Kehtaisitko maksaa 3 euron ostoksen pelkillä viisisenttisillä?
Minä maksoin tänään. Ei oikeasti ollut suurempaa rahaa.
Kommentit (13)
Monesti olen upottanut pikkukolikot johonkin automaattiin.
Riippuu kaupasta. Yhden pienen karkkikaupan myyjä valitti, että viisisenttisistä on jatkuva pula. Sen jälkeen keräsin viisisenttisiä häntä varten ja maksoin niillä mahdollisimman paljon aina ostoksilla käydessäni. Siellä ei yleensä ollut jonoa, joten kolikoiden laskenta ei haitannut ketään.
Ilmeisesti täytynyt säästöpossu tyhjentää, tuskin kellään on pussissa 60 viiden sentin kolikkoa.
"Euroasetuksessa määrätään lisäksi, että kenelläkään ei ole velvollisuutta hyväksyä
samassa maksussa enempää kuin 50 metallirahaa."
http://www.suomenpankki.fi/fi/suomen_pankki/faq/pages/eurosetelit.aspx
Voihan sitä maksaa jos kassa ottaa, mutta mua ainakin hävettäis, jos joutuisin jättämään ostokset kassalle yli 50 kolikon takia.
Marketeissa eivät välttämättä arvosta ruuhka-aikaan, pikkuliikkeissä ovat yleensä iloisia. Olen useinkin maksanut pikkuhiluilla, joskus jos en ole löytänyt mitään ostettavaa olen saattanut kysyä pikkuliikkeessä onko kolikoista pulaa ja jonkun vitosen edestä vaihtanut.
Äärimmäisessä hädässä mutta kyllä nolottaisi. Pointsin kuitenkin AP:lle!
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 13:24"]
"Euroasetuksessa määrätään lisäksi, että kenelläkään ei ole velvollisuutta hyväksyä samassa maksussa enempää kuin 50 metallirahaa." http://www.suomenpankki.fi/fi/suomen_pankki/faq/pages/eurosetelit.aspx Voihan sitä maksaa jos kassa ottaa, mutta mua ainakin hävettäis, jos joutuisin jättämään ostokset kassalle yli 50 kolikon takia.
[/quote]
Kyllä ne kassat kuitenkin yleensä ottaa vastaan ne pikkuhilutkin. Rahaahan sekin on. Ja yrityksen kannaltakin parempi kuin ei mitään. Mutta itse ainakin, jos maksan pikkukolikoilla, pyrin menemään ostoksille ja kassalle silloin kun ei ole ruuhkaa. Suosittelen..
Jos on jonoa, sitten en kehtaisi. Rauhalliseen aikaan kehtaisin ihan hyvin.
Kerään viisisenttisiä, joten välttelen niillä maksamista kaikin tavoin. En maksaisi.
En kehtaisi.
Kerran yksi asiakas kehtasi maksaa 300€ huonekalun kolikoilla. Koko hemmetin summan.
Saitko piiskaa kassatädiltä?