Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka helposti kuolee ihosyöpään?

Vierailija
06.12.2021 |

Jos sitä ei löydetä ihan alkuvaiheessa. Esim. Okasolusyöpä? Voiko siitä silti selvitä? Olisiko täällä joku lääkäri tai hoitaja ym. joka tietäisi asiasta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ihomuutos. Lampaat pelkää ja suojautuu kesälläkin villakerroksella bääääää.

Minä en suojaudu koska ei haittaa enkä pelkää. Ei mitään vaaraa.

Vierailija
2/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni ihomuutos. Lampaat pelkää ja suojautuu kesälläkin villakerroksella bääääää.

Minä en suojaudu koska ei haittaa enkä pelkää. Ei mitään vaaraa.

Eiköhän ihosyöpä ole kuitenkin vakava asia. Inhottavaa, että joku viitsii pilailla tällaisella aiheella. Tuskin olet asiasta tietävä asiantuntija, joiden toivottiin vastaavan tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melanooma on levitessään vaarallinen.

Vierailija
4/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en jaksaisi kyllä mitään pilaviestejä. Muutenkin jo raskasta ja mieltä painaa tuo asia. Oma läheinen ihminen kun on kyseessä.

-Ap

Vierailija
5/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihosyövistä melanoma on vaarallinen. Siihen voi kuolla jos etäpesäkkeitä on levinnyt. Muut ihosyövät ovat pääosin vaarattomia.

Vierailija
6/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on ilmeisesti okasolusyöpä. Toki olen lukenut aiheesta esim. Google, mutta halusin nyt vain kirjoittaa siitä tänne. Tosin tuo diagnoosi ei ole vielä varma.

-Ap

Vierailija
7/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melanooma tappaa hyvin helposti jo nuoria. Tärkeintä on suojautua auringolta erityisesti lapsena. Suomalaisista suurin osa on riskiryhmässä, vaalea/ punahiuksisena ja sini/harmaa/vihreäsilmäisenä.

Vierailija
8/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla se oireilee?

Vierailija
9/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräältä tutulta revittiin naamasta kolmasosa pois oli pitkään aika erikoisen näköinen, tosin elää vielä. Naaman repimisestä n. 5 vuotta.

Vierailija
10/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okasolusyöpä harvoin leviää, toki kannattaa hoidattaa kun voi levitä huonolla tuurilla.

Vierailija
11/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin vuosi sitten päästä levy epiteeli karsinooma eli okasolusyöpä. Päästä poistettiin 2 euron kolikon kokoiselta alueelta sen mukana nahka, joka korvattiin ihosiirrännäisellä. Haitta mainitaan tilapäiseksi, mutta auringonpaisteessa ei kannata enää suojautumattomana turhanpäiten oleskella. Olen ymmärtänyt, että ei se niin vaarallinen tauti ole, mutta voi tietenkin uusiutua.

Vierailija
12/12 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta leikattiin vuosi sitten päästä levy epiteeli karsinooma eli okasolusyöpä. Päästä poistettiin 2 euron kolikon kokoiselta alueelta sen mukana nahka, joka korvattiin ihosiirrännäisellä. Haitta mainitaan tilapäiseksi, mutta auringonpaisteessa ei kannata enää suojautumattomana turhanpäiten oleskella. Olen ymmärtänyt, että ei se niin vaarallinen tauti ole, mutta voi tietenkin uusiutua.

Kiitos sinulle, kun kerroit kokemuksestasi. Onneksi kaikki on sinulla ilmeisesti mennyt kuitenkin hyvin ja toivottavasti ei uusiudu. Kaikkea hyvää elämääsi!

-Ap