Saanko olla vastenmielinen?
Olen entinen alkoholin suurkuluttaja. Olen jonkin aikaa sitten palannut takaisin työelämään omasta pienestä kuplastani. Haluan & kykenen tekemään käytännön töitä suhteellisen hyvin, mutta ihmisten kohtaaminen on rasittavaa. Haluaisin olla huomaamaton, mutta se ei käy päinsä, koska siivoan työkseni.. Joudun siis pakostakin kohtaamaan ihmisiä, ainakin pienissä määrin. Mutta suurinpiirten jokaisen työpäivän jälkeen mulle tullee morkkis. Miten oppia armollisuutta itseään kohtaan? Tunnen itseni kelvottomaksi, ja epäonnistuneeksi. Se on raskasta..
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 03:52"]
Alkoholisti löytää aina syitä juoda. Alkoholistia ei myöskään kiinnosta aiheutuuko muille työntekijöille harmia työpaikalla. Alkoholisti on aina uhri.
[/quote]
Jos nyt kuitenkin selittäisit tarkemmin, tai edes yrittäisit ymmärtää viestini pointin. Nyt kun ei ole kyse alkoholismista, tai edes armollisuudesta, vaan inhimillisyydestä. Jos sua kohtaa ei olis osoitettu armoa, olisit jo kuollut.
Vaikea vastata kysymykseesi, kun kaikki vastaukset tuntuvat jotenkin typeriltä jo ennen kuin ne kirjoittaa.
En minä tiedä. Se on itse löydettävä kohdaltaan, miten asiat ovat. Olet nyt ihan olennaisen asian parissa. On ne muutkin tuosta selvinneet. Aika pitkällä olet, kun sentään mietit noita etkä vain juo itseäsi hengiltä. Älä nyt sentään uskoon hurahda. Kyllä sinä tuostakin selviät. Jos olet epäonnistunut, niin suhteessa mihin. Kuka määrittelee sen, mitä sinun pitäisi olla.
t. Pää tällä hetkellä pinnan yläpuolella. Tiedä sitten ensi viikosta.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 03:52"]
Alkoholisti löytää aina syitä juoda. Alkoholistia ei myöskään kiinnosta aiheutuuko muille työntekijöille harmia työpaikalla. Alkoholisti on aina uhri.
[/quote]
No ei niille muille aiheudu harmia, että lopettakaa jo se uhriutuminen ja keskittykää omiin hommiinne.
On hieno saavutus, että olet raitistunut ja käyt töissä, kannattaa olla ylpeä siitä!
Monesti ihmisen mieli ei pysy elämänmuutosten perässä - esim. normaalimittoihin laihtunut voi tuntea itsensä edelleen kelvottomaksi. Mutta on hyvä muistaa, että huonommuuden ajatukset ovat yleensä vaan meidän päässä.
Pitäisi oppia jotenkin tykkäämään itsestään. Yksi keino on miettiä, miten reagoisit, jos hyvä ystäväsi kertoisi ajattelevansa itsestään niin kuin sinä nyt. Miten lohduttaisit häntä? Ja sitten sanot nuo samat sanat itsellesi.