Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu jatkuva ripuli?

Vierailija
11.03.2015 |

Kiusallinen ongelmani on jatkuva ripuli. Se on vaivannut minua jo yli vuoden. Se ei tosin ilmene yllättävällä kiireellä vessaan milloin tahansa, vaan on miltei kellon tarkka!
Aamuisin joudun menemään heti herätyyäni kiireellä vessaan, sillä hätö iskee sillä sekunnilla kun silmäni avaan. Pidättäminen on erittäin hankalaa.
Muutoin päivä menee usein ilman mitään ongelmia, mutta aamut ovat tietenkin vaikeita. Aamuripuliksihan sitä pitäisi kutsuakin!
Mistä tämä voi johtua? Onko kohtalotoverrita?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tutkittu?

Vierailija
2/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut koko elämäni noin enkä pidä sitä minään ongelmana, koska tosiaan ei tarvi käydä kakalla kuin kerran päivässä. Eipä tarvi kauaa aamupaskalla istua kun tulee sekunnissa ripulina ulos ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

paksusuolensyöpä

Vierailija
4/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KVG.

Kahvi, makeutusaineet, liiallinen kuitumäärä, ibs, laktoosi-intoleranssi, keliakia...

Vierailija
5/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihmeemmin tutkittu, joskus lääkärille kerroin että usein on ripulia niin sanoi että voi johtua e-pillereistä jotka olin silloin juuri aloittanut. Nyt kuitenkin luulisi etteivät pillerit enää tuollaista aiheuta.
Laktoosi-intoleranssi minulla on ja syön sen mukaan. Kahvia en juo.
Olen 20, ei kai syöpä näin nuorelle iske?
Ap

Vierailija
6/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:14"]

Mulla on ollut koko elämäni noin enkä pidä sitä minään ongelmana, koska tosiaan ei tarvi käydä kakalla kuin kerran päivässä. Eipä tarvi kauaa aamupaskalla istua kun tulee sekunnissa ripulina ulos ;)

[/quote]

sama juttu nykyään! Ennen minulla oli tosi vaikeita ummetuksia, mutta nykyään suoli tyhjenee jo aamulla. Voi ihme, kuinka onnelliseksi se entisen ummettajan tekee. Olo on virkeä ja puhdas aamuisen tyhjennyksen jälkeen. En ymmärrä, mitä haittaa ripulisena ulos tulevasta kakasta voi olla? Sen sijaan se kauhea päästä versiuonen katkaiseva ummetustynnäys ja kärsimys, se oli sellaista tuskaa, etten suosittele kenellekään.

Vierailija
7/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla. Aamulla aina kiire vessaan ripulin vuoksi mutta se ei vaivaa koskaan muulloin päivän aikana.

Olen kyllä epäillyt että se voisi johtua ruisleivästä, ripuli on sitä pahempi mitä enemmän olen syönyt ruista edellisenä päivänä.

Vierailija
8/8 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:31"]Ei ole ihmeemmin tutkittu, joskus lääkärille kerroin että usein on ripulia niin sanoi että voi johtua e-pillereistä jotka olin silloin juuri aloittanut. Nyt kuitenkin luulisi etteivät pillerit enää tuollaista aiheuta.
Laktoosi-intoleranssi minulla on ja syön sen mukaan. Kahvia en juo.
Olen 20, ei kai syöpä näin nuorelle iske?
Ap
[/quote]

Syöpä voi iskeä kenelle tahansa iästä riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme