Missä ajassa teidän mielestä pitäisi vastata viesteihin (Whatsapp, Messenger)?
Avautuminen tulossa.
Minä teen töitä paljon koneella, ja mulla on usein FB auki. Käytän myös puhelimella sitä, samoin Whatsappia. Olen siis periaatteessa koko päivän tavoitettavissa sosiaalisen median kautta. Jos laittaisit minulle viestiä, olettaisitko vastausta missä ajassa?
Yksi ystävä on todellakin alkanut ottamaan päähän ja kunnolla! Hän lähettelee todella usein viestejä, melkein päivittäin. Viestit ovat luonteeltaan sellaisia (avautumista jne), että niitä ei voi kuitata parilla sanalla. Mielelläni mä näihin vastaan, mutta en heti ehdi/jaksa. Usein hän pistää whatsappiin viestin, enkä heti avaa viestiä vaan luen sen lyhyen pätkän mitä näytössä näkyy. Jos avaan viestin ja se huomaa mun lukeneeni sen, enkä ole heti vastannut, tulkitsee hän että mua ei kiinnosta. Jos taas en vastaa viestiin tunnin kuluessa tai ole edes avannut sitä, se koittaa soittaa tai pistää fb:ssä samat jutut. Mun mielestä on ihan kohtuullista, että odottaisi vähän pidempää? Jos olen vaikka online fb:ssä, se ei tarkoita että tuijottaisin kuumeisesti ruutua koko ajan! Saatan siivota, käydä kaupassa, tehdä tosiaan niitä töitä ja fb on silti auki. Sama tuon Whatsappin kanssa. Mistä ihmeestä tulee se oletus, että edes vilkuilisin kännykkääni kerran tunnissa?
Ystäväni on siis tosiaan välillä valittanut kun "ignooraan" hänen viestinsä. Vastaan aina saman päivän kuluessa kuitenkin. Enää en edes uskalla avata noita viestejä jos en heti pysty vastaamaan.. Muutamalle muulle on myös tuo nähty-teksti jotenkin niin ahdistava asia. Eikö ole ihan normaalia lukea viesti silloin kun sen huomaa ja vastata sitten kun ehtii?
Kommentit (11)
Se että tälläistä pitää edes kysyä kertoo että kyseessä on nainen.
Mihin se maalaisjärki on teiltä kadonnut? Onko sitä koskaan ollutkaan?
Minä vastaan sillon kun kerkeän, eli se voi olla heti, kohta, illalla, yöllä tai vasta huomenna. Mulla ei ole velvollisuutta vastata viesteihin heti, ja keskeyttää mahdollisesti muut toimet sen takia.
En myöskään oleta, että mun viesteihin vastataan samantien, vaan jos mul on tärkeetä asiaa, soitan ja kysyn ehditkö puhuu (jos ei niin sovitaan millon soitellaan).
Niin yksinkertaista se on.
ilmeisesti ystäväsi ei ole työelämässä?
Vastaan viesteihin silloin kun ehdin ajan kanssa vastaamaan. Joskus voi mennä useampikin päivä etten vastaa, koska en käytä konetta päivittäin. Tarkoitan Facebookia. Mobiilisovelluksia en käytä.
Voisitko vastata heti jotain lyhyesti, tyyliin: "Ikävä kuulla :(. Nyt pitää keskittyä töihin, mutta viestittelen/soitan sulle illalla." Näin ystäväsi huomaa, ettei viesti ole jäänyt huomioimatta, mutta ymmärtää toivottavasti jättää sinut rauhaan iltaan saakka.
No eikö voi kertoa, että kun tekee töitä ei ehdi vastailla vaikka lukaisisi viestit??
Mun kaveri vastaa mun avautumisiin välil että "kommentoin myöhemmin ku teen nyt x" ja mä sanon ok :)
Ite pyrin vastaan nopeesti jos asia on kiireellinen/jos joku kysyy jotakin mihin pitäis saada vastaus pian. Joskus kyllä ärsyttävää, et on "pakko" vastaa melko nopeesti kun ois halunnu viel esim miettiä vaihtiksia, mutta on jääny kiinni et on nähny whatsapissa :) johki mitä kuuluu -ym juttuihin saatan vastailla vasta seuraavana päivänä. Eikä siitä kaverit oo valittanu.
juu, mun mielestä on ihan normaalia vastata kun ehtii. Ei se tarkoita, että ei kiinnosta. Siinä vaiheessa mua itseä ärsyttää, jos viestittelen aktiivisesti ja vastapuoli vastailee ja sitten vaikka kysyn jotain ja vastapuoli katoaa:D mut sekin ärsyttää vaan sillon jos vaikka mies watsappaa että on menossa kaupan kautta kotiin ja vastailen sitten siihen mitä nyt ikinä ja laitan vielä että tuotko maitoa tms. Ja sit se katoaa ja joudun soittamaan perään että se huomaa tuoda sitä maitoa... Mut ei mua muuten ärsytä, vastatkoot ihmiset kun ehtii.
jos vielä mun äiti tajuaisi että en oo kännykässä kiinni 24/7... Kahteen tuntiin jos ei vastaa tekstiviestiin niin perästä kuuluu, "höh mikset vastaa"...
Laitat vaan whatsappin pois päältä työaikana
Ja Facebookin pois päältä silloin kun et ole siellä. :-)