äiti menee klo. 14 töihin,tuon alle 1v hoitoon klo.8
Hitto en ymmärrä näitä perheitä!!! Sitten isä hakee töistä päästyään puoli 5
Kommentit (36)
Mitenköhän vuorohoitolapset mukamas pärjäävät kun eivät pääse aamupiriin?
Itse vein lasta päiväkotiin arkena ja sunnuntaina aikavälillä 6-15 ja hain aikavälillä 15-21.
"No sanomista tulee siitäkin, jos veisi hoitoon vasta klo 12 tai 13, kun todellinen hoidontarve olisi, kun ei ehdi päivänohjelmaan mukaan"
Mihin ihmeen päivänohjelmaan? Sehän on etukäteen sovittavissa hoitajien kanssa, ei ainakaan meillä ollut ongelma 6-vuoden aikana, kun lapsi tuotiin 9.00 jälkeen, jolloin muut olivat syöneet aamupalat tai lapset haettiin ennen päiväunia. Tietysti et voi hakea lasta esim. kesken päiväunien, onhan se myös lapsen etu.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 21:46"]ei se lapsi sinne hoitoon kuole, so what mitä kukin tekee?:D jos haluaa maksaa päiväkoti maksuja siitä että vie lapsen vaikka itse kotona niin sitten maksaa, jos ei vie niin ei maksa. ei tee teistä varmaan silti parempia mutseja
[/quote]toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Äidillisyys oikein huokuu.
Omilla lapsilla ikäeroa hieman yli vuosi ja samassa pvkodissa ovat,eri ryhmissä.
Olin kotona lasten kanssa niin että he aloittivat perhepäivähoidolla jossa olivat vuoden ja sen jälkeen pvkotiin,ikää vanhemmalla hieman alle 4 ja nuorempi hieman alle 3 kun perhepäivähoidon aloittivat.
Sopiva ikä mielestäni mennä hoitoon. Olin työelämässä 2,5vuotta kunnes sairastuin. Päiväkoti tietää vain osan miksi olen sairaslomalla koska olen itse kertonut,minulla on paljon kipuja joihin syön kasapäin lääkkeitä aamuin ja illoin. Taas tuli kutsu erääseen operaatioon sairaalaan. Sairasloma kestänyt jo puoli vuotta ja tulee jatkumaan koska en ole terve. Kaikkea en halua edes heidän tietävän. Enkä näytä aina hoidossa että sattuu tai olo on paha. Vanhempi on esikoulussa ja 5pv/vk pvkodissa. Nuorempi aloittaa esikoulun tänä syksynä ja on tällä hetkellä myös 5pv/vk hoidossa. Itse olen joko kotona päivät,lääkärissä tai verikokeissa. Koen välillä huonoa omaa tuntoa tästä. :(
"Mahdatko puhua minusta? Opis kelen töiden ohella ja vien muksun sen vuoksi hoitoon jo aamulla."
Haluat koko paketin heti ja kerralla eli opiskelu ja työ menevät lapsen edun edelle. Luulisi sitä opiskelua voivan siirtää muutamalla vuodella, sillä lapsi tarvitsee aikaa tässä ja nyt, eikä odota milloin vanhemmilla sitä olisi, vaan se on vanhempien elämässä peruuttomasti ohi, vaikka mieli myöhemmin muuttuisi. Kannattaisi nauttia lapsesta kun sen aika on.
No meidän tarha on ilmoittanut, että toivovat ettemme tuo lasta 9-11 vaikka menisin myöhään töihin. Syy: lapsi ei nuku päväunia, jos hänet tuodaan suoraan kotoa niille (päiväunet alkavat klo 11.20).
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:42"]
eli äiti ei vietä lapsen kanssa aikaa lainkaan, koska illalla lapsi nukkuu äidin tullessa töistä. aivan järkyttävän itsekästä, ei lapsia tai varsinkaan vauvaikäisiä tuommoisille hirviöille.
[/quote]
Määkin tykkäisin että lapset syntyisivät 5-vuotiaina.;D
Aloitusta kommentoimatta - lapseni meni päivähoitoon vuoden ikäisenä. Koska olen vuorotyöläinen, sanoin että toisin lapsen lounasaikaan niinä päivinä kun menen iltavuoroon, mutta päiväkodissa esitettiin toive, että toisin viimeistään klo 10 suoraan aamupäivän ulkoiluun. Kun lapsi sitten siirtyi isojen ryhmään kolmivuotiaana, toivoivat että aloittaisi klo 9, sillä aamupäivisin heillä on sitä varsinaista varhaiskasvatusta ja ohjattua toimintaa. Perustelut olivat mielestäni ihan järkeviä, vaikka tuntuikin aluksi hullulta viedä lapsi hoitoon ja mennä vielä muutamaksi tunniksi kotiin ennen työpäivän alkua. Käytin sen ajan yleensä kotihommiin, joten muina päivinä jäi sitten aikaa olla lapsen kanssa esim. siivoamisen sijaan.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:16"]"Mahdatko puhua minusta? Opis kelen töiden ohella ja vien muksun sen vuoksi hoitoon jo aamulla."
Haluat koko paketin heti ja kerralla eli opiskelu ja työ menevät lapsen edun edelle. Luulisi sitä opiskelua voivan siirtää muutamalla vuodella, sillä lapsi tarvitsee aikaa tässä ja nyt, eikä odota milloin vanhemmilla sitä olisi, vaan se on vanhempien elämässä peruuttomasti ohi, vaikka mieli myöhemmin muuttuisi. Kannattaisi nauttia lapsesta kun sen aika on.
[/quote]
Jaa a. Minäkin opiskellen ja sen töitä, lapset ovat 8-15 hoidossa, jos menen iltavuoroon niin aamut menee tehtävien tekoon. Lasten parasta tässä ajatellaan. Kumpiko on parempi, perhe elää toimeentulo tuella vaiko se että äidillä on ammatti ja töitä? :)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:16"]"Mahdatko puhua minusta? Opis kelen töiden ohella ja vien muksun sen vuoksi hoitoon jo aamulla."
[/quote]
Minäkin opiskelin kun sain lapseni. Asun ulkomailla eikä opintoja niin vaan lykätty. Äitiyslomakin on täällä vain minimaalinen osa siitä mitä suomessa. En saanut opintotukea eikä äitiyspäivärahoja. Säästöistä ja miehen tuloista elettiin. Helppo on sieltä Suomesta huudella, mutta kannattaa avata silmät. Muu maailma on täynnä erilaisia perheitä järjestelyineen ja hyvin ne lapset kasvavat muuallakin.
Omassa pk:ssa missä lapseni on niin he menevät klo 12 päikkäreille ja heräävät klo. 14. Jos tämä äiti menee 14 töihin, eli luultavasti pitää lähteä sinne jo 13 jälkeen niin mites lapsen päikkärit? Jos se on tuossa rytmissä (leikitään että heillä sama aika) niin eihän se kerkee nukkuu ollenkaan päikkäreitä kun äiti vie sen sinne ennen töihin menoa. Pakkohan se on viedä ennen, että saa nukkua ne. Toki voisi viedä ennen päikkäreitä eli 11 aikaan jolloin saisi lounasta, mutta enpä tunne tätä äitiä...
Mun tekee pahaa vaikka meidän päiväkotiin tulee tuon ikäinen lapsi 8-14 :(
Tuosta oksennuksesta ei saa mitään selvää. Mitä tänne avaudut, jos sinä sitä vauvaa hoitoon viet? Niin otsikossa lukee, sinä tuot vauvaa hoitoon.
Mä en pidä lastani tarhassa yhtään enempää kuin on pakko. Yksi tuttu pitää omia vapaita pitämällä lasta tarhassa vaikka itse kotona vain koska ei huvita. En ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 20:36"]
Mä en pidä lastani tarhassa yhtään enempää kuin on pakko. Yksi tuttu pitää omia vapaita pitämällä lasta tarhassa vaikka itse kotona vain koska ei huvita. En ymmärrä.
[/quote]
Jokaisella on omat käsityksensä lastenhoidosta, ei sun ole sen parempi kuin tuttusikaan...
No sanomista tulee siitäkin, jos veisi hoitoon vasta klo 12 tai 13, kun todellinen hoidontarve olisi, kun ei ehdi päivänohjelmaan mukaan.
Mahdatko puhua minusta? Opiskelen töiden ohella ja vien muksun sen vuoksi hoitoon jo aamulla.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 20:43"]No sanomista tulee siitäkin, jos veisi hoitoon vasta klo 12 tai 13, kun todellinen hoidontarve olisi, kun ei ehdi päivänohjelmaan mukaan.
[/quote]
Tuskin tulisi. Tuon ikäisillä se päiväohjelma on aika joustava vielä
eli äiti ei vietä lapsen kanssa aikaa lainkaan, koska illalla lapsi nukkuu äidin tullessa töistä. aivan järkyttävän itsekästä, ei lapsia tai varsinkaan vauvaikäisiä tuommoisille hirviöille.