Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei auttakaa miten tää oikein menee!

Vierailija
13.09.2006 |

Elikkäs kysyisin tuleeko musta työtön, sairaslomalainen vai ei millään rahalla kotona oleva? =/

Jäin opinnoista pois kun odotin ekaa, viikolla 25 alkaen sain sairaslomaa raskauden loppuun asti. Lapsi syntyi viikolla 33.

Toista lasta odottaessani olin jo valmiiksi kotiäiti, mutta raskauden ongelmat alkoivat viikolla 20 niin että sain taas loppuun asti sairaslomaa noin niinku nimellisesti, olinhan koko ajan kotihoidontuella kotona kuitenkin. Lapsi syntyi viikolla 34.

Olen siis koko ajan saanut pienimpiä mahdollisia tukia, äitiys, sairasloma ja kotihoidontuen ajalta.

Nyt odotan kolmatta ja olen edelleen kotiäiti, yhtään en ole ollut töissä tai opinnoissa esikoisen raskausajan jälkeen.

ongelma on että kotihoidontuen kausi päättyy lokakuun viimeinen kun nuorempi lapseni täyttää kolme. Mulla on silloin raskausviikkoja 25 koossa.

Nyt kysynkin että mitä mun pitää tehdä? Ilmoittaa lääkäreille että tarviin sairaslomaa raskauden loppuun? Ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi vaikka en töihin lähde millään ilveellä koska ite ainakin tiedän etten ole työkykyinen supistusteni kanssa? Vai olla kokonaan ilman rahaa noin pari kuukautta? Lapsilleni en ole mitään hoitopaikkaa hakenut enkä hae. Tämä kolmas lapseni tulee myös syntymään viimeistään 35 viikolla, pitkä tarina mut mulla ne vaan menee näin. pelkään että jos ilmoittaudun työkkäriin ne laittaa mut jollekkin kurssille ja minnes mä sitten lapseni laittaisin?

Mieheni on jo vuosien ajan tehnyt hyväpalkkaista vuorotyötä, ja vuorojenkaan takia en ole töihin mennyt, koska oma alani on myös vuorotyötä ja lapsiani en vuorohoitoon vie.

Mitäkähän mun nyt pitäis tehdä?

kiitos avusta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moka moka. =)

ap

Vierailija
2/4 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten haet sairaslomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat kelasta sairaspäivärahaa. tai sitten ilmottausut työttömäksi, kursseille tai töihin sinua ei aleta laittaa, kun äitiyslomasi alkaa kuitenkin niin pian.

Vierailija
4/4 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos uhkaavat laittaa kurssille (epäilen kyllä että eivät tyrkytä tuossa tilanteessa), niin sitten jäät sairaslomalle.