Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä aiheista tuntemanne pölpöttäjät pölpöttävät?

Vierailija
07.12.2021 |

Minun tuntemani pölpöttäjä puhuu mistä tahansa vaikka 45 minuuttia putkeen ja aloittaa sitten uuden asian ilman, että toinen saa suunvuoroa missään välissä.

Aika kuormittavia tuollaiset.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän tulee vastaan ja sanon kissa, hän alkaa puhua jostain tietämästään kissasta ja se kestää ja kestää.

Vierailija
2/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen tylsistä päivänsä tapahtumista. Kertaakaan en ole pyytänyt kertoman niistä. En ole myöskään ilmoittanut olevani hänen terapeuttinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärimmäisen tylsistä päivänsä tapahtumista. Kertaakaan en ole pyytänyt kertoman niistä. En ole myöskään ilmoittanut olevani hänen terapeuttinsa.

Joskus mietin, mistä pölpötys johtuu. Onko se jotain epävarmuutta vai mitä. ap

Vierailija
4/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän ja luotettavan kumppanin kanssa e ole pakko sanoa sanaakaan. Voi olla silti täysin hyvä olla.

Vierailija
5/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän ja luotettavan kumppanin kanssa e ole pakko sanoa sanaakaan. Voi olla silti täysin hyvä olla.

Tietenkin. Nyt puhuttiinkin tuttavista. Mutta tuo pätee ystäviinkin.

Vierailija
6/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kellonajoista ja siitä kun ulkona on taas tossaja  niin sanonko minkälainen sää, ettei voi mennä ulos taaskaan

Vierailija
7/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

omituinen röpöttäjä kirjoitti:

Lähinnä kellonajoista ja siitä kun ulkona on taas tossaja  niin sanonko minkälainen sää, ettei voi mennä ulos taaskaan

Mikä on tossaja? Onko se jokin venäläisperäinen slangisana?

Vierailija
8/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauksistaan, lapsistaan, keittiöremontistaan, ihan mistä vaan, mikä ei kiinnosta tippaakaan.

Vierailija
9/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta.

Huomaan, että he tavallaan puhuvat kaiken sen ääneen, mitä minä ajattelen (vain) omassa päässäni, sillä erotuksella ettei mulla ole tarvetta hölistä mietteitäni ääneen, JA ymmärrän mikä kiinnostaa toista ja mikä ei, JA myöskin mietin sitä, että jos tiedän jo puhuneeni asian ja vatvoneeni aihetta, en enää toista itseäni.

Hölpöttäjät saattavat puhua samat asiat ja aiheet vaikka kuinka moneen kertaan, kun ne asiat "vaivaavat" heitä tai ovat pinnalla elämässään. Itse kerron asiani ja mietteeni kerran, ja sen jälkeen pidän turpani siitä aiheesta tukossa, ellei toinen niistä kysy. Kuka jaksaa uusintamonologeja?

Samoin näiden hölpöttäjien aiheet vaihtuvat ihan lennosta. Ei ole useinkaan edes minkäänlaisia aasinsiltoja. Asiaa tulee samaan tahtiin kun päässään ajatukset vilistävät. Sopi tilanteeseen tai edellisen jutun jatkoksi, tai ei. Yleensä ei.

Vierailija
10/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sen pulina alkaa, se ei lopu. Se  puhuu sukulaisistaan, ystävistään, tuttavistaan ja heidän elämänsä kiemuroista. Siinä keskustelussa ei ole vastavuoroisuutta ollenkaan. Ei se edes kuuntele toisten keskustelijoiden vastauksia, sen pulina jatkuu aivan kuin yksinkeskusteluna. Todella raskassoutuista kuunneltavaa. Mikä tuollaisia ihmisiä oikein vaivaa?

Vierailija
11/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

omituinen röpöttäjä kirjoitti:

Mikä on tossaja? Onko se jokin venäläisperäinen slangisana?

Vierailija
12/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään ja kauheista sairauksistaan ja kärsimyksestään.

Vierailija
13/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta itsestään puhuu taukoamatta ja kääntyiklö 14.52 oikealle vai vasemmalle. Eli turhan yksityiskohtaisesti puhuu itsestään ja omista asioistaan ja asioista jotka ei ole edes asioita vaan yhdentekevyyttä että oliko kello tuolloin 14.52 vai 14.53.

"Minä-minä-minä-minä-minä-minäää" puhuisi vaikka 24 h vuorokaudessa.

Vierailija
14/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva Keravalta, Moi! kirjoitti:

Kun sen pulina alkaa, se ei lopu. Se  puhuu sukulaisistaan, ystävistään, tuttavistaan ja heidän elämänsä kiemuroista. Siinä keskustelussa ei ole vastavuoroisuutta ollenkaan. Ei se edes kuuntele toisten keskustelijoiden vastauksia, sen pulina jatkuu aivan kuin yksinkeskusteluna. Todella raskassoutuista kuunneltavaa. Mikä tuollaisia ihmisiä oikein vaivaa?

Juuri tätä en tajua. Eikö heillä missään aivon kolkassa kolkuta, että nyt olet puhunut puoli tuntia kysymättä toiselta mitään tai kuuntelematta, mitä toinen yrittää sanoa?

Vierailija
15/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tällaisen tapauksen. Tarina voi alkaa mistä tahansa, mutta kun siihen sisältyy jokin asia mikä tuo jotain muuta mieleen tarina kääntyykin uuden rönsyn perään ja kohta taas seuraavan jne. Kun avaa suunsa niin loppua monologille ei tulisi välttämättä ikinä.

Vierailija
16/16 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tällaisen tapauksen. Tarina voi alkaa mistä tahansa, mutta kun siihen sisältyy jokin asia mikä tuo jotain muuta mieleen tarina kääntyykin uuden rönsyn perään ja kohta taas seuraavan jne. Kun avaa suunsa niin loppua monologille ei tulisi välttämättä ikinä.

Tässä ketjussa olevat esimerkit sopivat täydellisesti minun tuntemiini pölpöttäjiin. Ilmeisesti pölpöttäjät ovat siis keskenään jotenkin samanlaisia, siinä pölpötyksessä on jokin samanlainen logiikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi