Miten estää poikaa kasvamasta ATM-mieheksi?
Nuoret miehet ovat huonossa jamassa nykyisessä yhteiskunnassa. Ovathan ne aina olleet, mutta nykyisyydessä, ja tulevaisuudessa miehelle ei ole enää mitään jakoa. Ei nimittäin ole töitä, naista, koulutusmahdollisuuksia tai ylipäätänsä mitään. Näistä Gaussin käyrän alhaiseen päähän jäävistä miehistä käytetään termiä "ATM-mies".
Julkisuudessa Pekka-Eric Auvinen oli selkä ATM tapaus. Auvinen tosin oli tullut tietoiseksi omasta paikastaan sosiaalisessa hierarkiassa, ja päätyi siis ratkaisuunsa rationaalisen järkeilyn kautta. Ei ole mitään järkeä jatkaa taistelua jota ei voi voittaa. Useimmat ATM-miehet eivät tietenkään päädy yhtä radikaaleihin toimiin kuin esimerkkinä oleva Pekka-Eric; he vain syrjäytyvät yhteiskunnasta, tai päätyvät itsemurhaan.
Miten olisi siis mahdollista estää lasta kasvamasta tällaiseksi ns. ATM-urokseksi? Minkälaisia kasvatusmetodeja olisi syytä harjoittaa?
Mitä ehdotatte, vauva palstalaiset?
Kommentit (10)
Nuorisotakuu on avainsana. Jokaiselle nuorelle miehelle täytyy taata työpaikka, nainen sekä riittävät edellytykset kuluttaa. Yhteiskunnalla on vastuu, koska yhteiskunta myöskin tämän nykytilan on aiheuttanut.
AUTOMAATTI? ASS TO MOUTH?
mitä tarkoitat atm-miehellä?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 04:02"]
[/quote]
Jos et ole tajunnut, AP on idiootti. yks niistä kolmesta jotka pyörii täällä vollottamassa kuinka on vaikeeta ja kauheeta ja ikävää olla mies. Miehillä on omat ongelmansa jotka ovat meitä vastaan, mutta tämä sälli ei ole esittänyt niistä ensimmäistäkään eikä esitä.
"SÄÄLIKÄÄ PLIIS!!" ei ole argumentointia.
-M 35
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 04:02"]AUTOMAATTI? ASS TO MOUTH?
[/quote]
at the moment?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 04:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 04:02"]AUTOMAATTI? ASS TO MOUTH? mitä tarkoitat atm-miehellä? [/quote] at the moment?
[/quote] väsyneenä hiukan mielenkiintoisia mielikuvia. "tällä hetkellä mies, mutta kohta länsisaksalainen kuulantyöntäjä"
-m35
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 04:07"]
[/quote]
Jos et ole tajunnut, AP on idiootti. yks niistä kolmesta jotka pyörii täällä vollottamassa kuinka on vaikeeta ja kauheeta ja ikävää olla mies. Miehillä on omat ongelmansa jotka ovat meitä vastaan, mutta tämä sälli ei ole esittänyt niistä ensimmäistäkään eikä esitä.
-M 35
[/quote]
Halvennat minua kutsumalla minua "idiootiksi". Syyllistyt ad-hominem argumentaatiovirheeseen, ja pyrit lyömään esille tuomani asian dehumanisoimalla minut mitättömäksi. Pyrin ainoastaan tuomaan esille yhteiskunnassamme vallitsevia epäkohtia, ja hakemaan niille reaalistisia ratkaisuja. Uskon, että olet valtaa pitävä patriarkka joka pelkää nykyisten arvohierarkioiden murtumista.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 04:15"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 04:07"]
[/quote]
-M 35
[/quote]
Halvennat minua kutsumalla minua "idiootiksi". Syyllistyt ad-hominem argumentaatiovirheeseen, ja pyrit lyömään esille tuomani asian dehumanisoimalla minut mitättömäksi. Pyrin ainoastaan tuomaan esille yhteiskunnassamme vallitsevia epäkohtia, ja hakemaan niille reaalistisia ratkaisuja. Uskon, että olet valtaa pitävä patriarkka joka pelkää nykyisten arvohierarkioiden murtumista.
[/quote]
hienoja sanavalintoja, mutta siltikin kyse on täysin abstraktista konstruktiosta jonka joku on luonut selittämään monisyinen ongelma parilla sanalla, ja täten trivialisoimaan koko helvetin skenaario. sori jos mulla on vaikeuksia ottaa tuo vakavasti. "tulevaisuudessa miehelle ei ole mitään jakoa" ja ton jälkeen sä haluat arvostusta? just joo.
ehkä pitää tarkentaa, että minä pidän skenaariota idioottimaisena, en ehkä sinua. luulisin.
Yksinkertaistaen: sä et voi statuksesi muodostumiselle mitään, sä vain yks päivä huomaat olevas siinä slotissa mihin sut on heivattu. siitä se koko asetelma alkaa. merkityksellisintä on pohtia sitä, että miten antaa jälkikasvulle valmiudet selviytyä näistä. kuinka kasvattaa lapsesta mahdollisimman täyspäinen yksilö. sä et itse voi muuta.
on kova asia myöntää itselle, että niitä ongelmia on. ei se ole helppoa. mutta se siinä onkin, projisointi ei auta sekään.
parantuminen lähtee siitä, että lopetetaan leikkiminen ja käydään ensimmäinen dialogi sen peilikuvansa kanssa. ihmisiä voi paeta loputtomiin. sä et pääse itseäsi karkuun koskaan. sä voit vaihtaa maata, juosta maailman ääriin mutta loppujenlopuksi ei se auta. sä et löydä maan ääristä mitään muuta kuin itsesi.
se sattuu ihan helvetisti, mutta siitä se kaikki lähtee. kyllä mä ymmärrän että sua vituttaa kaikki, mutta kyllä sä tiedät itsekkin mikä tässä on takana oikeasti.
mä tiedän, että sä tiedät. mä nimittäin olin joskus sinä
-m35
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 04:52"]
on kova asia myöntää itselle, että niitä ongelmia on. ei se ole helppoa. mutta se siinä onkin, projisointi ei auta sekään.
parantuminen lähtee siitä, että lopetetaan leikkiminen ja käydään ensimmäinen dialogi sen peilikuvansa kanssa. ihmisiä voi paeta loputtomiin. sä et pääse itseäsi karkuun koskaan. sä voit vaihtaa maata, juosta maailman ääriin mutta loppujenlopuksi ei se auta. sä et löydä maan ääristä mitään muuta kuin itsesi.
se sattuu ihan helvetisti, mutta siitä se kaikki lähtee. kyllä mä ymmärrän että sua vituttaa kaikki, mutta kyllä sä tiedät itsekkin mikä tässä on takana oikeasti.
mä tiedän, että sä tiedät. mä nimittäin olin joskus sinä
-m35
[/quote]
No mikä siinä sitten on takana? Kerro kun olet niin jalo ihminen?
Mielikuvitusta peliin! Vai oletko robotti?