Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö näinä päivinä julkiseen kulkuneuvoon? Tai jos menet, millä mielellä?

Vierailija
01.12.2021 |

?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen menisi? Joka päivä kulkenut bussilla ja ilman maskia. Ei kukaan ole sanonut mitään eikä korona tarttunut.

Vierailija
2/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin oli maskeja käytössä Hgin keskustaan liikennöivällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä menen turvallisin mielin. Olen kahdesti rokotettu, joten saatan olla koronapositiivinen ilman oireita. Rokottamattomilla voi sen sijaan olla enemmän syytä jännittää julkisissa. Jos ei tähän mennessä ole korona tarttunut, se tuskin minuun tarttuu. Kaikki edellytykset tartunnoille on ollut olemassa jo lähes 2 vuotta.

Vierailija
4/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rokotukset, ja en muutenkaan ole koronan riskiryhmää (olen perusterve, työikäinen, normaalipainoinen). Joten ihan tavallisella mielellä menen julkisiin kulkuvälineisiin.

Vierailija
5/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti liikutaan julkisilla.

Vierailija
6/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo herkemmin tarttuva variantti alkaa levitä, en mielelläni menisi julkiseen kulkuneuvoon, vaikka olen rokotettu, mutta olen riskiryhmää ja lieväkin tauti voisi olla ikävä.

Mutta on todella hienoa, että te nuoremmat olette ottaneet rokotteet ja käytätte maskeja ja jaksatte uhkista huolimatta käydä töissä. Kiitos.

Vierailija
7/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisella mielellä kuljen ratikassa. Noudatan suosituksia ja olen 2x rokotettu.

Vierailija
8/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on mennä, kun ei ole autoa. Ff2- maski käytössä, 2 rokotetta olen saanut. Ei pienipalkkaisella hoitajalla ole oikein vaihtoehtoja.

Vierailija
9/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen pilke silmäkulmassa ;)

Vierailija
10/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava, rokottamaton enkä käytä maskia. Ihan kuljen paikallisbusseilla kuten aiemminkin ilman ahdistusta.

Vierailija
11/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennytkin. Rokotukset otettu, maski naamalla ja luottamus siihen, että Herran tahto tapahtuu. Jos kuolen niin kuolen, se vaan on fakta, ihan meidän jokaisen kohdalla.

Vierailija
12/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kulkenut julkisella kulkuneuvolla. Tuntuu, että se on alemmantason ihmisten hommaa.

Vierailija
13/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mennyt minään päivinä, paitsi lentokoneeseen. En käytä paarialuokan matkustusvälineitä.

Vierailija
14/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ahdistuneena siitä, että juuri ne maskittomat ihmiset istuu aina bussin takaosassa ja pärskivät/yskivät/köhivät niskaan, kun matkustan lastenvaunujen kanssa ja on pakko istua siinä suoraan alapuolella. Aina ne köhijät on maskittomia, eivätkä tosiaankaan yski mihinkään nenäliinaankaan.

Enemmän kuitenkin pelkään, että lapsi saa taudin (rs-virus) kuin itse koronan, vaikka minulla ei rokotetta olekaan. Itse käytän julkisissa aina maskia, vaikka todennäköisemmin rokotettu maskiton sen koronan tartuttaa kuin maskillinen rokottamaton, jonka ainoat menot on ruokakauppaan (ja sinne autolla). Bussilla kuljen tosiaan ainoastaan neuvolaan, koska on pakko, kun auto on miehellä, eikä lumihangessa oikein raskaana ollessa jaksa 9km yhteen suuntaan rattaita työntää. Iskee hypoglykemia jo ennen kuin ollaan edes puolivälissä matkaa.

Vierailija
15/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä asutte muttei täällä ainakaan kukaan urputa jos kulkee joukkoliikenne välineillä ilman maskia. Suurin osa kansasta jo piikitetty. Missä ongelma?

Vierailija
16/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvaksen käytän julkisia kulkuneuvoja.Menen sinne minne jalan jaksan kävellä. Tänään minulle mahdolistettii pääsyy Its elokuviin: Isä .Suositelen kaikille joilla vanhevaa sukua läheistä katsoa. niin metrolla mennen tulen kuin elokuvateaterissa: Maski naamassa! Mutenkin noudatanut suositus,oli niitä tai ei koko koroa aika. Maskia olen käytänyt julkinen liikenne,kuin kaupat.Siitä huolimatta että saanut 2 X korona rokote. Infulenssa rokotus myös. Ja ei enää kauan kestä kun oikeutettu kolmanteen korona rokote. Hyvä saan.En kanna huolta niistä jotka ovat maski ja rokote vastaisia.Asia ei minulle kuulu. Heille vaan ei menen perille en heitä kohtaa ulkonakaan.Joten väistän heidät tylysti.

Vierailija
17/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ahdistuneena siitä, että juuri ne maskittomat ihmiset istuu aina bussin takaosassa ja pärskivät/yskivät/köhivät niskaan, kun matkustan lastenvaunujen kanssa ja on pakko istua siinä suoraan alapuolella. Aina ne köhijät on maskittomia, eivätkä tosiaankaan yski mihinkään nenäliinaankaan.

Enemmän kuitenkin pelkään, että lapsi saa taudin (rs-virus) kuin itse koronan, vaikka minulla ei rokotetta olekaan. Itse käytän julkisissa aina maskia, vaikka todennäköisemmin rokotettu maskiton sen koronan tartuttaa kuin maskillinen rokottamaton, jonka ainoat menot on ruokakauppaan (ja sinne autolla). Bussilla kuljen tosiaan ainoastaan neuvolaan, koska on pakko, kun auto on miehellä, eikä lumihangessa oikein raskaana ollessa jaksa 9km yhteen suuntaan rattaita työntää. Iskee hypoglykemia jo ennen kuin ollaan edes puolivälissä matkaa.

No, rokottamaton toki tuskin tartuttaa, oli maskia tai ei, jos ei kerran ole käynyt missään, mistä voisi ensin itse saada tartunnan, mutta jos vertaillaan tartuntariskiä maskillisen rokottamattoman ja maskittoman rokotetun välillä, niin kyllähän se rokottamaton isompi riski on - ei maski sitä tartuntaa estä. Ja toisaalta rokotetun tartuntariski on huomattavasti vähäisempi, vaikka ei toki olematon, eikä maskinkäyttö tartuntariskiä enää entisestään vähentäisi.

Vierailija
18/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina maskia, vaikka rokotukset ovatkin. Työskentelen hoitoalalla ja toimin suositusten mukaan.

Vierailija
19/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisesti rallatellen. Joskus hihitän.

Vierailija
20/26 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Köyhille.