4v pojan kaverisuhteet
Minkä ikäisenä olette alkaneet käydä hoidon(tai koulun) ulkopuolella lapsen kavereiden luona? Tai järjestäneet kaverisynttäreitä?
4v poika on alkanut enemmän puhua hoitokavereista, joista yhtä treffattiinkin kerran. He olivatkin pitkään parhaat kaverit, kunnes nyt tuntuu menneen sukset ristiin. Mietin, että pitäisikö muiden kavereiden vanhempien kanssa sopia leikkitreffejä vai odottaa, että lapsi itse toivoo jonkun tietyn kaverin tapaamista?
Kommentit (2)
Meillä myös alkoi kiinnostaa tuon ikäisenä, mutta hengaili naapuruston lasten kanssa, koin haastavaksi alkaa sopia erillisiä leikkitreffejä pk-kavereiden kanssa.
Koulussa sitten itse solminut ystävyyssuhteita ja pitävät itse yhteyttä. Siinä ohessa tullut vanhempiakin tutuksi.
Meidän 4 vuotiasta tyttöä kavereiden kanssa hengailu vapaa-ajallakin kiinnostaisi jo, mutta hirveän vaikealta tuntuu yhtäkkiä lyöttäytyä yhteen vieraiden perheiden kanssa. Ei saatu kaverisynttäreitä järjestettyä, mutta olisi varmaan pitänyt.
Nyt sitten tilanne on taas muuttunut koronan takia, ja vaikuttaa siltä kuin kuuluisikin eristäytyä sosiaalisesti.