Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä muuta ärsyttää standardityö lehtijutuissa?

Vierailija
02.03.2015 |

Minua ärsyttää, kun kaikki lhtijuttujen ohjeet esim. työn organisoinnista tai vaikkapa työpukeutumisesta käsittää työn 8-16 itsenäiseksi päätetyöksi, jota voi (tai pitää) itse organisoida ja aikatauluttaa ja jossa pukeudutaan tietyn koodin mukaan. Olisi joskus kiva lukea juttuja, joissa annetaan vinkkejä vaikka sairaanhoitajan tai poliisin tai eläinlääkärin työhön sopivasta hiustyylistä tai työn organisoinnista tai työhön liittyvän kuormituksen käsittelystä. Mutta ei, aina nämä samat lue sähköpostit ja organisoi ne heti niihin, joihon vastaat, joita vielä pohdit ja poista loput. Ja käy lounastunnilla salilla tai lenkillä. Ja pidä mieluummin puhelinpalavereita kuin lähdet kokoukseen toiselle puolelle kaupunkia. Ja nyt voisit pukeutua vaikkapa kevyeen vaaleanvihreään ja nude meikki on nyt se juttu. Mokkanahkaiset matalat avokkaat kuuluu settiin myös. Ja tällaiseen laukkuun saat läppärin ja muut vermeet kätevästi mukaan. Omassa työssäni en millään näistä vinkeistä tee yhtikäs mitään ja luulen, että aika iso osa naisista tekee työkseen muuta kuin istuu toimistossa päätteen ääressä miettimässä, vastaanko tuohon sähköpostiin nyt vai huomenna ja kävisinkö salilla lounastunnilla ja laitanko ruskeat vai mustat avokkaat töihin. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuullut, että erästä Pirkkoa Kouvolasta ärsyttää myös.

Vierailija
2/3 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo jutut ovat toimittajan oman elämän pohdintaa :D 

Ja ei kannata pyytää juttua oman työnsä organisoinnista. Tällöin toimittaja

näkee itsensä työnantajan näkökulmasta jolloin elämästäsi tulee tosi hankalaa jos

pomosi lukee lehtijutun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva joskus lukea juttu, miten pitää esim. kädet ja kynnet kauniina, kun niitä pestään ja desinfioidaan koko ajan ja kynsien lakkauskin on kielletty. Ei paljon ranskalaisen manikyyrin päivitys tai kivat kynsitarrat auta asiaa. Tai miten saat itsesi asiallisen näköiseksi herättyäsi aamuneljältä kiireellisen päivystyspotilaan takia ja jatkat sen jälkeen normaalityössä koko päivän. Tai miten organisoit työtä, jonka joku muu organisoi. Potilaat tulee vartin välein ja muutama ylimääräinen siinä välissä lisänä. Sähköpostit luetaan jos/kun ehditään, tosin ne eivät keskeinen osa työtä toki olekaan. Tuo vaaleanvihreä toki leikkurivaatteissa on aina in....:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän