Mikä mahtaa olla kapteenin motiivi, että laivan miehistöä ei saa evakuoida palavasta laivasta?
En ymmärrä. Jotain laittomuuksiako taustalla, eikä halua, että paljastuu?
"Suuri rahtialus roihuaa Göteborgin edustalla – kapteeni ei halua evakuoida miehistöä"
" kapteeni tekee päätökset aluksella eikä pelastuskeskuksella ole mahdollisuutta evakuoida miehistöä väkisin.
– Mielestämme olemme tehneet monia hyviä ehdotuksia, mutta kapteeni ei ole ottanut niitä vastaan. Hän on se, joka päättää aluksella. Emme voi tehdä muuta kuin kertoa mielipiteemme."
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/bf09efac-9a19-4724-97d0-44504e885cb6
Kommentit (27)
Onko niillä sitten myöskään mitään velvollisuutta sammuttaa sitä? Jos kapteeni kerran päättää, niin päättäköön sitten sammuttaa itse paattinsa.
Ennen kapteeni meni laivan mukana. Nykyisen työttömyyden aikana otetaan miehistö mukaan
onko sade metsän puu lasti menossa ikeaan vai missä metsä valtiossa tuota puuta tarvitaan. merimies unioni seisoo tumput suorrina miehistö pois jääköön kapteeni. liperia maksakoon
maassa maan tavalla kirjoitti:
onko sade metsän puu lasti menossa ikeaan vai missä metsä valtiossa tuota puuta tarvitaan. merimies unioni seisoo tumput suorrina miehistö pois jääköön kapteeni. liperia maksakoon
Merimiesunionia tuskin kiinnostaa Ruotsin rannikolla seilaileva liberialainen alus.
Rahtialus purjehtii Liberian lipun alla ja se kuuluu NSC-varustamon omistukseen. Se oli matkalla Ljusnesta Göteborgiin.
Ruotsissa on omat liitot
Sjömansunionen
Ehkä kapteeni katsoo, että laivaa pitää edelleen ohjata, mikäli palo ei ole konehuoneessa. Lähellä muita laivoja? Haiskahtaa kyllä varustamon määräykseltä.
Pelkää että jos laiva jää tyhjäksi, niin kuka tahansa voi nousta laivaan ja julistaa sen meripelastuslakien mukaan omakseen?
Jos miehistö jättää laivan, siitä tulee hylky ja löytäjä/pelastaja saa pitää.
Ihmettelen, että kapteenin sana määrää enemmän kuin pelastushenkilökunnan kun kerta koko miehistön henki on vaarassa.
No ei ei. Mutta jotain orjatyövoimaa löytyy varmasti jotka ei ole päässeet kotiin kahteen vuoteen tms
Mielisairas kapteeni. Minusta viranomaiset tekivät täysin väärin, kun noudattivat jotain höpönhöpön sopimuksia, eivätkä evakuoineet välittömästi koko miehistöä. Uskon, että varustamo on samaa mieltä.
Jos siellä on tulenarkaa tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kapteeni katsoo, että laivaa pitää edelleen ohjata, mikäli palo ei ole konehuoneessa. Lähellä muita laivoja? Haiskahtaa kyllä varustamon määräykseltä.
En usko, varustamo on saksalainen, joka varmasti ymmärtää ihmishengen arvon markkinoinnissa.
Vierailija kirjoitti:
Samoilla asioilla kun Estonia?
Te salaliittoteoreetikot olette sitten yhtä kajahtaneita kuin hihhulit ja rokotevastaiet foliohatut.
Hassuja, mutta pitemmän päälle ärsyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä on tulenarkaa tavaraa.
Puutavaraa siellä palaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei ei. Mutta jotain orjatyövoimaa löytyy varmasti jotka ei ole päässeet kotiin kahteen vuoteen tms
Todennäköisesti tämä. Jos miehistö pääsee laivasta pois, niin eivät enää palaa sinne uudelleen orjiksi.
Herää epäilys että onko lastina muutakin kuin puuta ja päässyt "unohtumaan" rahtikirjoista ja tätä ei haluta viranomaisten tietoon.
Jos se rinnastaa Ruotsin johonkin Somaliaan tms? Jos laivan jättää, niin lastista ei ole sen jälkeen mitään jäljellä?