Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-isä ihmettelee

Vierailija
10.03.2015 |

Olen kahden lapsen eronnut isä. Lapset ovat lähes puolet ajastaan äidillään. Erosta on jo pari vuotta aikaa ja arki rullaa mainiosti. Lyhytaikaista seuraa löytyisi helposti, jos olisin sellaisesta kiinnostunut. Mutta kun kerron että minulla on lapsia, niin innostus lakkaa. Onko oikeasti nykyään naiselle kuin naiselle jotenkin outoa, että mies ei halua lapsiaan erossa hylätä? Olen saanut kuulla etsiväni lastenhoitajaa, kodinhoitajaa tai kokkia mikä on ollut minusta lähinnä huvittavaa, sillä ei minulla ole mitään aikomusta edes mahdollisessa parisuhteessa muuttaa saman katon alle, ennenkuin lapseni ovat paljon isompia. Näkeekö naiset yleisesti ottaen että lapsellinen mies on jotenkin "avuton" hoitamaan asioitaan, kun asiahan on juuri päinvastoin. Tietysti ymmärrän, että minulla ei ole yhtä paljon mahdollista jakaa yhteistä aikaa, kuin mitä lapsettomalla, sillä joka toinen viikko lapsien ollessa minulla aika kuluu töissä, lasten kanssa ja lasten sekä yhteisissä harrastuksissa. Toisilla viikoilla töiden lisäksi iltaisin menee tunnista pariin kuntosalilla. En polta enkä juo joten en hae seuraa kuppiloista, vaan tähän asti lähinnä netistä. En erityisesti etsimällä etsi, mutta treffeillä on käyn muutaman kerran kuussa. Useimpien treffien jälkeen minua ei kiinnosta, sillä yllättävän moni on nykyään todella itsekäs ja se taas on iso turn-off. Ne taas joista kiinnostun ja vaikuttavat mukavilta, pelästyvät ja alkavat hannaamaan kun kerron lapsistani. Terveistä, aktiivisista ja omatoimisista muksuista jotka ovat minulla paljon aikaa... Kaipaisin vinkkejä naisilta, että onko joitain tiettyjä asioita joita isät tekevät tai sanovat, jotka karkottavat teidät?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:13"]

No treffeillä älä ensi alkuun keskity vain lapsiisi tai eroosi. Minusta ei olisi ollenkaan paha asia jos kertoisit lapsistasi esim. toisilla treffeillä, niin että nainen tutustuu sinuun ensin miehenä, ja sitten isänä.

[/quote]

Minä haluan ehdottomasti tietää miehestä jo ennen treffejä, onko tällä lapsia vai ei. Jos hän valehtelisi tai väistelisi kysymystäni, se olisi jo kynnyskysymys itsessään.

Vierailija
22/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ajatellu et sussa voi olla jotain muuta vikaa kun lapset???? Siis jos et ole pelkästään lapsettomia katellu....
Jotkut miehet kuvittelee olevansa jotain ritareita kun huolehtivat lapsista eron jälkeen yhtä paljon entisen puolison kanssa. Sellanen itsensä jalustalle nosto arkipäiväisestä itsestäänselvästä asiasta on mun mielestä turn off.
En tietenkään sano et näin ois sun kohdalla mut siis esimerkkinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isimiehet ei kiinnosta.

Vierailija
24/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:21"]

Tarkoitatko nyt perheellisiä naisia? Aika ihmeellistä, jos sinun tilanteessasi joku jahtaa lapsettomia naisia ja vielä kitisee, kun eivät isäpapasta innostu. Kyllä jokainen ansaitsee tilaisuuden oikeaan onneen, sinä olet omasi jo ryssinyt.

[/quote]

No olihan taas mammojen tekstiä! Kerrotko ihan kokemuksella vai...mistä tiedät ???

Luuletko ettei eron jälkeen ole mahdollista uuteen onneen ?

T. eronnut ,kolmen äiti, nykyisessä onnellisessa suhteessa jo kaksikymmentä vuotta.

Vierailija
25/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:13"]

No treffeillä älä ensi alkuun keskity vain lapsiisi tai eroosi. Minusta ei olisi ollenkaan paha asia jos kertoisit lapsistasi esim. toisilla treffeillä, niin että nainen tutustuu sinuun ensin miehenä, ja sitten isänä.

[/quote]

Minä haluan ehdottomasti tietää miehestä jo ennen treffejä, onko tällä lapsia vai ei. Jos hän valehtelisi tai väistelisi kysymystäni, se olisi jo kynnyskysymys itsessään.
[/quote]
No en tarkoittanutkaan että valehdella pitäisi. Meinasin vaan ettei nyt heti kättelyssä kannata toitottaa ja puhua vain niistä lapsista yms.

Vierailija
26/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:14"]

Kyllä minä ainakin haluan oikean parisuhteen ja yhteisen kodin, se on sitoutumista. Lapsiaan karhuemon tavoin ulkopuolisilta varjeleva mies ei herätä luottamusta seurustelusuhdetta ajatellen, tuntuu, että haet vain vakipanoa lapsettomiin hetkiin. Ainakaan lapseton nainen ei tuohon pelleilyyn lähde, sitä haluaa kumppanin, jonka kanssa jakaa tulevaisuus. Lapsesi ovat myös rasite, tuskin sitä voi sohvalla töiden jälkeen rakastella, jos lapset ovat samassa huoneessa. Minulle parisuhde on romantiikkaa ja vasta myöhemmin on lasten vuoro, yhteisten totta kai.

[/quote]

Muistakaa yh-äidit yllä oleva kirjoitus, kun ihmettelette miksi ette kelpaa parisuhdemarkkinoilla.

Vierailija
27/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:14"]

Kyllä minä ainakin haluan oikean parisuhteen ja yhteisen kodin, se on sitoutumista. Lapsiaan karhuemon tavoin ulkopuolisilta varjeleva mies ei herätä luottamusta seurustelusuhdetta ajatellen, tuntuu, että haet vain vakipanoa lapsettomiin hetkiin. Ainakaan lapseton nainen ei tuohon pelleilyyn lähde, sitä haluaa kumppanin, jonka kanssa jakaa tulevaisuus. Lapsesi ovat myös rasite, tuskin sitä voi sohvalla töiden jälkeen rakastella, jos lapset ovat samassa huoneessa. Minulle parisuhde on romantiikkaa ja vasta myöhemmin on lasten vuoro, yhteisten totta kai.

[/quote]

Muistakaa yh-äidit yllä oleva kirjoitus, kun ihmettelette miksi ette kelpaa parisuhdemarkkinoilla.

[/quote]

Olen yh-äiti ja toimivassa onnellisessa parisuhteessa miehen kanssa, jolla myös lapsia. Yksinhuoltajuus ei muuta ihmisiä keskenään tasan samanlaisiksi, älyttömät yleistykset kyllä loistavat tällä palstalla.

Vierailija
28/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:21"]

Ootko ajatellu et sussa voi olla jotain muuta vikaa kun lapset???? Siis jos et ole pelkästään lapsettomia katellu.... Jotkut miehet kuvittelee olevansa jotain ritareita kun huolehtivat lapsista eron jälkeen yhtä paljon entisen puolison kanssa. Sellanen itsensä jalustalle nosto arkipäiväisestä itsestäänselvästä asiasta on mun mielestä turn off. En tietenkään sano et näin ois sun kohdalla mut siis esimerkkinä.

[/quote]

ap kirjoitti toisessa identtisessä aloituksessa olevansa mielestään YKSINhuoltaja, vaikka lapset ovat ex-vaimollaan puolet ajasta. Hän ei silti halua antaa exälleen mitään arvostusta lasten huoltajuudesta, vaan menee omimaan itselleen tittelin, jolla tarkoitetaan lastensa kanssa 24/7 myös viikonloppuisin olevaa vanhempaa.

Olisikohan hänellä niin paljon kaunoja exää kohtaan, että naiset kavahtavat tapaa jolla hän exästään puhuu.

Vierailija
29/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:13"] No treffeillä älä ensi alkuun keskity vain lapsiisi tai eroosi. Minusta ei olisi ollenkaan paha asia jos kertoisit lapsistasi esim. toisilla treffeillä, niin että nainen tutustuu sinuun ensin miehenä, ja sitten isänä. [/quote] Minä haluan ehdottomasti tietää miehestä jo ennen treffejä, onko tällä lapsia vai ei. Jos hän valehtelisi tai väistelisi kysymystäni, se olisi jo kynnyskysymys itsessään. [/quote] No en tarkoittanutkaan että valehdella pitäisi. Meinasin vaan ettei nyt heti kättelyssä kannata toitottaa ja puhua vain niistä lapsista yms.

[/quote]

Hyvä tarkennus. Ei tosiaankaan kannata jauhaa lapsistaan ja perheestään. Se kuitenkin kiinnostaa vain hyvin harvoja.

Vierailija
30/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:54"]Mies, joka on hyväksynyt vuoroviikot, on turn off. Se on lapselle kovin julmaa, lapsesta tehdään koditon. Aina nämä lapset menevät joko isän tai äidin luokse, eivät koskaan omaan kotiinsa. Sellaisen vanhemman näen kylmänä ihmisenä. Ja myös se, ettei halua asua yhdessä olisi este.
[/quote]

AAMEN

Vierailija
31/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lyhyen kirjoituksen perusteella on mahdotonta antaa tarkkaa analyysia, mutta tässä veikkauksia:

- Etsit nuoria, nättejä tyttöjä, et kokeneita ja elämää nähneitä perheenäitejä jotka oikeasti olisivat samassa elämäntilanteessa.

- Osoitat, että kaikki muu menee parisuhteen edelle. Ensin tulee lapset (luonnollisestikin, näin pitääkin olla), sitten työ, sitten sali ym, ja sitten jos vuoroviikoilla aikaa jää, saa nainen tulla luoksesi pantavaksi. Yhteistä elämää ei ole tarjolla eikä paljon muutakaan.

- Et ole kiinnostunut sitoutumaan tai elämään perhe-elämää. Millainen nainen tykkäisi kovasti lapsista ja perheestä, mutta ei tahdo kuitenkaan elää niiden kanssa..? Se on vähän joko-tai: jos nainen pitää lapsista, hän yleensä tahtoo perheen, ja jos taas ei, hän ei myöskään tahdo miehen lapsia jalkoihin pyörimään. Parhaimmillaankin tuo sinun hakemasi suhde kuulostaa vakipanolta.

- Oletat kaiken johtuvan lapsistasi. Et kuvaillut itseäsi sen tarkemmin, miksi? Eikö se ole kuitenkin se kaikkein olennaisin asia? Monet huomaavat ensitreffeillä ettei kemiaa ole, ja sitten jättävät leikin siihen joko rehellisesti tai tekosyiden avulla.

- Naisille normaalit elämän asiat ovat harvoin yhtälailla merkittäviä kuin miehille: harvoin treffeillä kuulee naisten kehuskelevan, miten he osaavat huolehtia hygieniasta, laittaa ruokaa, siivota ja pitää huolta lapsistaan. Miehet jostain syystä kuvittelevat, että nämä ovat jonkinlaisia meriittejä, vaikka todellisuudessa niiden pitäisi olla normaalia elämää. Mistä päästäänkin viimeiseen kohtaan...

- Valtaosa miehistä sinun tilanteessasi todellakin etsii sitä uutta kodinhoitajaa huonolla työehtosopimuksella. Jos sinä satutkin olemaan harvinainen poikkeus, eivät naiset sitä voi tietää. Mitä enemmän yrität vakuutella, sen epäilyttävämmältä se kuulostaa (ks. edellä).

Lyhykäisyydessään:

-Tarkenna kohderyhmä (samanlainen elämäntilanne ja -kokemus)

- Mieti mitä sinulla on tarjota naiselle ja mitä naiset miehiltä kaipaavat

- Vaadi vain sitä, mihin itselläsi rahkeet riittävät

- Jos tahdot pitää naisen, sinun pitää ajankäytölläsi ja valinnoillasi osoittaa että olet valmis näkemään vaivaa hänen vuokseen

Vierailija
32/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisella ei ole lapsia itsellään ennestään, aika monella on tosi iso kynnys ryhtyä uusperhekuvioon, jossa joutuu sopeutumaan vapaa-aikaan lapsen kanssa ja siihen, että ex sanelee asioita ja vaikuttaa lomien ajankohtiin yms asioihin. Usein välit on vielä riitaisat jne. Ja kun on tottunut elämään itsenäistä elämää, menemään ja tulemaan ihan miten huvittaa, niin joka toinen viikko lapsiperheen arkeen sopeutuminen ei ole helppoa. Lisäksi tuollaiset naiset pääsääntöisesti haluavat perustaa sen perheen, joten pelkkä seurustelu ilman yhteistä kotia ei kovin montaa kiinnosta.

Jos itsekin lapsia omaavat naiset pelästyvät lapsia, niin sitten en osaa sanoa, mikä on vialla. Monella on varmasti aika iso kynnys esitellä lapsille uusi mies ja toisaalta taas kahden yh:n tapailu ilman, että lapset asiasta tietävät, on aika vaikeaa.

Vierailija
33/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Moni vastauksistanne on antanut minulle aihetta ajatella miltä itse näyttäydyn toisen silmissä. Kerroin ensimmäisissä viesteissäni itsestäni aika vähän, hyvä huomio. useampi onkin olettanut, että haen vakipanoa tai olisin rajannut lapselliset pois. Kupikaan näistä ei pidä paikkaansa. Uskon, että kuka tahansa normaaleilla puhelahjoilla varustettu ok. näköinen mies, joka on kohtelias ja empaattinen löytää myös halutessaa yhdenyönseuraa jne. mutta itse kaipaisin naista, jonka kanssa olisi hyvä myös vain olla. En kodinhengetärtä, siivojaa tai lapsenvahtia, vaan aikuista ihmistä, jonka kanssa voisin jakaa arjen hyvät ja huonot asiat. Kaipaan omaa aikaa ja vaikka erostani on jo jonkin aikaa, en ole valmis ajattelemaan, että  jonkun kanssa yhteen muuttaisin. Tämä voi tietysti muuttua, jos vastaan osuu nainen jonka arvomaailma on samankaltainen ja jonka kanssa on hyvä olla. Nautin keskusteluista ennemmin kuin rakentelusta tai korjaamisesta. parisuhteessa pyrin antamaan vähän enemmän kuin mitä saan. Homma vaan toimii kokemusteni mukaan silloin paremmin. 

Olen selvästi aiheuttanut aggressioita kertomalla olevani yh-isä. Valitan, että osa lukijoista on ruohtunut, että toin asian esille. Minulle se on neutraali asia ja lähinnä vain kertoo sen että jos lasteni äidille tulee uudelleen ajanjakso, jolloin ei halua lapsiinsa yhteyttä pitää, tulevat lapset muuttamaan siihen kotiin jossa myös isä asuu pysyvästi.

Vierailija
34/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:01"]

Naisille normaalit elämän asiat ovat harvoin yhtälailla merkittäviä kuin miehille: harvoin treffeillä kuulee naisten kehuskelevan, miten he osaavat huolehtia hygieniasta, laittaa ruokaa, siivota ja pitää huolta lapsistaan. Miehet jostain syystä kuvittelevat, että nämä ovat jonkinlaisia meriittejä, vaikka todellisuudessa niiden pitäisi olla normaalia elämää.

[/quote]

Tämä!

Vierailija
35/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies kun kuulee naisella olevan lapsia, hän heti ajattelee että toki tämä nainen haluaa minun vauvantekokoneeksi. Elämä on. Tosielämässä ap on vain törmännyt vääriin naisiin ja minä vääriin miehiin.

Vierailija
36/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi vastata muiden puolesta, mutta vastaan mitä itse ajattelen; En voisi sitoutua mieheen, koska en usko kykeneväni välittämään hänen lapsistaan riittävästi ja kun ne kuitenkin on miehelle niin tärkeitä. Itse olen päättänyt olla hankkimatta ollenkaan lapsia ja mieluummin jakaisi elämän sellaisen kanssa, joka haluaa samoja asioita.

Vierailija
37/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaajalle 37. iso hatunnosto. NÄin sen pitää mielestäni mennäkin. ei mitään leikkimistä, vaan suoraa ja rehellistä puhetta. Olen miettinyt sitä, ttä jos rakastun naiseen, joka ei halua tutustua lapsiini olisi se aika hurja tilanne. Rakkaimmat kaksi ihmistä maailmassani ja ihminen johon olisin rakastunut eivät tulisi kohtaamaan. Toisaalta minusta kuulostaa oudolta, että pitäisi erityisesti välittää tai kuten jotkut ovat sanoneet että pitäisi rakastaa joitain ihmisiä, vain siksi että ne ovat puoliskon lapsia. en ymmärrä. Miksi. Mielestäni jokaiseen ihmiseen luodaan itse sellainen suhde kuin hyvältä tuntuu. Toisaalta en ymmärrä sitä ettei jotkut kunnioita puoliskoaan senvertaa, että pyrkisivät käyttäytymään korrektisti hänen lapsiaan kohtaan. Kun on kyse lapsista, niin aikuiset jotka heidän maailmassaan ovat tulisi mielestäni olla turvallisia. Se on kaiken lähtökohta. Turvallisia niin henkisesti kuin fyysisesti.

keskustelussa on tullut esille, että jotkut miehet kehuskelevat arjen toimintojen osaamisesta, kuten ruuanlaitosta, tai pyykkaamisesta. Vaikka koen, että nyt itse vien tilaa aiheelta, joka oikeasti minua kiinnostaa niin silti on huvittuneena pakko kysyä, että oletteko tosissanne? Onko tällaisia ihmisiä? jos joku alkaisi minulle kehumaan että osaa pestä pyykkinsä, tai imuroida (siis terve ja toimintakykyinen ihminen) niin miten sitä osais olla kysymättä, että aivanko tosi, osaako hän myös pestä hampaansa ja pyyhkiä pyllynsä aivan itse...

Vierailija
38/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tapaillut lapsettomia naisia, sellaisia joilla itselläänkin on lapsia?

Itse en olisi lapsettomana halunnut parisuhteeseen lapsellisen kanssa, koska halusin aloittaa oman perheen "puhtaalta pöydältä" - viettää ensin aikaa kahden kesken ilman kolmansia pyöriä (edellisen liiton lapset ja ex-puoliso, jonka kanssa joutunee väkisinkin sopimaan asioita, kun kerran on yhteisiä lapsia), ja saada lapset perheeseen jossa ajasta ja huomiosta ei kilpaile myös aikaisemman liiton lapset. Ei kiinnostaisi tehdä kasvatusasioissa kompromisseja puolison ex-kumppanin kanssa.

Nyt olen naimisissa ja kahden lapsen äiti, ja jos ero tulisi, eipä tuo uusperhe-elämä kuulostaisi houkuttelevalta nytkään. Ymmärrän kuitenkin, että samoista syistä kun itse en lapsettomana olisi halunnut mukaan uusperhekuvioon, ei välttämättä lapseton mies haluaisi olla myöskään minun kanssani, joten jos haluaisin uuden  parisuhteen, joutuisi ehkä tekemään kompromisseja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi