Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku kyttäsi postilaatikosta sisään

Vierailija
07.03.2015 |

Mitähän pitäisi tehdä. Olin kotona kun joku soitti ovikelloa. En reagoinut, koska en odottanut ketään enkä ollut pukeutunut. Tyyppi oli päässyt käytävään samantien ja hetken päästä kuulin kun joku avasi postiluukkua. Mitään postia ei tullut eli katsoi sisälle. Hyi stna... Pitääkö hankkia vahtikoira vai mitä ihmettä?! Tarkistin itse ja postilaatikosta näkee hyvin sisään. Ei tähän missä istuin mutta luukun liikettä kuului hetken. Ahdistaa, en yhtään tiedä kuka se olisi voinut olla. Ilmeisesti halusi tietää olenko kotona, ei alkanut oven läpi yrittämään kuitenkaan. Mitenköhän jatkossa, uskaltaako täällä enää nukkua. Ahdistaa. 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskari luultavasti

Vierailija
2/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosottomies? Eksä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko turvaketjua?

Vierailija
4/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun joku soittaa ovikelloa, hiivi jo silloin hiljaa ovelle. Jos postiluukkua alkaa joku aukomaan ilman, että sieltä tulee postia, ala karjua mielipuolisesti ja hakata luukkua vaikka kengällä. Loppuu se luukun roplaaminen siihen.

Vierailija
5/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorkke mutta vein just roskat ja kuulin ihme ääntä ja ajattelin että on la-ilmoituksen aika ja kurkkasin postiluukusta jos näkisin syyllisen itseteossa.

Vierailija
6/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PostilLAATIKOSTA sisään? ;-)))

Ap, älä ole hysteerinen kana. 

Sen kun suljet sen sisäoven jatkossa, niin ei näy kämppään millään.

Vierailija
7/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:40"]

[/quote]

Kaikilla ei ole sisäovea, minullakaan ei ole.

-ohis

Vierailija
8/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kanssa käynnyt samoin... Sillä erotuksella että tämä kyseinen tyyppi yritti tulla ovesta läpi. Ei ollut entuudestaan tuttu hyypiö. Olin kerinnyt asua kämpässä n. Viikon.

Vierailija
9/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma ettei tunkenut munaansa siitä luukusta sisään.

Vierailija
10/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:35"]

Mitähän pitäisi tehdä. Olin kotona kun joku soitti ovikelloa. En reagoinut, koska en odottanut ketään enkä ollut pukeutunut. Tyyppi oli päässyt käytävään samantien ja hetken päästä kuulin kun joku avasi postiluukkua. Mitään postia ei tullut eli katsoi sisälle. Hyi stna... Pitääkö hankkia vahtikoira vai mitä ihmettä?! Tarkistin itse ja postilaatikosta näkee hyvin sisään. Ei tähän missä istuin mutta luukun liikettä kuului hetken. Ahdistaa, en yhtään tiedä kuka se olisi voinut olla. Ilmeisesti halusi tietää olenko kotona, ei alkanut oven läpi yrittämään kuitenkaan. Mitenköhän jatkossa, uskaltaako täällä enää nukkua. Ahdistaa. 

[/quote]

Heh, meidän postilaatikko on ainakin tuolla tien vieressä ja matkaa ovelle on jonkin verran... ;)

Vierailija
11/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:37"]

Onko turvaketjua?

[/quote]

einole turvaketjua, vuokra-asunto. Mietin soittoa maanantaina huoltoyhtiöön ja kysyn saisiko turvaketjun asentaa. 

Minua on aiemmin häiriköity, pelästyin tosissani! Vaikka välioven alan tästä lähtien pitää kiinni. En ole ajatellut että tarvitsisi enkä ole tähän saakka pitänyt. Toisaalta jos joku tänne pyrkii sisään niin tuskin väliovikaan pysäyttää.

Ap

Vierailija
12/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:41"]

[/quote]

-ohis

[/quote]

Kaikissa uudemmissa on, se on tullut pakolliseksi vuosikymmeniä sitten.

jos ei sitä ole, sen voi asennuttaa muutamalla huntilla jälkikäteenkin. Ap:n mielenrauhan vuoksi suosittelen. Täksi illaksi siihen postiLUUKUN eteen voi raahata jonkun korkeaselkäisen tuolin, vaikkapa.

Vierailija
13/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi naapurilla olimpia kokonaan auki kun tulin himaan äsken. Mulla sitten kurkustaan luukusta. Sen naapurin ovella oli poliisit n viikko sitten etsimässä sitä jolla nyt ulko-ovi auki. Asuukohan ko asunnossa joku sekopää. Talo on tähän asti ollut aika rauhallinen ja kyse ei mistään lasten pilasta kun soittokellolla tarkisti kotona olemisen. Ovikelloa ei soittanut vaan suoraan alkoi tunkea luukusta. Ehkä ensi kerralla olen keittiöveitsen kanssa vastassa?? En ole tottunut tuollaiseen, säikähdin.

Ap

Vierailija
14/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:41"]

[/quote]

-ohis

[/quote]

Kaikissa uudemmissa on, se on tullut pakolliseksi vuosikymmeniä sitten.

jos ei sitä ole, sen voi asennuttaa muutamalla huntilla jälkikäteenkin. Ap:n mielenrauhan vuoksi suosittelen. Täksi illaksi siihen postiLUUKUN eteen voi raahata jonkun korkeaselkäisen tuolin, vaikkapa.

[/quote]

Meinaat, että vuokra-asuntoon pitäisi omalla kustannuksellaan sellainen asentaa? 

Vierailija
15/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille tyypillistä katastrofointi-ajattelua.

Vierailija
16/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että voiko luukusta ylittää avaamaan oven? Lukkoon sarjoitettu uudelleen kun muutin. Ovea ei saa kahvasta auki mutta lukosta vääntämällä kyllä.

ap

Vierailija
17/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:37"]

Onko turvaketjua?

[/quote]

einole turvaketjua, vuokra-asunto. Mietin soittoa maanantaina huoltoyhtiöön ja kysyn saisiko turvaketjun asentaa. 

Minua on aiemmin häiriköity, pelästyin tosissani! Vaikka välioven alan tästä lähtien pitää kiinni. En ole ajatellut että tarvitsisi enkä ole tähän saakka pitänyt. Toisaalta jos joku tänne pyrkii sisään niin tuskin väliovikaan pysäyttää.

Ap

[/quote]

Ei se sisääntuloa tietystikään pysäytä,mutta kämppään ei näe sisälle. Oletko tosissasi, se väliovi kannattaa aina pitää kiinni jo siksi, että muuten sun kämpäsrä kuuluu ihan kaikki rappukäytävään. Pieraiset, soitat musaa, kaikki kuuluu.

Toiseksi se kannattaa pitää kiinni vedon minimoimiseksi. 

Turvaketju ob yhtä tyhjän kanssa, sen saa rytkäistyä irti ihan pienellä liikkeellä, itse - keski-ikäinen täti - repäisin sen irti ihan vahingossa kerran, kun en muistanut sen olevan päällä ja lähdin aamulla töihin.... Ketään murtomiestä se ei pidättele.

Varmuuslukko sen sijaan pitää murtomiehet kaukana, sitä voi pitää kiinni silloinkin, kun olet kotona. Jos sulla on yksityinen vuokrakämppä, tarvitset varmaankin vuokrantajalta kirjallisen luvan.

Kyse on siis kansankielellä poliisilukosta, asennetaan 40 cm tavallisen lukon yläpuolelle, lukitaan ja avataan eri avaimella. Sitä ei saa auki missään oloissa niin, että pujottaa sisään lenkin, jolla murtomies kääntää ovenkahvaa (esim. meidän kämpässä ovi avataan sisäpuolelta jossain lukkoasennoissa pelkästä kahvasta). Maksaa asennuksineen 100-200 e.

Vierailija
18/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:50"]

Naisille tyypillistä katastrofointi-ajattelua.

[/quote]

ihan mahdollista mutta en tiedä pitääkö asentaa turvaketju, nukkua veitsen kanssa vai mitä. Minua on nuorempana ahdisteltu ja seurattu kaupungilla niin mielikuvitus alkoi kyllä laukata.

tässä asunnossa väliovi on

Ap

Vierailija
19/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala! Mullakaan ei ole sisäovea, nyt alkoi pelottaa :(

Vierailija
20/44 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

otapa käsille suihkepullo missä on fairyvettä :))