Nuoria odottajia?
Täällä näytti olevan muutamakin vanhempi ketju aiheesta niin päätin aloittaa uuden!
Itse olen siis 20v. ja mieheni 23 v. ja saimme juuri tietää odottavamme esikoistamme. Lopetin pillerit alkuvuodesta, yhdet luomumenkat oli välissä ja sit heti yk1:stä tärppäsi. Ihan alussa siis mennään, tänään vasta 4+1. Pysyisipä pikkuinen kyydissä!! Tietysti sitä miettii kaikenmaailman keskenmenoja ja muuta, mutta yritän kuitenkin nauttia tästä ilman sen suurempia pelkoja. Tuntuu jotenkin, ettei sitä ole edes sisäistänyt vielä, että tämä todella on totta.
Haaleet, mutta selvät plussat tein testeihin kp28 ja kp29 clearblue plus ja rfsu:n liuskatestillä. Ajattelin vielä huomenna varmistaa, kun on toinen niistä liuskatesteistä vielä käyttämättä :)
Oireina ei oo ollut kuin rintojen arkuus ja alavatsan nipistely ja välillä, varsinkin iltaisin, kouristusmaiset kivut alavatsalla. Aamuisin ei meinaa oikeen ruoka maistua, mutta varsinaista pahoinvointia ei oo ollut.
Olisi kiva kuulla muiden nuorten odottajien kokemuksia, missä vaiheessa raskautta sitten oletkin! :)
Kommentit (23)
Täällä 20-vuotias tuleva yksinhuoltaja. Oon raskausviikolla 28, laskettu aika on elokuun puolivälissä. Olis kiva jutella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, koska omasta tuttavapiiristä ei löydy odottajia.
Mulla on ollu melko helppo raskaus tähän asti. Alussa ruoka ei maistunut ja välillä oli hieman huonoa oloa. Muutama viikko sitten mun piti alottaa syömään rautatabletteja, koska hb oli vain 105. Mutta nyt olo on mitä mainioin :)
Ja tuo idea fb-ryhmästä on kiva! itsekkin käytän facebookkia paljon aktiivisemmin kun tätä vauva.fi-foorumia.
Jos joku vielä eksyy tänne, niin laittakaa s-postia jensku.mama@gmail.com, jos haluatte nuorten äitien WA-ryhmään :)
Olisi tosi kiva saada lisää samanhenkistä seuraa :)
Henz, mä kirjottelen uudeltamaalta :) p.s. plussasin lauantaina. Tänään 5+1