Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy kyläkoulun opettajalta!

Vierailija
12.09.2006 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten kylien kiemurat ovat joskus moninaiset, kun tunnetaan hyvin, tai ainakin luullaan niin... T. pikkukyläläinen

Vierailija
2/6 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:kollega

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, olen ollut suuressa koulussa töissä, jossa oli kuppikuntia ja oli sekin aika stressaavaa. Työyhteisö siis ratkaisee minusta enemmänkin kuin resurssit, vaikka joskus kyllä toivoisi suuren koulun etuja: lyhyet välimatkat tapahtumiin, enemmän välineitä ja ajatustenvaihtokavereita. Toisaalta me tunnemme kaikki lapset " läpikotaisin" ja koulumme on keskellä kauneinta Suomea.

Vierailija
4/6 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, kun vastaaminen kesti. Oli hässäkkää lasten kanssa.

Vierailija
5/6 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOudutko usein tekemään otona muiden hommia? Entä onko tapahtumien (esim. joulujuhla) järjestäminen paljon työläämpää kuin isomassa koulussa? MIten teillä toimii oppilashuolto yms. jutut?

Kiitos, jos jaksat vastailla. Itse olen tehnyt vuoden pätkiä isommilla kouluilla ja nyt ois pienet mahdollisuudet virkaan kyläkoululla.

Vierailija
6/6 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulujuhlanakki on jokavuotinen, mutta toisaalta ne " saavat" olla perinteisiä eikä tuhansien ihmisten spektaakkeleita. Koin juhlavastuun suuressa koulussa huomattavasti työläämmäksi. Byrokratia ei ainakaan paina ja omat ideat menevät läpi melkein aina ;-)

Oppilashuolto toimii hyvin. Työryhmä kokoontuu säännöllisesti ja tiliväli on lyhyt, vaikka erityisope ja terkkari ovatkin kiertäviä.

Yhdysluokkameininkiin tottumisessa menee aikansa, mutta nyt siitä ei osaisi luopua. Luokat 3-6 olivat yhtä juoksemista, mutta 5-6 luokan kanssa on jo ihan rentoa.

Olin toisessa kyläkoulussa vuoden ja siellä rahoja oli käytetty huonosti vuosia ja työyhteisö oli retuperällä. Nykyisessä koulussa on uudet kirjasarjat, yllättävän paljon materiaalia, koulu hyvässä kunnossa ja opettajat täydentävät toisiaan. Olemme myös harjoitelleet kovasti kissan nostamista pöydälle ja onnistuneet siinä ;-)

Meni vähän OT, mutta voin suositella. Joissain kunnissa kyläkoulut joutuvat tappelemaan sellaisten asioiden kanssa, joiden pitäisi olla itsestäänselvyyksiä kuten kunnon internetyhteys, mutta muut plussat ajavat kirkkaasti tuollaisten harmien ohi.

Vierailija:

JOudutko usein tekemään otona muiden hommia? Entä onko tapahtumien (esim. joulujuhla) järjestäminen paljon työläämpää kuin isomassa koulussa? MIten teillä toimii oppilashuolto yms. jutut?

Kiitos, jos jaksat vastailla. Itse olen tehnyt vuoden pätkiä isommilla kouluilla ja nyt ois pienet mahdollisuudet virkaan kyläkoululla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä