Tunnetko yli 40-vuotiaita jotka ovat nuoruudestaan asti juoneet
joka viikonloppu humalahakuisesti joka pe-la? Mitä ajattelet heistä?
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:32"]
Tunnen, isäni. Juo seitsemänä päivänä viikossa.
[/quote]
mun kans. Mutta nyt 70v ja risat on tainnut lopettaa tai vähentää
ainakin rajusti. On paljon pirteempi ja hyvinvoipa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:11"]
Tunnen paljon vielä 70-kymppisiäkin, jotka elävät noin. Hyvin tuntuvat porskuttavan.
[/quote] kyllähän 700-vuotias vähän jo saa irroitellakin :)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:06"]joka viikonloppu humalahakuisesti joka pe-la? Mitä ajattelet heistä?
[/quote]
Juuri olin erään hautajaisissa
No mun tuttavista joko kuolleita tai sairaita ja kuolevat kohta.
Helvetin tyhmää, tapattaa itsensä. Paitsi et joivat/juovat useamminkin kuin vain viikonloppuisin..
Omassa ikäluokassani tiedän muutamia. Ovat joskus olleet kavereita, mitta elämäntavat ovat erottaneet. Itse en juo. Olen siis 40+ vuotias.
Mitä ajattelen..? No olen toisaalta onnellinen että valitsin toisin. Toisaalta tuntuu pahalta, hekin olisivat voineet valita ihan tavallisen elämän, missä alkoholi ei hallitse ja rahaa riittää ruokaan ja asumiseen.
Tunnen, paitsi ettei juominen enää rajoitu pelkästään viikonloppuihin eli ovat alkoholisoituneet jo pahemman kerran vuosien saatossa.
En arvosta tapojaan kovinkaan korkealle, vaikea myöskään uskoa, että lopettaisivat juomisen.
Tunnen paljon vielä 70-kymppisiäkin, jotka elävät noin. Hyvin tuntuvat porskuttavan.
Tunnen monia! Jo pelkästään suvustani molemmat vanhempani, sedät, enot, tädit ja isovanhemmat ja suvun patriarkka, 96 vuotias mummonäiti. Toki nää on nuoruudesta asti juoneet ja se ei ole rajoittunut pelkästään viikonloppuihin. Mitäpä noista pitäis ajatella? hyvä etteivät kuitenkaan tupakoi ja ahkeria ihmisiä jotka tykkää ottaa kuppia ja nauttia elämästä, mitä sitä suotta lasiin sylkemään :)
Mun geenit on jalostunu sellaseks etten koe krapulaa ja voin ryypätä sunnuntainki ja mennä töihin maanantaina, kunhan muistaa peseytyä ja harjata hampaat ettei vanha viina haise.
Tunnen, isäni. Juo seitsemänä päivänä viikossa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:28"]
Tunnen monia! Jo pelkästään suvustani molemmat vanhempani, sedät, enot, tädit ja isovanhemmat ja suvun patriarkka, 96 vuotias mummonäiti. Toki nää on nuoruudesta asti juoneet ja se ei ole rajoittunut pelkästään viikonloppuihin. Mitäpä noista pitäis ajatella? hyvä etteivät kuitenkaan tupakoi ja ahkeria ihmisiä jotka tykkää ottaa kuppia ja nauttia elämästä, mitä sitä suotta lasiin sylkemään :)
Mun geenit on jalostunu sellaseks etten koe krapulaa ja voin ryypätä sunnuntainki ja mennä töihin maanantaina, kunhan muistaa peseytyä ja harjata hampaat ettei vanha viina haise.
[/quote]huh
Humalahakuisuus on vaikea sana. Olen 18-vuotiaasta juonut lähes joka viikonloppu, joskus 2x itseni tilaan, joka on miellyttävä. Nuorempana rajummin, nyt hissukseen. Punaviini on hyvää tavaraa hissutella. Muisti lähtee nykyisin todella harvoin, toisin kuin nuorena. Takana on lähemmas 30 v. IT-suunnitteluhommia. Mies, 54 v.
Tunnen kyllä ja tunnen myös sellaisen joka on juonut lähes joka päivä (en ole koskaan nähnyt selvänä) +50 vuotta, nyt hänellä ikää 76v. Täytyy olla uskomattoman vahvat sisukset, nuo eläisi varmaan 120v jos eläisi terveellisesti.
Minä. Ainoastaan neljä raskausaikaa ja imetykset on olleet niin etten ole juonut joka viikonloppu. En toki aina humalaan, mutta jokaviikonloppu jonkin verran viiniä, välillä vain muutama lasi, joskus jopa puoltoista pulloa. Haluaisin vähentää, mutta olen riippuvainen. Viikolla en juo ja työt hoidan hyvin. Mutta juominen näkyy muunmuassa kiloissa
Huh, onneksi itse tajusin lopettaa 26-vuotiaana.
Mun mies. Tai oikeastaan juo useimmiten kerran viikossa, joskus kaksi. Inhoan sitä kaljatölkkien poksahtelua perjantaisin.
Tunnen. Tai ei ihan joka pe-la, mutta usein. Plus viikolla muutama kalja tai siideri. Ajattelen, että lapsen kannalta olisi joko syytä lopettaa tai naisen ottaa ero, koska mies on ärtyisä krapulassa ja väsyneenä. Karjuu lapselle ja välillä muillekin.