Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppinen, millä mallilla elämä?

Vierailija
07.12.2021 |

Niin. Eronnut, karannut, uusi nuoruus? Vertaistukea kaipaan. Mulla jokin etsikkoaika menossa, erosta nyt 2 vuotta, laihdutin - 50kg ja aloitin opiskelut yliopistossa. Kaikki meni uusiksi, asunnosta, autosta ja ammatista lukien.
Onko tämä nyt sitä keski-iän kriisiä? 😄

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kriisiä, jos on kriiseillyt jo ennestään tarpeeksi ja hoitanut asiat mitä haluaa.

On hyvä tehdä ja olla jotain tärkeää elämässä, jossa on itselle tai muillekin jotain merkitystä.

Pelkkä nykyhetkestä nauttiminen, vaikka joka päiväisistä kävelyistä nauttiminen luonnossa yms, on jo tarpeeksi ja riittävä, koska ei ihmisillä ole mitään suurta hienoa yhtä tarkoitusta.

Ihmiset on vaan olemassa ilman syytä ja sitten keksivät omat tarkoitukset elämään. Kannattaa oma aika käyttää ainakin osittain johonkin mikä kiinostaa oikeasti.

Vierailija
2/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako neljän kympin ylittänyt vastata? Ikää 46. Vuosi sitten mies jätti, sinne meni 28 v liitto, josta 18 v aviossa. Tähän vuoteen mahtunut kaksi muuttoa ja asunnon osto. Teini jäi asumaan minun kanssani. Nyt tapailen uutta miestä, suhde (jos sitä siksi voi vielä sanoa) on ihan alkutaipaleellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä mallilla, että hiljattain mietin tovin leikatako veitsellä pihvi vai kaulavaltimo. Päädyin lopulta pihviin, mutta seuraavalla kerralla valinta saattaa hyvinkin osua lutkuun.

Vierailija
4/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotta ikää. Toistaiseksi kaikki hyvin.

Pitkäaikainen parisuhde ja avioliitto, kaksi lasta, vakituinen työpaikka (molemmilla), ylempi kk-tutkinto (molemmilla), maksettu okt ja kesämökki sekä muuta varallisuutta.

Ero tai etääntyminen toisistamme ei ole näköpiirissä, parisuhde on hyvällä tolalla, emme edes riitele käytännössä lainkaan. Vietämme aikaa paljon yhdessä, on hellyyttä ja läheisyyttä.

Lapsilla menee koulussa hyvin, ongelmia ei ole.

Lemmikkikin on terve. 

Ainoa isompi huolenaihe tällä hetkellä on vanhenevat vanhemmat toisella puolella Suomea.

Vierailija
5/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin kuin pääministerillämme. Hän loi ensin uran, mutta päättikin nyt vastuuvirassa lakaa uudestaan nuoruuden anarkiaan.

Vierailija
6/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullut kriisiä. Mutta mun pitäisi vaihtaa alaa, enkä tiedä, miten käytännössä toteutan sen.

Vierailija
7/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuelämää kissan kanssa. Aikoja sitten eronnut ja tytär nyt opiskelun takia asuu muualla ja tuskin enää palaakaan minun kanssani asumaan. Poikakaveri jo tukevasti följyssä, olleet yhdessä kuusi vuotta.

Hyvä työ jossa viihdyn loistavasti, haastava ja stressaavakin mutta nautin haasteista. Kaksi pienempää ylennystä plakkarissa ja koko ajan pyrin eteenpäin.

Miessuhteet ei kiinnosta ollenkaan, niistä saanut osani. Nyt on minun vuoroni elää ja juuri sillä tavalla kun haluan.  Asunto ostettu. Haaveilen oikein eksoottisesta matkasta oikein kauas, ei mihinkään turistiloukkuun. Sitä varten siirrän rahaa erilliselle tilille ja toivon että vielä toteutuu kun ajat alkaisivat tästä tasoittua. 

Että kaiken kaikkiaan kyllä tämä melkein voisi sanoa parasta aikaa on. Kaikki turha vääntö takana. Olen oman elämäni herra.  Tasapaino ja rauha alkaa toden teolla löytyä.

Vierailija
8/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tasaista. Perhe, talo, hyvä puoliso yms. Ainoo mikä rassaa on (vuoro-)työelämä ja vapaa-ajan tyhjyys. Teen matalapalkkatyötä joka vie mehut. Vapaa-ajalla vaan lepään.

Vierailija
9/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole alkoholisoitunut, masentunut tai kivuissa jokapäivä kärsivä, niin kannattaa nauttia elämästä, vaikkei aina kaikki ole täydellisen täydellisesti. Tulevaisuuden suunnitelmat auttaa kanssa unohtamatta nauttia siitä, jota jo nyt on.

Vierailija
10/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuuliajolla. Ei työpaikkaa (ei ole koskaan ollut vakituista työsuhdetta), ei parisuhdetta, ei omaisuutta eikä suuntaa elämässä. Tunnen itseni kaikin puolin epäonnistuneeksi.

N40

Vierailija
11/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin jo vuosia sitten. Uusi elämä lasten kanssa hyvällä mallilla. Uudessa parisuhteessakin olen ollut jo pitkään. On helppo olla, kun ei tarvitse jakaa kattoa tai taloutta. Ehkä sen aika tosin tulee vielä joskus. Alanvaihtoa kyllä harkitsen. Olen tehnyt työtäni jo 20 vuotta, silti sitä olisi vielä sama mokoma jäljellä, enemmänkin. En tiedä jaksanko. Leipiintyyminen pelottaa. Toisaalta perheen ainoana tienaajana ihan mitä tahansa ratkaisuja ei oikein voi tehdä.

Vierailija
12/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ison kriisin läpi neljänkympin iässä. Muutos tapahtui lähinnä pääni sisällä, koska ulkoisesti ei tapahtunut mitään.

Lakkasin murehtimasta asioita ja lopetin yrittämästä miellyttää muita. Kylläpä vierähti iso kuorma sydämeltä pelkästään tämän ajattelutavan muutoksen myötä. Päätöstä edelsi vuosia jatkunut sisäinen paha olo, öiset heräämiset, itkut riidoista, tunne ettei minusta ole mihinkään enkä saa ikinä kunnon työpaikkaa.

Ei rikkoutunut avioliitto vaikken yrittänytkään enää miellyttää. Muuttui vain paremmaksi, ainakin itselläni on levollisempi olo ja mielenrauha. Työssäni viihdyin monta vuotta, tosin nyt vaihdoin työpaikkaa vähän alle 5-kymppisenä. Pulaanhan ne hiukan jäi, mutta en ole työnantajalle mitään velkaa, uurastin joka sentin eteen vähintäänkin riittävästi ja toinen työpaikka näki työpanoksen suuremman arvostuksen arvoiseksi.

Vierailija
13/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä 40 vaan 21

Vierailija
14/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee. Lapsista osa on jo aikuisia hyvin pärjääviä nuoria ihmisiä ja nuorinkin tulee pärjäämään aina elämässään. Mieheni on ollut miehenäni jo 25 vuotta ja rakkautta riittää. On oma velaton koti ja hyvä työpaikka, jossa viihdyn.

Vierailija
15/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee. Perheen perustin vasta nyt ja opiskelen uuteen ammattiin. Nyt tuntuu että elän itseni näköistä elämää, enkä vaan tanssi muiden pillin mukaan. Fyysinen kunto hyvä ja rahaakin riittää.

Vierailija
16/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten lähdettyä pois kotoa olin masentunut pitkään. Onneksi löysin uuden miehen, ilman varmaan sekaisin. Rahahuolia riittää, vielä paljon velkoja jäljellä. T. Velkajärjestelyssä

Vierailija
17/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä vakavarainen perhe vaimon ja koiran kanssa. Mukavasti myös aikaa harrastaa. Kuluuhan se elämä näinkin.

Vierailija
18/18 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri läpi ison leikkauksen ja toipuminen siitä on vielä kesken. Työt ei huvita yhtään joten saikkari tuli todella tarpeeseen. Palkka ja muut edut on kuitenkin hyvät eikä mulla ole voimia miettiä muutosta. Lähinnä mietin miten jatkossa pääsen mahdollisimman vähällä.

Parisuhde on ok, jollei lasketa sitä että puoliso tekee mieluummin omiaan kuin on mun kanssa. Mutta tällaista tämä on ollut jo pitkään. Yhteinen talo ja lapsi pitää meidät yhdessä. Vähän jännittää kuinka meidän käy muutaman vuoden kuluttua kun lapsi pärjää jo itsekseen kotona.

Elämä on tasaista mutta korona ja oma terveys painaa mieltä, henkisesti voin huonosti vaikka pinnalla kaikki on hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä