Kehtaatko lähteä kaupungille tuulipuku päällä jos sataa räntää?
Kehtaatko lähteä kaupungille tuulipuku päällä ja huppu päässä jos sataa märkää räntää? Siis jos pitää mennä kävellen tai kävellä pidempi matka julkisille?
Kommentit (19)
Käyn joka lauantaiaamu "tuulipuvussa" kaupassa, kun menen samalla koiria metsään juoksutamaan. Tai siis tuulipuvulla tarkoitan tuollaisia mustia marketin halpoja ulkoiluhousuja ja laskettelutakkia tai vesisateen aikana kalvoasua plus kalvolenkkareita. Kuljen autolla tietysti koirien kanssa. En rupea vaihtamaan kaupan parkkipaikalla erikseen kauppa- ja metsävaatteita =).
Räntä tai tihkusateessa tuulipuku toimii hyvin. Kunnon vesisateeseen en menisi tuulipuvulla, läpihän se tulee eikä märkänä ole mukavaa shoppailla. Sateella sadevaatteet.
Tuulipukuhan ei pidä yhtään vettä. Kalvo/kuoripuku pitää mallista riippuen hyvin. Että mistä tässä nyt puhutaan?
Tuulipuku on niin sanottuja siistejä vaatteita helpompi kuivattaa vaikka se kastuu läpi. Sitä paitsi mulla ainakin tuulipuku hylkii vettä. Pieni sadekuuro ei tule läpi ja kauppaan sisään mennessä on mukava riisua huppu kun tuulipuvustahiukset ovat kuivat. Toki jos vettä tulee niskaan aivan kaatamalla niin sitten tulee kyllä äkkiä vesi läpi tuulipuvusta ja kastun likomäräksi.
En. En edes omista tuulipukua. Oli keli mikä tahansa, pukeudun kauniisti.
Minua ei kiinnosta toisten mielipiteet omasta vaatetuksestani, jos on kylmä pistän lämpimästi päälle, jos sataa niin sadetakki, syksyn ja kevään koleisiin ilmoihin sopii tuulipuku oikein hyvin.
Ovatko ihmiset oikeasti niin avuttomia ja itseään häpeäviä, että pitää joka asiaa olla kyselemässä toisilta, että mitä mieltä olette minusta / siitä jos teen niin tai näin?
Tetenkin ja olen mennytkin. Toisaalta, mä asun Helsingissä ja täällä kaikki saa kulkea missä haluaa ihan just sen näköisenä kun on. En tiedä toimisinko samoin ihan pikkupaikkakunnilla tai jossain Oulussa.
Mä kuljen töihin pyörällä, joten kyllä, kehtaan mennä kuoripuvussani ihan mihin tahansa. On ihmisillä ongelmat...
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:31"]
Mä kuljen töihin pyörällä, joten kyllä, kehtaan mennä kuoripuvussani ihan mihin tahansa. On ihmisillä ongelmat...
[/quote]
Onko kuoripuku sama asia kuin tuulipuku?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:41"]
Kehtaatko lähteä kaupungille tuulipuku päällä ja huppu päässä jos sataa märkää räntää? Siis jos pitää mennä kävellen tai kävellä pidempi matka julkisille?
[/quote]
Ei, parempi on sellainen gestapo-mallinen sadetakki ja kumisaappaat ilman sukkia.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:21"]
En omista tuulipukua. Enkä varmaan kehtaisikaan.
[/quote]
En usko. Omien puheidesi mukaan et varmaan lue Iltistäkään etkä koskaan käy AV:lla.
Kehtaisin, en omista nk tuulipukua ja kehtaan laittaa kumisaappaat myös, ihan tavalliset siniset halpartit, kehtaan mennä töihin ilman meikkiä
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:51"]
Tuulipukuhan ei pidä yhtään vettä. Kalvo/kuoripuku pitää mallista riippuen hyvin. Että mistä tässä nyt puhutaan?
[/quote]
Eihän se pidäkään. Kehtaisin kyllä mutta en mielelläni lähde tuulipuku päällä vesisateeseen kun vesi tulee kuitenkin läpi. Viime syksynä kävelin tuulipuvussa huppu päässä 3 km pahimmillaan kaatosateessa ostoskeskukseen ja olin perillä täysin läpimärkänä.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:31"]
[/quote]
Pyöräiletkö kunnon vesisateellakin työmatkat? Etkö kastu helposti ohuessa kuoripuvussa?
Tietenkin kehtaan. En kai sinne villakangastakkiakaan mene kastelemaan.