Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks jotkut haluu väkisin mennä heikoille jäille?

Vierailija
02.12.2021 |

Nytkin jo ensimmäiset tippuneet jäihin. Onks täs joku itsemurhan ajatus taustalla?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas miehet

Vierailija
2/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäälle ei akan nalkutus kuulu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollista karsintaa.

Vierailija
4/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Y-kromosomin sivuvaikutuksia. 

Vierailija
5/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka talvinen ongelma. Kauheinta että pieniä lapsiakin vedetään pulkassa/rattaissa todella heikoilla jäillä :/

Vierailija
6/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies meni heikoille jäille tietoisesti, kun se pelasti naapurin jäihin pudonneen koiran. Molemmat selvisi hengissä.

Vierailija
7/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei vielä ole aika mennä jäille. Itse olen mennyt vasta kevättalvella tammikuun lopun, helmikuun tienoilla, jos on kunnon pakkastalvi, eli pidempään ollut -15-25 astetta ja jää paksua. Silloin kun jäätiet avataan ja voi autolla ajaa jäällä, on yleensä melko turvallista liikkua. Mutta silloinkin pitää huomioida paikat joissa jää voi olla heikkoa, kuten virtaukset, niemet, sillat yms.

Vierailija
8/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähään riippuu arvomaaailmasta.

Vierailija
9/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun tietäis. Jokunen päivä pakkasta ja jo mennään pilkille ja mönkijällä ajeleen. 

Vierailija
10/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole yhtään pilkkijää tms heikoille jäille menijää vastaamaan?

Vierailija
11/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäis. Jokunen päivä pakkasta ja jo mennään pilkille ja mönkijällä ajeleen. 

Mun äiti ja hänen mies tykkää käydä pilkillä ja juuri eilen äitini sanoi, että miehensä oli ehdottanut ekaa pilkkireissu viikonlopulle. Oli kiva karjua puhelimessa omalle äidille, ettei jäälle ole mitään asiaa, minä kun haluan että minulla on äiti. Mutta ainakin se uskoi ja ei ole menossa pilkille. Yleensä joka vuosi saa pelätä, kun ne hilluu jäällä vielä huhtikuussakin 😱

Vierailija
12/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynellä pakkassäällä järvillä muodostuu 2mm/pakkasaste vuorokaudessa, olettaen myös että on ns seisovaa vettä eikä vuollevirtaa tms.

Mökillä - Näsijärven lahden rannalla - oli jo viime viikolla 11 cm teräsjäätä, aivan riittävästi kantamaan miehen pilkkivarusteineen (jo 5 cm riittää). Ensi viikonlopun jälkeen on 20 cm.

Vierailija
13/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole yhtään pilkkijää tms heikoille jäille menijää vastaamaan?

Eiköhän ne ole jo poistuneet keskuudestamme. Keväällä jäiden lähdettyä niitä sitten naarataan.

Vierailija
14/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti ja hänen mies tykkää käydä pilkillä ja juuri eilen äitini sanoi, että miehensä oli ehdottanut ekaa pilkkireissu viikonlopulle. Oli kiva karjua puhelimessa omalle äidille, ettei jäälle ole mitään asiaa, minä kun haluan että minulla on äiti. Mutta ainakin se uskoi ja ei ole menossa pilkille. Yleensä joka vuosi saa pelätä, kun ne hilluu jäällä vielä huhtikuussakin 😱

Naskalit ja laminoitu pelastautumisohje pukinkonttiin?

Vierailija
15/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyynellä pakkassäällä järvillä muodostuu 2mm/pakkasaste vuorokaudessa, olettaen myös että on ns seisovaa vettä eikä vuollevirtaa tms.

Mökillä - Näsijärven lahden rannalla - oli jo viime viikolla 11 cm teräsjäätä, aivan riittävästi kantamaan miehen pilkkivarusteineen (jo 5 cm riittää). Ensi viikonlopun jälkeen on 20 cm.

Okei, mutta osaatko vastata kysymykseen?

Vierailija
16/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä miksi ihmiset hinkuu lomailemaan ympäri maapalloa ja tuomaa tuliaisina viimeisimmät virusvariantit. Vaikkakin olisi ennestään kehotettu ettei mentäisi sinne.

Se on elämäntapa ja tärkeä henkireikä monelle. Toiselle se on pilkkiminen ja toiselle matkustelu. Vanhoilla tai yksinäisillä ihmisillä ei välttämättä ole muuta mielekästä tekemistä kuin kokea pyydyksiään. Monella se rakas kesämökki jossa voi puuhastella sattuu sijaitsemaan saaressa eikä sinne pääse kuin jäitä myöten.

Vierailija
17/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mutta osaatko vastata kysymykseen?

En, koska osaan liikkua jäillä (jo 8v asti yksin, eli vähän yli 40 vuotta - kertaakaan "uimatta") turvallisesti faktoihin ja ns jäänlukemiseen perustuen. Ja jos joku muu tunaroi eli on menettänyt varovaisuuden/kyvyn tunnistaa vaaralliset paikat, se on vain luonnonvalintaa, ei muuta.

Siinä lisää faktaa pelokkaille mammoille.

https://www.viisaastivesilla.fi/etusivu/pelastu_ja_pelasta/jaalla/jaa_e…

Vierailija
18/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syksyllä ole mitään mieltä mennä pilkille vaikka jäätä olisikin. Nytkin on parikymmentä astetta pakkasta. Kevätjäillä auringonpaisteessa ja pitenevässä illassa on mukavampi istuskella reijällä ja nauttia samalla alkoholia kavereiden kanssa.

Vierailija
19/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei syksyllä ole mitään mieltä mennä pilkille vaikka jäätä olisikin. Nytkin on parikymmentä astetta pakkasta. Kevätjäillä auringonpaisteessa ja pitenevässä illassa on mukavampi istuskella reijällä ja nauttia samalla alkoholia kavereiden kanssa.

Ja missaisi melkein kevään veroisen affenan ja raudun syönnin? Niin kauan kuin päivänvalo syysjäillä läpäisee jääkannen, jopa ohuen lumikerroksen läpi, niin iso appura käy hanakasti pilkkiin.

Vierailija
20/44 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On se ennenkin kestänyt." Sanoi appi viime viikonloppuna ja lähti pilkille. Tuli sitten nolona takaisin kun oli mosahtanut jäiden läpi polvia myöten.

Pilkkiminen on kuin huume joillekkin.