Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuotaako mun rinnoista jotain? :O

Vierailija
02.12.2021 |

Olen nyt monta vuotta ihmetellyt, miksi rintaliiveissä on nännien kohdalla välillä pieniä kuivuneita "tippoja".(Tosi pieniä, n. 1mm halkaisjaltaan)

Tummissa liiveissä näytävät vaaleilta ja vaaleissa vähän kellertäviltä. Kun rintaa/nänniä painaa/puristaa, ei kuitenkaan tapahdu mitään. Joskus nännien tiehyissä on semmoisia pieniä valkoisia nystyjä, joita nypin pois (talia, likaa, jotain eritettä?). Voiko ne esim. hikoillessa siirtyä liiveihin? Suihkussa käyn päivittäin kyllä.

Olen käynyt monta kertaa vuosien varrella ultrassa koska pelkään rintasyöpää. Ei ole löytynyt muuta kun erikokoisia kystia.
Voiko ne kystat jotenkin vuotaa ja tahria liivejä? :/

Olen 30v, ei lapsia, sairauksia(paitsi lievä hypokondria) tai lääkityksiä(tai ehkäisypillereitä).

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua mistä mahtaa olla kyse, mutta oletko huomannut että tätä tapahtuisi esim jossakin kuukautiskierron tietyssä kohdassa?

Vierailija
22/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hajua mistä mahtaa olla kyse, mutta oletko huomannut että tätä tapahtuisi esim jossakin kuukautiskierron tietyssä kohdassa?

Siihen en ole kiinnittänyt huomiota mutta paljon mahdollista, sillä tämä ei ole jokapäiväinen, eikä jokaviikkoinenkaan ilmiö.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkkailla asiaa, voi hyvinkin liittyä kierron hormoneihin

Vierailija
24/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla ihan vaan talia. Rinnathan ovat suuret, erittävät rauhaset :D Minulle kertyi juuri kuvaamasi kaltaista töhnää nänneihin ja joskus oli läikkiä liiveissä, se oli ihan vaaratonta. Imetysten jälkeen ei ole enää näkynyt. 

Vierailija
25/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla ihan vaan talia. Rinnathan ovat suuret, erittävät rauhaset :D Minulle kertyi juuri kuvaamasi kaltaista töhnää nänneihin ja joskus oli läikkiä liiveissä, se oli ihan vaaratonta. Imetysten jälkeen ei ole enää näkynyt. 

Niin oon miettinyt, että jos se onkin vaan jotain töhnää :D Kun tosiaan noissa tiehyissä välillä on semmoisia melko isojakin vaaleita töhnäpalasia (:D hyi) joita joskus nypin. Olen yrittänyt katsoa vuotaako sieltä reiästä jotain kun "tulpan" nyppäsee pois mutta koskaan ei ole tullut mitään...

ap

Vierailija
26/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyövässä tulee jotain eritettä rinnoista. Yksi rintasyövän oire. Mene heti tutkituttamaan. Miksi täällä enää kyselet. Huolesi on jo herännyt.

Vierailija
27/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintasyövässä tulee jotain eritettä rinnoista. Yksi rintasyövän oire. Mene heti tutkituttamaan. Miksi täällä enää kyselet. Huolesi on jo herännyt.

No siksi kyselen, etten TAAS paniikissa ryntää ensimmäisenä lääkärin. Erityisesti kun kyseessä ei ole mikään tuore juttu ja rinnat on tutkittu jo kun oire on ollut olemassa. 

Muhun on hyvin toiminut toi rintasyöpäpelottelu, sillä pelkään/ajattelen sitä koko ajan. 

Siksi yritän kysellä täällä ensin.

ap

Vierailija
28/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oon miettinyt, että jos se onkin vaan jotain töhnää :D Kun tosiaan noissa tiehyissä välillä on semmoisia melko isojakin vaaleita töhnäpalasia (:D hyi) joita joskus nypin. Olen yrittänyt katsoa vuotaako sieltä reiästä jotain kun "tulpan" nyppäsee pois mutta koskaan ei ole tullut mitään...

ap

Nännipihassa on montgomeryn rauhasia. Ne erittävät öljyjä ja voidemaista ainetta, joiden tarkoitus on suojata nänniä. Montgomeryn rauhasten erite myös houkuttelee tuoksullaan vauvaa imemään rintaa.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/7214b662-34bc-4a45-85a7-d676f…

Onko nännipihallasi valkoisia näppylöitä? Älä missään nimessä sekoita finniin

Googlaa lisätietoa englanniksi esim. sanoilla montgomery glands, areolar glands ja montgomery's tubercles.

Vierailija
29/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Nännipihassa on montgomeryn rauhasia. Ne erittävät öljyjä ja voidemaista ainetta, joiden tarkoitus on suojata nänniä. Montgomeryn rauhasten erite myös houkuttelee tuoksullaan vauvaa imemään rintaa.

Googlaa lisätietoa englanniksi esim. sanoilla montgomery glands, areolar glands ja montgomery's tubercles.

On! Niitä on tullut iän myötä mulle vaikka en ole ollut raskaana.

Mutta en tarkoittanut noita sillä kun sanoin, että rinnassa on jotain töhkäpatteja.

Mutta siis molempia löytyy juu.

ap

Vierailija
30/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

On! Niitä on tullut iän myötä mulle vaikka en ole ollut raskaana.

Mutta en tarkoittanut noita sillä kun sanoin, että rinnassa on jotain töhkäpatteja.

Mutta siis molempia löytyy juu.

ap

Jos "töhkää" tulee maitotiehyeiden kohdalle eli nisän keskelle, se voisi ehkä johtua maidosta tai maitotyyppisestä vuodosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi