Olen salarikas. Kerronko tästä miehelle?
Olen jo monta vuotta laittanut rahaa säästöön ja minun säästötilille on kertynyt 20 000€. Mies ei näistä rahoista tiedä. Ollaan harkittu asunnon ostoa, mutta rahaa ei ole, eikä saada lainaa. Pitäiskö minun siis kertoa tästä säästöstä ja käyttää se lainan saamiseen? Ärsyttää vaan se että ne on minun rahoja..
Kommentit (36)
No ei tietenkään sinun yksin, ja jos erokin tulee, on hyvä että sulla on oma pieni "pesämuna". Näin mä tekisin sinuna..;)
Juu olet muuten ihan sikarikas porvari.
NII KATOKKU SÄÄ OOT SELLANEN LAHNA JA LOISIT MIEHEN RAHOILLA. VARMASTI MIEHEN RAHOJA NOIKIN. KYLLÄ SUN PITÄÄ AINAKIN PUOLET MIEHELLE ANTAAA......
Ikävä pudottaa sut maanpinnalle, mutta et ole salarikas jos ei jäänyt nollia perästä pois.
T: opiskelija jolla x3 tuo summa sijoituksissa
Et missään nimessä hyvä nainen kerro, ikinä tai koskaan!
En kertos, vaan jatkaisin säästämistä.
Asunnon voi ostaa muutenkin kun puoliksi. Käytä raha omaan osuutesi.
jos kerrot miehellesi,hän keksii niille varmasti ainakin tuhat käyttötarkoitusta.Rahasi on käytetty loppuun muutamassa päivässä.
Jos tilanne on sellanen ettette saa yhteistä lainaa ilman sinun pieniä säästöjä (normaalille työssäkäyvälle säästeliäälle ihmiselle tuo on korkeintaan kahdessa vuodessa säästetty) eikä asia millään muulla järjesty niin en ottaisi yhteistä lainaa. Talouden pitäisi olla varmemmassa kunnossa kuin jonkun pienen summan jota saatat tarvita muussakin tilanteessa hätävarana, useampi tuhat kun on hyvä olla ihan perus puskurina.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:00"]
Et missään nimessä hyvä nainen kerro, ikinä tai koskaan!
[/quote]
Ihan vaan mielenkiinnosta: kumpi noista on ehdottomampi, ikinä, vai koskaan?
Heh, kuuleeko joku että 20 000€ tilillä = rikas??
:=DDDDDDDDDD
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:28"]
Heh, kuuleeko joku että 20 000€ tilillä = rikas?? :=DDDDDDDDDD
[/quote]
Juu, hyvin kuulee, varsinkin jos kaikki on kolikoita. Kilinää on aina mukava kuunnella :)
Ne on sun rahojas
hyvänen aika et tietenkää kerro
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:36"]Ne on sun rahojas
hyvänen aika et tietenkää kerro
[/quote]
Useat katsoo, että avioparin rahat on yhteisiä. Sopimuskysymyshän se on. Eikä siihen pitäisi vaikuttaa onko varakkaampi osapuoli mies vai nainen. Naisen rahat on omia ja miehen yhteisiä on hyvin sovinistinen ajattelumalli vuosikymmenten takaa.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:28"]Heh, kuuleeko joku että 20 000€ tilillä = rikas??
:=DDDDDDDDDD
[/quote]
Minä kokisin itseni rikkaaksi, jos minulla olisi. Nyt on tilillä n. 7 euroa. Perjantaina 2000 e tili tulee, tili menee. Säästöjä 0 e.
Mieti miltä itsestäsi tuntuisi, jos miehesi olisi pimittänyt sinulta vastaavan summan rahaa. Sen perusteella sitten tee päätös, kerrotko miehelle.
20000 on kyllä tosi paljon rahaa asuntoa ostaessa, eli olet kyllä rikas, rikkaampi kuin ilman noita rahoja :) huom inhottavat leuhkat huutelijat! Musta sun kannattaa pistää rahasi asuntoon mutta siis omaksi osuudeksi :)
Oon vähän vastaavassa tilanteessa. Mulla on tilillä säästössä noin kymppitonni. Me asutaan ulkomailla, köyhemmissä maassa kuin Suomi (palkat noin kolmanneksen Suomen tasosta), joten tuommoisen summan säästämiseen menis mun tuloilla lähemmäs kome vuotta! Nämä rahat olen siis säästänyt kun vielä olin Suomessa töissä, eli vuosia ennen kuin tapasin nykyisen avomieheni. Mä haluan pitää nuo rahat itselläni itsekkäistä syistä: Mä haluan että mulla on tulevaisuudessakin mahdollisuus käyttää ns. parempitasoisia vaatteita ja meikkejä sekä lomilla lentää Suomeen. Toki käytän rahaa myös mieheen, ostelen hänelle (maan tasoon nähden) kalliita lahjoja ym.
Me ollaan siis myös mietitty asunnon ostoa ja sen lisäksi säästetään häihin, mutta en todellakaan halua laittaa mun vaivalla säästettyä rahoja kiinni näihin ja sen jälkeen alkaa elää "köyhäillen"!
Mulla on työttömänä kertynyt 4000e säästöön oonko mäkin nyt rikas?
Jäikö sulla nollia pois tuosta summasta?