Jätänkö mieheni?
Yhdessä ollaan oltu neljä vuotta. Muuten olen suhteeseen tyytyväinen mutta ongelmana on miehen kaljuntuminen. Eikä edes mikään hiusrajan pieni vetäytyminen vaan kunnon kaljuuntuminen. Tiedän että pitäisi yrittää olla olematta pinnallinen, mutta vaikuttaahaan se tosi paljon ulkonäköön ja tietenkin kumppanin ulkonäöllä on väliä. Tilanne on verrattavassa siihen että nainen lihoisi suhteen aikana muodottomaksi palloksi eikä hänellä on aikomustakaan laihduttaa (sillä hiustensiirtoon mieheni ei ole menossa) ja kyllä tuossakin tilanteessa on mielestäni ihan ok miettiä että pitäisikö suhdetta jatkaa. Ja joo, jotkut tykkää kaljusta. Minä en näihin ihmisiin kuulu.
Mitä tässä pitäisi tehdä? Lasten hankkimisestakin ollaan puhuttu mutta en haluaisi mieheni geenejä heille.
Kommentit (7)
Jätä. Ota tilalle hyvännäköinen paksutukkainen punaniska, joka hakkaa sut perjantaisin ja pane naapuria lauantaisin.
Miten sitten kun sun tissit rupeaa roikkumaan? Se uusikin voi ottaa siitä syystä paremman pakkauksen sitten?
Haluan ottaa osaa tähän tähän pinnalliseen keskusteluun. Hiustenlähdöstä kärsii 50% miehistä jossakin vaiheessa elämää. Tästä asiasta on paljon tutkimustuloksia ja yleisesti ottaen hiustenlähtö geeni tulee perinnöllisistä tekijöistä naisen puolelta. Mutta jos miehesi hiustenlähtö harmittaa suosittelen teitä yhdessä tutustumaan vaihtoehtoihin.
Itse kärsin perinnöllisestä hiustenlähdöstä. äitini puolella urokset olivat siis kaljuja. Kaljuuntumista voi ennalta ehkäistä kahdella hoitotuotteella. Toinen niistä on minoxidi toinen finasteridi.
Ongelma finasteridissa on se että se on hormooni joka vaikuttaa miehiseen libidoon ja on yleisesti käytetty lääke kilpirauhasen vajaatoimintaan.
Ongelma taas minoxidissa on että sitä tulee käyttää joka päivä ja se ei tuo jo lähteneitä hiuksia takaisin. Lisäksi tämä on kallista ja hiuksen laatu kärsii sekä päänahka alkaa joillakin hilseilemään
Itse testasin molempia ja lopulta päädyin 5 vuoden tutkinnan jälkeen hiustensiirtoon. itse halusin hyvän kirurgin operaation jotenka päädyin turkkiin hoidettavaksi tohtori Ekrem civakselle joka on erittäin tunnettu alan erikoisexpertti kotimaassaan. Lisäksi maksoin vain 1/4 siitä mitä suomessa olisin joutunut operaatiosta pulittamaan. (3000€)
Operaatiossa käytettiin uusinta (motoric FUE) tekniikkaa, joka ei jätä arpia. Tämä oli minulle tärkeää koska haluan pitää vaihtoehdon pitää hiuksia myös lyhyenä.
Operaatiosta on 2,5 vuotta ja voin vaan suositella. Tohtori civaksesta löydät lisätietoa www.hiustensiirtoulkomailla.fi tai hänen omilta sivuiltaan www.civashairtransplant.com
Paska provo.