostaisi jotain halpoja verkkareita ja ompelisi niihin kolmea raitaa 'kun Adidas on niin kiva'.
Ajatuksia?
Kommentit (16)
Miksi siinä olisi jotain outoa, jos joku ompelee sohvatyynyt tai pöytäliinan Marimekon kankaasta? Mihin sitä kangasta sitten pitäisi käyttää?
Vatteet ehkä vähän eri asia. En lähtisi jäljittelemään mitään Marimekon vaatteen mallia, mutta miksei voisi tehdä itse vaikka kesämekon Marimekon kankaasta. Kun niitä kankaita kuintenkin myydään, niin eikö se ole tarkoitus, että niistä jotain ompelee?
Vierailija kirjoitti:
Eikö marimekko kiellä unikkokuosin ym käyttöä neuleojeissa,
Sitä ihmettelen.
Jos ohje on julkaisussa, se on kaupallista jakelua. Ihan itse tykönään jos omasta päästään väkertää vain omaan käyttöön, se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siinä olisi jotain outoa, jos joku ompelee sohvatyynyt tai pöytäliinan Marimekon kankaasta? Mihin sitä kangasta sitten pitäisi käyttää?
Vatteet ehkä vähän eri asia. En lähtisi jäljittelemään mitään Marimekon vaatteen mallia, mutta miksei voisi tehdä itse vaikka kesämekon Marimekon kankaasta. Kun niitä kankaita kuintenkin myydään, niin eikö se ole tarkoitus, että niistä jotain ompelee?
Ymmärsin että tästä ei nyt ole kyse. Vaan siitä, että joku ottaa valkoisen kankaan ja painaa siihen vaikkapa unikkokuosia itse tehdyllä muotilla.
Minusta on ihan ok tehdä Marimekon kankaista mitä lystää + omaan käyttöön neuloa vaatteita missä on Marimekon kuoseja. Adidaksen kolme raitaa eivät mielestäni nyt ole ihan verrattavissa Marimekon kuoseihin, joita riittää... Eikä kyllä kutita minun persustani jos joku kangasväreillä painaa unikkojen kuvia johonkin.
Omaan käyttöön voi kait tehdä. Leikata unikkokuosia ja ommella collegepaitaan tms.
Voi ei, ompelin juuri pöytäliinan reunaan 3 raitaa. Tuleeko muotipoliisi nyt noutamaan minut ja Adidas haastamaan minut oikeuteen? :((
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika, eihän tästä ollut kyse? Luetunymmärtäminen?
Joo, tottakai niiden kankaiden tarkoitus on, että niistä tehdään itse :'D
Kyse on siis siitä kun ihmiset esim just painaa unikkokuvioita vaatteisiin tai askartelee unikkoalustoja jostain ikean korkkialustoista. Ei kukaan ole Marimekon oikeiden kankaiden käyttöä ihmetellyt vaan sitä että tehdään itse Marimekon kuvioita jutuista mitkä ei ole Marimekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut alkuperäisessä kysymyksessä Marimekon omista kankaista puhe, mutta joo, omaan käyttöönhän saa tehdä kyllä kaikkea, joko aidoista tai omista virityksistä.
No, mulle tulee jotenkin feikkifiilis jos on ihan itse vaan Tokmannin paitaan maalailtu tunnetun brändin kuvia. Oli sitten marimekko tai joku muu tunnistettava.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, ompelin juuri pöytäliinan reunaan 3 raitaa. Tuleeko muotipoliisi nyt noutamaan minut ja Adidas haastamaan minut oikeuteen? :((
Tekeekö Adidas pöytäliinoja o_O ?
Unikko-kuosia en laittaisi ylleni ikinä, en edes naamiaisiin.
Unikko-kuosi mekossa on hemmetin ruma.
Unikko on kauneimmillaan kukkiessaan pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Unikko-kuosia en laittaisi ylleni ikinä, en edes naamiaisiin.
Sama. Kuluneempaa kuosia saa hakea. En ymmärrä, miksi ihmiset pukeutuvat esimerkiksi mekkoihin, jotka näyttävät 70-luvun yläasteen ikkunaverhoilta. Unikko on sisustuskangas
Omaan käyttöön saa tehdä ihan mitä tahansa, vaikka sitten maalata seinän unikko-sapluunalla, jos niin haluaa. Vain kaupallinen käyttö on kielletty ilman lupaa.
Eikö marimekko kiellä unikkokuosin ym käyttöä neuleojeissa,
Sitä ihmettelen.