Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä helvettiä mä nyt teen

Vierailija
05.03.2015 |

Olen odottanut ytk:lta ensimmäistä päätöstä päivärahaani jonka hakemuksen jätin kaikkine liitteineen 2 viikkoa sitten. Kävin äsken tarkistamassa missä vaiheessa käsittely on, niin siellä luki, että hakemukseni otetaan käsittelyyn vasta 17.3 ja siitä menee sitten vielä pari viikkoa ennen kuin saan ne ensimmäiset, eli kahden viikon päivärähat. Miten voi olla noin hidasta tuo toiminta tuolla? Minut lomautettiin helmikuun alussa. Ai niin ja ekasta parin viikon päivärahasta menee tietty viikko karenssiin.

Mulla on vuokra ja laskut pystyssä ja koska lomautus kyseessä, en ole saanut lopputiliä. Mä oon ihan paniikissa täällä. Tilillä 80€ ja vuokra olisi maksettava. Sossun toimeentulotukihakemuksen käsittelyn jono on meidän paikkakunnalla 10pv ja sen jälkeen se otetaan vasta käsittelyyn. 

Tää on painajaismaista. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikunen ihminen ei sen vertaa osaa hallita rahankäyttöään että säästäisi pahan päivän varalle tililleen pari tonnia?

Vierailija
2/13 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko keneltäkään tilapäistä lainaa, esim. sukulaiselta, ystävältä? Saathan kuitenkin päivärahan aikanaan ja pystyt silloin maksamaan takaisin. Olen itse lainannut ystävälleni vastaavassa tilanteessa, teimme velkakirjankin ja takaisinmaksu sujui ongelmitta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTK= yhtä tyhjän kanssa

Vierailija
4/13 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet saa joltain tutulta lainaa, niin ota yhteyttä laskuttajiin ja pyydä eräpäivän siirtoa. Näin vältyt viivästyskoroiltakin.

Vierailija
5/13 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitäkö teet? Odotat rahoja.

Sinä aikana yhteys velkojiin.

Vierailija
6/13 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:26"]

Olen odottanut ytk:lta ensimmäistä päätöstä päivärahaani jonka hakemuksen jätin kaikkine liitteineen 2 viikkoa sitten. Kävin äsken tarkistamassa missä vaiheessa käsittely on, niin siellä luki, että hakemukseni otetaan käsittelyyn vasta 17.3 ja siitä menee sitten vielä pari viikkoa ennen kuin saan ne ensimmäiset, eli kahden viikon päivärähat. Miten voi olla noin hidasta tuo toiminta tuolla? Minut lomautettiin helmikuun alussa. Ai niin ja ekasta parin viikon päivärahasta menee tietty viikko karenssiin.

Mulla on vuokra ja laskut pystyssä ja koska lomautus kyseessä, en ole saanut lopputiliä. Mä oon ihan paniikissa täällä. Tilillä 80€ ja vuokra olisi maksettava. Sossun toimeentulotukihakemuksen käsittelyn jono on meidän paikkakunnalla 10pv ja sen jälkeen se otetaan vasta käsittelyyn. 

Tää on painajaismaista. 

[/quote]

En todellakaan tiedä. Tähän on Suomi mennyt; omia kansalaisia kyykytetään minkä keretään ja lisää mamuja pitäisi saada! :O

Vierailija
7/13 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortti? Laina? Mitä täällä sossua syyllistetään? Jos on luottotiedot kunnossa, niin tuollaisen muutaman viikon homman hoitaa kortilla/pankkilainalla.

Vierailija
8/13 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:00"]Luottokortti? Laina? Mitä täällä sossua syyllistetään? Jos on luottotiedot kunnossa, niin tuollaisen muutaman viikon homman hoitaa kortilla/pankkilainalla.
[/quote]ei työtön saa lainaa

Vierailija
9/13 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:37"]Saisitko keneltäkään tilapäistä lainaa, esim. sukulaiselta, ystävältä? Saathan kuitenkin päivärahan aikanaan ja pystyt silloin maksamaan takaisin. Olen itse lainannut ystävälleni vastaavassa tilanteessa, teimme velkakirjankin ja takaisinmaksu sujui ongelmitta.
[/quote]Olen jo isältäni saanu vähän. En pysty maksamaan takaisin, koska eka ansioaidonnainen on vain 5 pvä:n suurinen.
Ap

Vierailija
10/13 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sossuun, kerro tilanteesi. Lain  mukaan heidän pitää antaa ttt-päätös 7 päivässä. Olisitpa hakenut sitä jo aiemmin...

Vierailija
11/13 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa varmaan on pyytää maksuaikaa vuokraan ym. Saisitko asumistukea? 

Vierailija
12/13 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminta on hidasta, koska työttömiä on niin paljon, eikä siellä (niinkuin missään muuallakaan) ole enää tänä päivänä riittävästi henkilökuntaa.

Vierailija
13/13 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha ja taas pääsi elämä "yllättämään". Menot pitää suhteuttaa tuloihin niin, että pärjää vaikka tulot laskisivatkin yllättäin työttömyyden, sairauden, yms takia. Nyt sinun on varmaan aika käyttää niitä säästöjä näiden "yllätysten" varalle. Hyvät ajat kun ei ole ikuiseksi ajoiksi ansaittua!