Onko kenelläkään täällä BCE-korttia?
Tai ABCE, ja milloin sellainen on sinulle myönnetty? Ihmettelin toisessa ketjussa kun jollain oli tuollainen kortti. Mulla BE CE, tänä vuonna saatu.
http://minunlappi.blogspot.fi/2014/08/ajokortti-korkort.html esimerkki kuva nykyisestä kortista
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:02"]
Minulta löytyy A BE CE kortti. Tosin olen n 40v mies. Toivottavasti en enää töiden puolesta tarvitse CE yhdistelmäkorttia.. Aikaiset herätykset, raskas työ, pitkät työpäivät, epämääräiset työajat ja siihen mitä työ ottaa/vaatii verrattuna pieni palkka..
[/quote]
Kysyin että löytyykö ABCE tai BCE -kortteja, sinun korttisi ei siis nyt täyttänyt näitä kriteerejä
AP
[/quote] Tarkoitit siis kysyä, että puksuttaako joku menemään iänkaikkisen vanhalla pahvikortilla vielä?
[/quote]
Ei kiinnosta onko pahvikoerri vai ei, vaan onko tommosta kirjain yhdistelmää jollain vielä kortissaan. Täälläkin keskustelussa (viesti 4) kerrottiin että 2011 myönnetty ABCE -kortti.
AP
[/quote] Sen on ap-rakas pakko olla sellainen pahvikortti, jos meinaat, että nuo kirjaimet löytyy kortista. Tarkoittaa, että et ole uusinut korttiasi v. 96 jälkeen. Ja toki siis meinaa, että olet ajanut silloin aikoinasi yhdistelmäkortin.
[/quote]
Myönnettiinkö pahvikortteja vielä 2011? Vai miten viestin 4, henkilön 2011 myönnetyssä kortissa lukee ABCE?
AP
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:04"]
Minulta löytyy A BE CE kortti. Tosin olen n 40v mies. Toivottavasti en enää töiden puolesta tarvitse CE yhdistelmäkorttia.. Aikaiset herätykset, raskas työ, pitkät työpäivät, epämääräiset työajat ja siihen mitä työ ottaa/vaatii verrattuna pieni palkka..
[/quote]
Kysyin että löytyykö ABCE tai BCE -kortteja, sinun korttisi ei siis nyt täyttänyt näitä kriteerejä
AP
[/quote] Tarkoitit siis kysyä, että puksuttaako joku menemään iänkaikkisen vanhalla pahvikortilla vielä?
[/quote]
Ei kiinnosta onko pahvikoerri vai ei, vaan onko tommosta kirjain yhdistelmää jollain vielä kortissaan. Täälläkin keskustelussa (viesti 4) kerrottiin että 2011 myönnetty ABCE -kortti.
AP
[/quote] Sen on ap-rakas pakko olla sellainen pahvikortti, jos meinaat, että nuo kirjaimet löytyy kortista. Tarkoittaa, että et ole uusinut korttiasi v. 96 jälkeen. Ja toki siis meinaa, että olet ajanut silloin aikoinasi yhdistelmäkortin.
[/quote]
Myönnettiinkö pahvikortteja vielä 2011? Vai miten viestin 4, henkilön 2011 myönnetyssä kortissa lukee ABCE?
AP
[/quote] Niin? Lienee kyseessä pikkuE.
Miksi AP:n kuvasta on töhritty hetu, mutta jätetty sama asia kuitenkin näkyviin viivakoodin muodossa?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:52"]
Minulla on ABCE kortti... Mitäs ihmeellistä siinä on? Kortti myönnetty 2011.
[/quote]
Pitäskö? Ei kai rekkakortti tuo lupaa vetää henkilöautolla isoa kärryä? Eli BECE on eri kuin BCE. Vai eikö ole? Ainakin ennen oli, en tiedä jos on lähivuosina muuttunut.
B:n perässä pitäisi olla E, katso kuva jonka linkitin toisessa viestissä
AP
[/quote]
A BE CE oli esimerkin kortissa, mikä siis ongelma?
[/quote]
Ohis, mutta miksi nykyisissä korteissa merkitään erikseen tuo BE? Jos saa kuorma-auton perässä vetää kärryä, niin eikös silloin voida olettaa, että osaisi myös henkilöautossa saman homman. Vai liittyykö tämä niihin uusiin idioottimaisiin säädöksiin CE luokassa?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:24"]
Miksi AP:n kuvasta on töhritty hetu, mutta jätetty sama asia kuitenkin näkyviin viivakoodin muodossa?
[/quote]
En voi tietää mitä Seppo Sakarin päässä on liikkunut kun latasi kuvan nettiin.
AP
En tiedä miten ne korttiin merkitään, mutta CE sisältää oikeuden ajaa BE ajoneuvoa.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajokortit_ja_tutkinnot/ajokorttiluokat
"CE-luokka sisältää C1E- ja BE-luokan ajo-oikeuden."
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:34"]
[/quote]
Ohis, mutta miksi nykyisissä korteissa merkitään erikseen tuo BE? Jos saa kuorma-auton perässä vetää kärryä, niin eikös silloin voida olettaa, että osaisi myös henkilöautossa saman homman. Vai liittyykö tämä niihin uusiin idioottimaisiin säädöksiin CE luokassa?
[/quote]
Varmaan jos ei halua enää uusia CE ajo oikeuttaan niin jää kuitenkin se BE
AP
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:35"]
En tiedä miten ne korttiin merkitään, mutta CE sisältää oikeuden ajaa BE ajoneuvoa.
[/quote]
Kaiken järjen mukaan korttiin kyllä riittäisi vaan CE, mutta varmaan selkeyden vuoksi ne kaikki muutkin pitää siihen merkitä.
AP
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:34"]
[/quote]
[/quote]
Varmaan jos ei halua enää uusia CE ajo oikeuttaan niin jää kuitenkin se BE
AP
[/quote]
Totta. Eikös se muuttunut jokunen vuosi sitten, että CE-kortin pitääkseen on käytävä niitä jonninjoutavia koulutuskursseja? Eli CE voi vanhentua, mutta BE ei? Aikanaan eräs rahtari kummasteli, kun 25 vuoden ajovuosien jälkeen hän olikin yhtäkkiä epäpätevä kuski...
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:50"]
Tai ABCE, ja milloin sellainen on sinulle myönnetty? Ihmettelin toisessa ketjussa kun jollain oli tuollainen kortti. Mulla BE CE, tänä vuonna saatu.
http://minunlappi.blogspot.fi/2014/08/ajokortti-korkort.html esimerkki kuva nykyisestä kortista
[/quote]
No tuota paperikorttia ei ole saatu tänä vuonna, vaan vuonna 1973 ja sen voimassaolokin päätyin jon 2014. 1973 ei ollut edes olemassa BE korttia, se on tullut vasta joskus ehkä 1990 luvulla. Olen itse vaihtanut tuolloin pahvikortin muovikorttiin ja sain sen ABC kortin ABEC kortiksi. Valitettavasti kortissa ei ole painopäivää, niin en voi kertoa tarkkaa vuotta.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:44"]
[/quote]
No tuota paperikorttia ei ole saatu tänä vuonna, vaan vuonna 1973 ja sen voimassaolokin päätyin jon 2014. 1973 ei ollut edes olemassa BE korttia, se on tullut vasta joskus ehkä 1990 luvulla. Olen itse vaihtanut tuolloin pahvikortin muovikorttiin ja sain sen ABC kortin ABEC kortiksi. Valitettavasti kortissa ei ole painopäivää, niin en voi kertoa tarkkaa vuotta.
[/quote] Se oli vaihdettava ennen vuodenloppua 1996. Tieto löytyy kyllä kortistasi.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:51"]
Hups linkki meni vähän väärin:
http://2.bp.blogspot.com/-T0R-goQ6PjE/U-35rTDy8RI/AAAAAAAAV0c/gW3LyGzaUak/s1600/4.JPG
AP
[/quote]
No ABECE tuossakin on. Vanha oli ABCE, koska tuota BE:tä ei ole ollut silloin olemassa, mutta tuo CE antaa myös luvan ajaa BE ajoneuvoa, joten se lisätty hänen korttiinsa, kun on uusinut sen.
Mitä tässä nyt sitten niin kuin hämmästytytti?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:52"]
Minulla on ABCE kortti... Mitäs ihmeellistä siinä on? Kortti myönnetty 2011.
[/quote]
B:n perässä pitäisi olla E, katso kuva jonka linkitin toisessa viestissä
AP
[/quote] PikkuE piti erikseen käydä anomassa, oliko se nyt -96? Ko. ei ole käynyt.
[/quote]
Jos nyt hakee kortin, niin kyllä sen minusta pitäisi olla ABECE. Onko jollaikin oikeasti 2000 luvulla hankittu kortti jossa lukee ABCE tai BCE? Minusta ei pitisi sillä BE pitäisi tuoda sinne se BE automaattisesti.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:47"]
http://2.bp.blogspot.com/-T0R-goQ6PjE/U-35rTDy8RI/AAAAAAAAV0c/gW3LyGzaUak/s1600/4.JPG
AP
[/quote]
No ABECE tuossakin on. Vanha oli ABCE, koska tuota BE:tä ei ole ollut silloin olemassa, mutta tuo CE antaa myös luvan ajaa BE ajoneuvoa, joten se lisätty hänen korttiinsa, kun on uusinut sen.
[/quote]
Minua hämmästyttää edelleenkin miten viestin 4 kirjoittajalle on myönnetty ABCE -kortti vuonna 2011??????
AP
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:35"]
[/quote]
Kaiken järjen mukaan korttiin kyllä riittäisi vaan CE, mutta varmaan selkeyden vuoksi ne kaikki muutkin pitää siihen merkitä.
AP
[/quote]
No siinä kortissa on varattu tila niille kaikille kirjaimielle ja ne luetellaan siinä myös. Itsekkin olen harkinnut luopumista C-kortista, koska 45 täyttettyään pitää alkaa käydä useammin terveystarkastuksissa kuin pelkällä BE kortilla.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:51"]
AP
[/quote]
[/quote]
Minua hämmästyttää edelleenkin miten viestin 4 kirjoittajalle on myönnetty ABCE -kortti vuonna 2011??????
AP
[/quote] Lienee tarkoittanut sanoa, että hällä on ABEC-kortti.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:44"]
[/quote]
[/quote] Se oli vaihdettava ennen vuodenloppua 1996. Tieto löytyy kyllä kortistasi.
[/quote]
Ei löydy tietoa, korttini on tässä kädessäni. Ainoa päivämäärä on viimeinen voimassaolopäivä ja sekään ei pidä enää paikkaansa kun niitä on lyhennetty.
korttini on malliltaan samanlainen kuin kuvassa keskimmäinen.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 12:51"]
AP
[/quote]
[/quote]
AP
[/quote]
Muistaa väärin... Linkatkoon kuvan kortistaan jos pystyy.
Ja jatkan vielä, että tiedän monta jolla on vielä tuo pahvikortti olemassa, ongelma niissä on että kuva ei enää pysy paikallaan. Mutta kirjaimet ovat niissä vain AB.