Työttömyysturva/ansiosidonnainen
Sain työkkäriltä päätösen, että en ole oikeutettu työttömyysturvaan. Ei kai tämä päätös vaikuta ansiosidonnaiseen päivärahaan jota minun pitäisi saada liitolta? Eli saanko liitolta rahaa (täytän työssäoloehdot ym.) vaikka työkkäristä tuli tuo päätös että en saa työttömyysturvaa? Liitolta ei ole vielä tullut päätöstä.
Kommentit (8)
Et ole oikeutettu työttömyysturvaan, joka luonnollisesti koskee myös ansiosidonnaista. Mitä olet tehnyt?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:38"]
Et ole oikeutettu työttömyysturvaan, joka luonnollisesti koskee myös ansiosidonnaista. Mitä olet tehnyt?
[/quote]Työkkärin päätöksen mukaan ne liitossakin asian käsittelee!
No voi hemmetti. En saa työttömyysturvaa koska olen alle 25v eikä ole ammatillista koulutusta, mutta toivoin että liitolta saisin rahaa kun minut irtisanottiin yt-neuvottelujen seurauksena koska täytän työssäoloehdot, mutta ei sitten :(
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:42"]
No voi hemmetti. En saa työttömyysturvaa koska olen alle 25v eikä ole ammatillista koulutusta, mutta toivoin että liitolta saisin rahaa kun minut irtisanottiin yt-neuvottelujen seurauksena koska täytän työssäoloehdot, mutta ei sitten :(
[/quote]Just oli Pamin uutisissa tuosta, eli kipin kapin hommaamman ammatti. Kerrot työkkärissä haluavasi kouluttautua, ja saat siltä ajalta sen ansiosidonnaisen + 9 euroa / koulupv päälle.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:42"]
[/quote]Just oli Pamin uutisissa tuosta, eli kipin kapin hommaamman ammatti. Kerrot työkkärissä haluavasi kouluttautua, ja saat siltä ajalta sen ansiosidonnaisen + 9 euroa / koulupv päälle.
[/quote]
Okei, kiitos!
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 22:42"]No voi hemmetti. En saa työttömyysturvaa koska olen alle 25v eikä ole ammatillista koulutusta, mutta toivoin että liitolta saisin rahaa kun minut irtisanottiin yt-neuvottelujen seurauksena koska täytän työssäoloehdot, mutta ei sitten :(
[/quote]Liitto ei maksa kenellekään mitään vaan TYÖTTÖMYYSKASSA!
Sinuna lukisin vielä tämän, ja ottaisin yhteyttä uudestaan TE-toimistoon:
Eikös tuossa sanota että "Oikeutesi työttömyysetuuteen palautuu, kun jokin seuraavista täyttyy: Olet ollut vähintään 21 kalenteriviikkoa työssäoloehtoon luettavassa työssä..." ???
Miten tuo tulkitaan?
Vai olitko alle 21 viikkoa työssä tai liian lyhyitä päiviä?
päätöksen*