Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomi-englantiperheet!

Vierailija
06.03.2015 |

Minkä ikäisenä teillä on lapset oppineet puhumaan? Ovatko heti puhuneet molempia kieliä vai vain toista? Miten paljon teillä on puhuttu kumpaakin kieltä ja mikä on ollut vanhempien yhteinen kieli.

Meillä 18kk vanha tyttö ymmärtää kyllä molempia, mutta sanoja tulee lähinnä suomeksi. Englanniksi tulee vain caa(car). Minä olen lapsen kanssa kotona ja puhun suomea. Lapsen isä on puoliksi britti/puoliksi suomalainen, joten puhumme keskenämme suomea, vaikka hän puhuu lapselle englantia. Tyttö katsoo vain englanninkielisiä lastenohjelmia, telkkarista tulevia emme katso ollenkaan. Lisäksi lapsi pelaa opetuspelejä englanniksi ipadilla.

Syksyllä alkaa hoito englanninkielisessä ryhmiksessä ja olen huolissani siitä miten tyttö pärjää siellä. Inhottaa pistää hoitoon, jos lapsi ei osaa kertoa jollain kielellä päivän tapahtumista jne. 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäinen tarvi kieltä touhutakseen muiden kanssa. Meillä lapsi oppi englannin kunnolla 3 vuotiaana. Aloitti uk:ssa pk:n 2,5-vuotiaana. Kotikieli suomi, asumme siis englannissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla