Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihottumaläikkä pysyvästi pois ihosta?

Vierailija
06.03.2015 |

Mulla on ollut nyt useamman kuukauden ajan niskassa inhottava atooppinen ihottuma ja siihen määrätyt kortisonivoiteet auttaa vain sen ajan kun niitä käyttää.

Miten ton läikän sais pysyvästi pois,kai on jotain muitakin lääkkeitä olemassa kuin kortisoni?

Kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa kerran nimenomaan niskassa ja se parani Vichyn Nutrilogie 2 voiteella. Se on todella paksua ihanaa voidetta tosi kuivalle iholle. Mulla ei kortisoni auttanut silloin lainkaan.

Mun iho on todella kuiva ja atooppinen ja olin silloin (talvella) unohtanut rasvata niskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos seiska! Täytyy kokeilla tuota voidetta!

Vierailija
4/13 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceridal lipokeeli on paras. :)

Vierailija
5/13 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lipogeeli!

Vierailija
6/13 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on oikeesti atooppinen ihottuma niin saat katella vähintään yhtä läikkää koko elämäsi. Paikka saattaa vaihtua mut aina ne jostain putkahtaa takaisin.
Mulla ollut pienestä vauvasta asti atopia ja yhtenä kesänä teininä sain olla 2 viikkoa putkeen ilman yhtäkään läikkää. Ennätykseni.

Vierailija
7/13 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mulla varsinainen atooppinen iho on, tää läikkä on vaan sen tyyppinen ja lääkäri katsoi sen atooppiseksi

Ei mulla ennen tämmöistä ole ollut eli tuskin mikään varsinainen atopia.

Vierailija
8/13 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meine base suolavettä aamuin illoin tai useita kertoja päivässä iholle. Mulla parani koko käsivarren ihottuma muutamassa viikossa näin.

Vierailija
9/13 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasoodaa (E500) ja perusvoidetta sekoitetaan keskenään. Ei pastamaiseksi, laastimaiseksi pois putoavaksi töhkäksi, vaan sellaiseksi, että se levittyy hyvin. Itse olen sekoittanut 1/2 tl soodaa ja kohtalaisesti LV-perusvoidetta. Tuo perusvoide oli ainut sillä kertaa marketista löytämäni säilöntäaineeton ja hajusteeton perusvoide. Muukin perusvoide käy, mutta kosteusemulsiot kannattaa unohtaa.

Tuo sekoitus toi avun mieheni säärissä oleviin psoriasis-läikkiin, joihin ei mikää kortisoni- tai "psoriasisvoide" enää auttanut.  Idean sain täältä:

http://ukkram09.puheenvuoro.uusisuomi.fi/136433-ihottumat-ja-kortisonivoiteiden-teho

Kannattaa lukea, koska kommenttiosiossa ihmiset kertovat, kuinka atooppinen iho on parantunut yms. Toivottavasti joku teistäkin saa apua vaivaansa tavalla tai toisella.

Vierailija
10/13 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusvoide? 

Vierailija
11/13 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö pelkkä perusvoide parantamaan?

Vierailija
12/13 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kamppailut ihottumien kanssa jo 40 v...

Vierailija
13/13 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun ikinä ennen ei ole ollut mitään ihottumaa ja nyt yhtäkkiä tuli tommonen todella paha ja kutiava läikkä :(