Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kotimaista elintarvikeketjua ei olisi..

Vierailija
06.12.2021 |

...Ei olisi tahoja, jotka lahjoittaisivat Heikki Hurstille itsenäisyyspäiväksi ruokia

..Ei uskaltaisi syödä tartaria raa'alla kananmunalla ilman epäilyjä laadusta

...Ei voisi herkutella porolla milloin vain

...Ei olisi laajaa kirjoa erilaisia elintarvikkeita

Kiitos tänäänkin alkutuottajat ja elintarviketeollisuus. Tehkää joku onnistunut ratkaisu, ettei S- ja K-ryhmää tarvittaisi. Tsemppiä!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin ilman tartaria, poroa ja kymmentä eri appelsiinimarmeladia.

Vierailija
2/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan.

-Hinnat nousisivat, kun muiden maiden monopolivalmistajilla (esim. Nestle) olisi vaikutusvaltaa tulla ja päättää hinnoista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Hinnat nousisivat, kun ilmastonmuutoksen myötä tulisi ruuasta pulaa

Vierailija
4/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Prismoista ja Cittareista. Niillä on suuri valikoima tuotteita. Niistä en luovu.

Vierailija
5/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä joku jeesustelija maailmanparantaja. Voi vitte että mua ärsyttää sellaiset lässyttäjät. Muuta vaikka Amazonin sademetsään jos ei nykymeininki kiinnosta.

Vierailija
6/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appelsiinintuottajat ja marmeladitehtaat, nuo Suomen ruokaketjun kivijalat. Kai täällä tosin oikeasti tehdään marmeladia...

Vierailija
7/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appelsiinintuottajat ja marmeladitehtaat, nuo Suomen ruokaketjun kivijalat. Kai täällä tosin oikeasti tehdään marmeladia...

Saarioinen ja Valio tekee vielä. Mutta ei nooij monta sorttia tee. Loput on ulkomaisia.

Vierailija
8/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Kun perustelut alkaa kyseisellä kommentoijalla loppumaan.

Ja olen ylpeä, että meillä on omat leipomot, myllyt, viljavarastot, meijerit, vihannesten, yrttien, juuresten ja marjojen tuottajat ja eri einesten valmistajat, ihan koko ketju. Luulen, että osa huomaa vasta, jos ne kaikki on myyty ulkomaille.

Vierailija
9/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään Prismoista ja Cittareista. Niillä on suuri valikoima tuotteita. Niistä en luovu.

Prisma-Laatu rimaa hipoen. Kotimaista-leikkeleet muutettu vast'ikään Rainbowksi. Lihan alkuperämaa HALPUUTETTU SAKSALAISEKSI, KUN SUOMALAISESTA SELKÄRANGASTA EI ENÄÄ SAANUT IRTI ENÄÄ VERTA JA KYYNELIÄ ENEMPÄÄ. Sisäänostajat ilmeisesti ottavat keskusvarastoon mauttomia tomaatteja ja valmiiksi mätiä ulkomaisia tuotteita tai sitten kaupassa pitävät näitä liian kauan hyllyssä.

CM: Bulkkia suomalaisille kuluttajille. Riippuu kauppiaasta, millainen valikoima on. 

Vierailija
10/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ois töitä.

T. Elintarviketyöläinen

Vierailija
11/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ois töitä.

T. Elintarviketyöläinen

Ohis, arvostan työtäsi. Voi luottaa, että se puhtaana tilalta lähtenyt elintarvike pysyy turvallisena koko ketjun. Kiitos! En kyllä tiedä, kuinka kauan tuottajat jaksavat tätä touhua. Veitsen terällä ollaan jatkuvasti ja hinnat kaikessa nousevat jatkuvasti-mutta ei tuottajille. -läheltä koko ketjua seuraava

Vierailija
12/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan.

-Hinnat nousisivat, kun muiden maiden monopolivalmistajilla (esim. Nestle) olisi vaikutusvaltaa tulla ja päättää hinnoista

Hinta-asiassa olet väärässä. EU-alueella ruuan tuottaminen on kallista edullisempien ilmastovyöhykkeiden ja alempien työvoimakustannusten maihin verrattuna. Jotta EU- ja siten myös Suomituotteita ylipäätään saadaan kauppojen valikoimiin, maataloussektorille pitää maksaa huimia subventioita. Maksat siis elintarvikkeista sekä kaupassa käydessäsi että verojen muodossa. Jos vain rahaa ajatellaan, edullisinta olisi ajaa koko elintarviketuotanto etenkin Suomessa alas ja ostaa ruoka ulkomailta maailmanmarkkinahinnoilla ilman mitään verotukia.

Huoltovarmuuden ja osin ympäristösyiden takia en itsekään tuota kannata. Mutta maailmalla on niin paljon valmistajia ja kilpailua, että väitteesi jonkun Nestlen tai vastaavan vaikutusvallasta on täyttä puppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan