Todistettu: Facebook salakuuntelee SINUN puheluitasi!
Facebook kuuntelee älypuhelinaplikaation avulla käyttäjiensä keskusteluja, kirjoittaa aikakauslehti Image, joka testasi asiaa käytännössä.
Imagen päätoimittaja Heikki Valkama ja toimittaja Meri Valkama kertovat käyneensä puhelimen vieressä testimielessä erilaisia keskusteluja muun muassa yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnosta, koulukiusaamisesta ja naisyrittäjyydestä.
Lähes välittömästi keskusteluiden päättymisen jälkeen Facebookiin uutisvirtaan ilmestyi mainoksia johtamisen ammattitutkinnosta, lapsiasianvaltuutetun kiusaamiskannanottoista ja Naisyrittäjät-fb-ryhmästä.
Huonompi homma. Teille, jotka vapaaehtoisesti, riemumielin ja onnesta väristen käytätte Facebookia. Facebook on vain yksi U.S.A.::n hallinnon työkalu kaikkien maailman ihmisten jokapäiväisen elämisen seuraamiseksi.
Tämä teksti on lähetetty tänne TOR-verkon kautta.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:11"]
Ei ole mitään salattavaa. Perusjannulla ei pitäisi olla mitään salattavaa Pikkusen avoimmuutta peliin come on! Turvallisempaa vaan on kun kaikki tietää kaikki.
[/quote]
kerroppa meille osoitteesi, nimesi, ikäsi, omien sähköpostiesi käyttäjätunnukset ja salasanat noin aluksi. sitten pankkitapahtumat ja sitten voin antaa sinulle linkin appsin joka avaa kännykkäsi mikrofonin ja kamerat nettisivulle avoimeen jakoon ja paikantaa liikkumisesi sievästi kartelle koko vauvapalstan nähtäville 24/7. Naamasta biometrinen kuva ja auton rekisterikilpi (toki av-mammojen kamerapeitto ei ole yhtä kattava kuin tietyillä organisaatioilla mutta sitähän voisi parantaa jos suostuisit maksamaan vaikkapa 50e/kk veroa sen parantamiseksi, maksathan jo nytkin!). Samalla voisit kertoa parhaimpien ystäviesi henkilötiedot, ja viimeiset kuulumiset. Ehkäpä voisit ladata heidänkin kuvansa nettiin. He luultavasti antaisivat loput tietonsa vapaaehtoisesti, käyttäisithän sinäkin jo tätä palvelua ja suosittelisit sitä heillekin.
odottelemme mielenkiinnolla vastaustasi, sinullahan ei ole mitään salattavaa, vai kuinka?
Eikä ole mitään syytä pysähtyä tuohon. Mitä tykkäisit jos sinut lavastettaisiin syylliseksi johonkin rikokseen tuon informaation avulla? Pikkusen avoimmuutta peliin come on!
Onneksi ei ole naamakirjaa.
Vakoileeko älyluuri tai tabletti muuten?
Vituttaa kun kaveri aina soittelee mitä se on ryssistä tai virosta salakuljettanut jaolen epäillyt että älyvehkeet on jossain seurannassa jatkuvasti.
Siksi soittelen mielummin älyttömällä työpuhelimella ja tätä käytän vain netin selailuun.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:57"]
Onneksi ei ole naamakirjaa. Vakoileeko älyluuri tai tabletti muuten? Vituttaa kun kaveri aina soittelee mitä se on ryssistä tai virosta salakuljettanut jaolen epäillyt että älyvehkeet on jossain seurannassa jatkuvasti. Siksi soittelen mielummin älyttömällä työpuhelimella ja tätä käytän vain netin selailuun.
[/quote]
No yhtä lailla varmaan kaikkia puheluita tallennetaan jossain määrin... Mutta eikö tuossa tilanteessa sinun kaverillasi ole enemmän "pelättävää" kuin sinulla? :P
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 08:51"]
No ihan sama. Kerran naurettiin kaverin kanssa kun mainittiin Putin puhelimessa muutaman kerran niin alkoi linja rasahtelemaan ja koko puhelu meni poikki. Eiköhän joku niitä kuuntele.
[/quote]
No juurihan Venäjä jäi kiinni valetukiasemista Oslossa. Et voi koskaan tietää, kenen kautta puhelusi kulkee oikealle tukiasemalle.
[/quote]
Asutaan vielä tässä itärajalla, jos haukun nyt putinia homoksi tällä älyluurilla joudunko illalla putkaan venäjällä?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:57"]
Onneksi ei ole naamakirjaa. Vakoileeko älyluuri tai tabletti muuten? Vituttaa kun kaveri aina soittelee mitä se on ryssistä tai virosta salakuljettanut jaolen epäillyt että älyvehkeet on jossain seurannassa jatkuvasti. Siksi soittelen mielummin älyttömällä työpuhelimella ja tätä käytän vain netin selailuun.
[/quote]
No yhtä lailla varmaan kaikkia puheluita tallennetaan jossain määrin... Mutta eikö tuossa tilanteessa sinun kaverillasi ole enemmän "pelättävää" kuin sinulla? :P
[/quote]
Ehkä , mutta en halua ongelmia sen touhuista ja on tyhmä kun mainostaa "bisneksiään" eikä omassakaan pussissa ihan puhtaita jauhoja ole.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:56"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:48"]
Jos jollain on niin tylsä elämä, että jaksaa kuunnella minun tylsää elämääni niin otan osaa. Hänen elämänsä on omaanikin tylsempi.
[/quote]
Yhdysvaltain useat erilaiset tiedusteluvirastot pyrkivät tallentamaan kaiken - siis aivan kaiken- maailmassa käydyn puhelinkeskustelun ja tietoliikennekeskustelun, niin äänen kuin tekstinkin muodossa, omiin supertietokoneisiinsa. Ne koneet sitten seulovat sieltä Yhdysvalloille vaarallisen ja uhkaavan aineiston, jota aletaan tarkastella tarkemmin. arkoituksena on etsiä U.S.A.:han kohdistuvia uhkatekijöitä.
Oletko koskaan kuullut "Projekti Echelonista"?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Echelon
http://en.wikipedia.org/wiki/ECHELON
[/quote] joo siitä vaan naputtelemaan jaarituksiani koirista, kissoista ja koiristajakissoista ja siitä että moi äiti, tulen tänään kahville. :))
[/quote] ai niin ja jos ihan nettiliikennettäkin vakoilevat, niin kylläpä äf pii ain poikien naama venähtää kun huomaavat minun katsoneen.. katsoneen.. omg, siis katsoneen eilenkin tv7 ohjelmia monta jaksoa!! D: :o :SS Siis omg! Etsin myös yhtä fingerporin strippiä, googlettelin joitain nevöhöördejä, mitäs muuta mä tein. Selasin youtubea, voi kääääääk.. JA ROIKUIN KOKO PÄIVÄN AAVEELLA! Mitä mä teen jos ne saa nyt tietää että aion aion.. aion mennä tänään käymään Tokannilla, tai jopa.. jopa Lidlissä :( laittaako ne mulle nyt... hmm.. mmm.. mm. . . mainoksia? :o Mitä mä teen kun googletin lettutaikinan ohjeen,, arvaako ne että.. että.. ei kai ne arvaa.. että.. aion paistaa lettuja ? :(( D:
[/quote]Lue viesti 43.
[/quote] Juu. Entäpä sitten. Asia on niin eikä sitä voi muuttaa ja piste. Muuta sinä vaikka bambumajaan jos pelottaa. Mitä muuta muka voisit tehdä? Minua taas ei sitten yhtään kiinnosta panikoida ja askarrella foliohattuja. Vitunko väliä sillä on jos tietävät pankkitiedoistani, että ostin juuri gigantista uutta elektroniikkaa ja toisesta kaupasta siihen lisävarusteita ja että tililläni on 125,83e. Terkkuja Mulderille <3
Mä en vastusta yhtään vakoilua jos sillä saadaan yksikin terroristi tai joku muu joka kauheuksia suunnittelee kiinni.
Kuunnelkoot jos niin paljon kinostaa. Tosin nyt on hyvä syy unohtaa jatkossakin puhelin laukkuun. :) Ja ehkä peittää myös puhelimen kamera, sitä olen miettinyt jo aiemmin (miten se oleellisesti eroaisi veppikamerasta, joka on ihan suotavaa peittää).
Jos jollain on niin tylsä elämä, että jaksaa kuunnella minun tylsää elämääni niin otan osaa. Hänen elämänsä on omaanikin tylsempi.
[/quote]
Yhdysvaltain useat erilaiset tiedusteluvirastot pyrkivät tallentamaan kaiken - siis aivan kaiken- maailmassa käydyn puhelinkeskustelun ja tietoliikennekeskustelun, niin äänen kuin tekstinkin muodossa, omiin supertietokoneisiinsa. Ne koneet sitten seulovat sieltä Yhdysvalloille vaarallisen ja uhkaavan aineiston, jota aletaan tarkastella tarkemmin. arkoituksena on etsiä U.S.A.:han kohdistuvia uhkatekijöitä.
[/quote] joo siitä vaan naputtelemaan jaarituksiani koirista, kissoista ja koiristajakissoista ja siitä että moi äiti, tulen tänään kahville. :))
[/quote]
[/quote] ai niin ja jos ihan nettiliikennettäkin vakoilevat, niin kylläpä äf pii ain poikien naama venähtää kun huomaavat minun katsoneen.. katsoneen.. omg, siis katsoneen eilenkin tv7 ohjelmia monta jaksoa!! D: :o :SS Siis omg! Etsin myös yhtä fingerporin strippiä, googlettelin joitain nevöhöördejä, mitäs muuta mä tein. Selasin youtubea, voi kääääääk.. JA ROIKUIN KOKO PÄIVÄN AAVEELLA! Mitä mä teen jos ne saa nyt tietää että aion aion.. aion mennä tänään käymään Tokannilla, tai jopa.. jopa Lidlissä :( laittaako ne mulle nyt... hmm.. mmm.. mm. . . mainoksia? :o Mitä mä teen kun googletin lettutaikinan ohjeen,, arvaako ne että.. että.. ei kai ne arvaa.. että.. aion paistaa lettuja ? :(( D:
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:48"]
[/quote]
[/quote]Lue viesti 43.
That's it, äänestän Piraattipuoluetta. Ainoa puolue, joka ymmärtää vittuakaan näistä asioista ja vastustaa niitä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:11"]
Turvallisempaa vaan on kun kaikki tietää kaikki.
[/quote]
Ei kaikki kaikkea tiedä. Eliitti pitää hyvin tarkkaan kiinni siitä, että heidän asiansa ovat salaisia ja että he samalla saavat vakoilla muita. Sillä tavallahan saadaan varmistettua, ettei menestystä voi saada, jos ei kuulu NSA:n johtamaan sisäpiiriin.