Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aamuisin poskionteloista keltaista limaa kuukaudesta ja vuodesta toiseen

Vierailija
03.12.2021 |

Olisiko täällä paikalla joku, joku todella ymmärtää infektioista? Minulla on poskiontelot leikattu, mutta silti poskionteloihin, tai sinne jonnekin niiden taakse, kertyy yön aikana limaa. Aamuisin, kun juon kahvia, tyhjentelen "kalloani" samalla keltaisesta limasta suun kautta.

Tilanne on sama vaikka koti on muuttunut tässä välissä useamman kerran, joten tuskin homeesta johtuvaa. Nytkin asutaan aivan uudessa talossa. Kaikki mahdolliset verikokeet on tehty, ja niissä ei ole mitään erityistä. Ei allergioita.

Myöskin yhdessä kohtaa on sieni-infektio, josta lääkäri sanoi 3 kk sitten, että "se paranee tällä voiteella". No eipä ole parantunut. Onko mulla joku immuunipuutos? Sekin olisi kyllä varmaan löydetty, kun mua on tutkittu sen verran paljon. Mitään vikaa ei löydy. Jopa HIV-koe on tehty, ja sekin negatiivinen.

Tuleeko mitään ideoita, mikä mulla voisi olla ja miten saisin limantulon loppumaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika yksityiselle puolelle, jollekkin hyvälle infoktio lääkärille. Onhan syöpä pois suljettu?

Vierailija
2/15 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se syöpä voisi tällaista vaikuttaa? Mikä syöpä?

Ei oikein olisi varaa yksityiselle lähteä. Ja mulla on periaatteessa hyvä lääkäri julkisella puolella, tk:n ylilääkäri on mun omalääkäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttko tupakkaa?

Vierailija
4/15 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska netin kautta ei mitään diagnooseja voi asettaa, veikkaan kroonista poskionteloiden tulehdusta.

Niin että kyllä suosittelen kurkku-nenä-korvalääkärille hakeutumista vaivassasi.

Hoitona voi olla kortisonisuihkeet, Toistuvissa ja pitkittyvissä tapauksissa on poskionteloiden huuhtelu neulan kautta hyödyllinen toimenpide. Kroonisissa tilanteissa, usein oireen jatkuttua vähintään kolme kuukautta, voidaan harkita onteloiden pysyvää avaamista kohtalaisen pienellä tähystysleikkauksella tai onteloston laajempaa puhdistusta . (sivuonteloiden tähystysleikkaus FESS)

Niin että varaapa aika lääkärille taas kerran! Antibiooteista ei tähän vaivaan ole mitään hyötyä.

Vierailija
5/15 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltatko ap?

Vierailija
6/15 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin niistän ja röhin aamuisin keltaista räkää ja limaa vuodesta toiseen. Helpottaa sitten siinä aamupäivällä eikä tarvitse enää niistää tai röhiä. Nukun yöt ihan normaalisti ja hyvin. Olen luullut, että on normaalia. Enkä polta tupakkaa.

Vierailija
7/15 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta.

Poskiontelot on leikattu kymmenisen vuotta sitten. En tiedä, oliko se tuo sivuonteloiden tähystysleikkaus.

Voiko silti olla tuo krooninen poskiontelontulehdus?

Voin kysyä lääkäriltäni tuota kortisonihoitoa ja huuhtelua neulan kautta.

Kiitos neuvoista!! 

Vierailija
8/15 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaa maidotonta ruokavaliota. Parissa viikossa näkyy jo tuloksia, jos on maidosta johtuvaa.

Vierailija
9/15 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testaa maidotonta ruokavaliota. Parissa viikossa näkyy jo tuloksia, jos on maidosta johtuvaa.

Pitää kai kokeilla tuokin. 

Vierailija
10/15 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeilut nenän huuhtelua suolavedellä. Googlaa nenäkannu. Saattaisi olla lempeämpi tapa hoitaa kroonista tulehdusta kuin kortisonisuihkeet.

Vierailija
11/15 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä valuu yön aikana kertynyt räkä pois.

Vierailija
12/15 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin tosiaan maito aiheuttaa limaneritystä juurikin aamuisin.

Vierailija
13/15 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä hoidin pitkäaikaista poskionteloiden tulehdusta kuumilla juomilla ja levolla , koska täälläpäin hoitoonpääsy oli jo silloin vaikeaa ja todennäköisesti olisi käsketty puhelimessa syödä vain särkylääkettä. Join aamuisin timjamiteetä hunajan kanssa. Maku saattaa kuvottaa aluksi. En tiedä saako käyttää jos lääkitystä päällä ettei tule mitään sivuoireita. Mulla oli homealtistus töissä silloin. Parani parissa viikossa ja vaihdoin toisaalle. Tavallinen maustetimjami kuivattuna käy, et tarvi teekannua vaan mukissa teen, haudutus 10 min, timjamia mukilliseen 1 teelusikallinen. Hunajaa maun mukaan. Siilaa ne hituset pois. Toivottavasti tepsii.

Vierailija
14/15 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin niistän ja röhin aamuisin keltaista räkää ja limaa vuodesta toiseen. Helpottaa sitten siinä aamupäivällä eikä tarvitse enää niistää tai röhiä. Nukun yöt ihan normaalisti ja hyvin. Olen luullut, että on normaalia. Enkä polta tupakkaa.

Mulla liittyy poskiontelotulehdukseen paineen tunne poskissa ja tuntuu kipu jos painan kevyesti otsaa kulmakarvojen yläpuolella.

Plus värillinen oranssi tai keltainen poikkeuksellisen runsas limantulo.

Vierailija
15/15 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelotulehdus ei aiheuta kaikilla kipua, jos on isot ontelot, ja voi tosiaan kroonistua.